Brødbilsjåfør'n Skrevet Juni 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 Har nå problemer me gir boksen i min Astro,hadde motor havari før jul og byttet motor,men girboksen ble veldi rar etter på..Motor havarerte skikkeli da,bare sto plutseli... i fart. Boksen girer ikke me mindre du drar dein veldi langt på turtall,å når den girer så girer dein veldi hardt. Altså smeller i gir... Ve normalt gass pådrag på vanli vei,gire dein nesten ikke,motor bli liggende på veldi høyt turtall... Må så gi masse gass å øke farta,da gire den. Å kick down funke heller ikke,vil ikke gire ned! Noen som har noen forslag? Ståle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 Vet ikke om det er mulig å trekke paralleller mellom diesel og bensin, men dette minner veldig om et problem jeg hadde på min dieselvan for en tid tilbake. På den var vakumpumpa defekt. Du har vel ikke vakumpumpe på Astro'n din, men dersom bensinkassene styres på samme måte kan det tenkes at du har glemt å koble til en vakumslange under montering av motoren. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juni 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 juster TV-kabelen skikkelig du før kassa ryker... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brødbilsjåfør'n Skrevet Juni 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 juster TV-kabelen skikkelig du før kassa ryker... Jepp. Å har fått flere måter å justere dein på..Alle mener noe forskjelig. Men hva er din fremgangs måte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 Jeg kan ikke det i hue men vet bare det er viktig at den er korrekt justert. Torqflite har sikkert et lurt svar hvis han leser da :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 Jepp. Å har fått flere måter å justere dein på..Alle mener noe forskjelig. Men hva er din fremgangs måte? http://autozone.com/az/cds/en_us/0900823d/80/12/fc/83/0900823d8012fc83/repairInfoPages.htm Only the THM 700-R4 (4L60) transmission (1985-92) utilizes a Throttle Valve (TV) and cable. Shift control on the 4L60-E is electronically controlled. If the TV cable is broken, sticky, misadjusted or is the incorrect part for the model, the vehicle may exhibit various malfunctions, such as delayed or full throttle shifts. Preliminary Checks 1. Inspect and, if necessary, correct the transmission fluid level. 2. Make sure that the brakes are not dragging and that the engine is operating correctly. 3. Make sure that the cable is connected at both ends. 4. Make sure that the correct cable is installed. Adjustment 1. Remove the engine cover in the passenger compartment for access to the throttle lever. For details on cover removal, please refer to General Information & Maintenance of this guide. 2. If necessary, remove the air cleaner. 3. If the cable has been removed and installed, check to see that the cable slider is in the zero or the fully adjusted position; if not, perform the following procedures: 1. Depress and hold the readjust tab (located at the engine end of the TV cable). 2. Move the slider back through the fitting (away from the throttle lever) until it stops against the fitting. 3. Release the readjust tab. 4. Rotate the throttle lever to the Full Throttle Stop position. Be sure to manually operate the throttle lever, DO NOT use the accelerator pedal. The slider will ratchet toward the lever as it is rotated, so listen for at least 1 click. 5. Release the throttle lever. 6. Verify that the cable moves freely. The cable may appear to function properly with a stopped and cold engine. Recheck after normal operating temperature has been reached. 7. If removed for access, install the air cleaner assembly. 8. Road test the vehicle and confirm proper operation. 9. Install the engine cover to the passenger compartment. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.