Gå til innhold

V8 Til min Volvo...?

Ranger emnet


CracyJohn

Anbefalte innlegg

th350 er en mye mer holdbar kasse ne th700 som du sikter til.

 

Enig, men TH700 fra ca. -88 er ikke så ille, men veldig viktig at wiren til kassa er riktig justert.

 

Men å kjøre uten overdrive på kassa er rimelig slitsomt i lengden. Hadde 350 kasse i min 240 for noen år siden, og angret at jeg hadde montert den etter 2 minutters kjøring når jeg var ferdig :(

 

Var jo bare å rive alt ut igjen å få tak i en TH700.

Har kjørt med den i 6 år nå, før den havarerte etter en tur på rulla :)

Ny TCI Streetfighter TH700 og stall-speed converter på vei fra USA nå :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor mener du th350 er slitsomt og dårlig?

 

Ikke dårlig, men slitsomt å kjøre med.

Får så høyt turtall i 80-90km/t. Borti 3000 omdreininger å det er litt støyende å masende å kjøre langt med...

 

Litt mere behagelig med overdrive når turtallet synker til 2000 :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt avhenger av utvekslinga de da. kan ligge på 2000 omdreininger sånn ca vis du kjører med 3.15 i utveksling. heller th350 og lav utveksling enn th700 og høyere utveksling :P

 

Enig, jeg benekter ikke at 350 kassa er bedre en 700 kassa...

 

Men 3,15 utvekslinga er ikke lett å finne brukt. Jeg fant i hvertfall ingen når jeg holdt på med 240.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men TH700 fra ca. -88 er ikke så ille, men veldig viktig at wiren til kassa er riktig justert.

 

Men å kjøre uten overdrive på kassa er rimelig slitsomt i lengden. Hadde 350 kasse i min 240 for noen år siden, og angret at jeg hadde montert den etter 2 minutters kjøring når jeg var ferdig :(

 

Var jo bare å rive alt ut igjen å få tak i en TH700.

Har kjørt med den i 6 år nå, før den havarerte etter en tur på rulla :)

Ny TCI Streetfighter TH700 og stall-speed converter på vei fra USA nå :)

 

Enig med deg. har 350 automat i malibuen min og 3,42:1 i bakenden og det er D Y R T å kjøre med og har hele tiden ca 900 omdreinger for mye i 3. gir :)

 

Er vel th700'ene fra -87 og opp som er av de bedre for da fikk de blandt annet nytt hus

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår