btl Skrevet Juni 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 Hei Jeg har en Sierra 1.8td, og plages med bankelyder. Jeg har kjørt ca 2 år med det og kanskje 80 000km? Det som er litt rart er at bankelydene kommer og går. Jeg har prøvd 2 sett forskjellige dyser og lyden forandrer seg ikke. Den banker i takt med turtallet og kan banke f.eks 8 bank, også ha pause i 2 sekunder, også banke 6 ganger, og være stille i 10 sekunder. Tipper det er ca 6bank per sekund. En veivaksel snurrer ca 800rpm og dette tilsvarer ca halvparten av det. Derfor tror jeg at det kan være noe med kamaksel eller noe annet å gjøre. Tror denne motoren har hydrauliske ventilløftere. Verken Ford eller Bosch kunne gi meg noen forslag om hva bankelydene kunne være. mvh Bjørn Tore Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blystan Skrevet Juni 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 Det første jeg tenker på er rådebank, men siden det tar en del pauser så er det en litt mindre sannsynlighet for det, men det er ikke umulig at det er fordi du driver å får rådebank. Nå er ikke jeg en ekspert, men dette høres naturlig ut for meg. Siter Mazda MX-3 V6 92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
the Boss Skrevet Juni 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 En Ford uten ulyder fra ventil mekanisme er en død Ford.:cool: Det første jeg tenker på er rådebank, men siden det tar en del pauser så er det en litt mindre sannsynlighet for det, men det er ikke umulig at det er fordi du driver å får rådebank.Nå er ikke jeg en ekspert, men dette høres naturlig ut for meg. Mann kjører ikek 80K med råde bank. :knock: Siter Volvo BM 430- 76 mod Volvo 242 Deluxe 78 mod Zetor 92 L 84 mod Fordson Major 66 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blystan Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 En Ford uten ulyder fra ventil mekanisme er en død Ford.:cool: Mann kjører ikek 80K med råde bank. :knock: Jeg leste feil. Trodde han mente at bilen hadde gått 80K, Ikke at han hadde kjørt 80K på 2 måneder, for det er sykt mye. Siter Mazda MX-3 V6 92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 HVa slags viskositet har du på den? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Juni 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 Den fikk fullsyntetisk olje før. Nå får den delsyntetisk Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 Dieselbiler kan utvikle gufne bankelyder hvis ikke innsprøytningssystemet er timet skikkelig. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 Den fikk fullsyntetisk olje før. Nå får den delsyntetisk Der har vi årsaken :) (uten at du svarte på viskositeten...) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 Dieselbiler kan utvikle gufne bankelyder hvis ikke innsprøytningssystemet er timet skikkelig. Jeg kan umulig ha lest første post... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blystan Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 Hvordan er det når man har kjørt feil olje egentlig? Er det håp for motoren etter at disse fine lydene har kommet. (Noe jeg fremdeles tror er rådebank, vis ikke jeg har misforstått. Er ganske ny innen mekanikk, så plz forklar meg hvordan det er vis jeg tar feil.) Siter Mazda MX-3 V6 92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.