Gå til innhold

Nå lekker det igjen!

Ranger emnet

VW Larsen

Anbefalte innlegg

Som jeg sa for en stund siden har jeg en golf 4 gti som det lekker litt olje fra. Virker ikke som om det er bunnplugg og heller ikke filteret, men aldri si aldri :P for meg virker det som om det er rundt bunnpannen? noen som vet hvilken mening den skruen / pluggen som står vannrett inn rundt toppen av bunnpanna har? på venstre side om man ser bilen forfra og ovenfra. er ekstra fuktig rundt det hjørnet....? Eller tips til å gripe dette ann....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakningen på Golf IV bunnpannene er lagt på i "flytende form". Dvs det er ingen fast plastpakning der. Skal derfor litt til at dette begynner å lekke, men ingen umulighet... Skruen du sikter til, kan det være sensor for oljenivå? Er ikke alle biler som har dette men mulighet for å ettermontere kanskje...

Uansett, å skifte bunnpanne på en Golf Iv er grei sak, dyrt er det ikke heller... Vill uansett i første omgang tørket vekk ALL olje i motorrommet for så å ta en kjapp kjøretur, da bør du ser hvor det kommer fra!

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, ser ut som om det kommer fra det ene hjørnet som ligger like ved reg. reim.....

lekker trolig fra bunnpannepakning som det sies , men vet jo ikke....girkassa / oljen ligger vel på motsatt side. Dvs ved venstre fremhjul , mens min lekkasje er nærme høyre fremhjul.

bare no dritt , men peiler å ingen endring? men må vel lekke ut endel for å gi utslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lekker det fremdeles , verkstedet hadde ikke tid , jeg har en bil som lekker og er sykt irritert, hehe.... er utrolig vanskelig å si , verkstedet sa at det ikke lakk ut på drivreima ,men at det trolig lakk ved simringen rundt veiva...men er veldig diffust, virker også som om det kan være bunnpannepakninga...litt irritert på bilen nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider