Gå til innhold

vx2go A4 1.8TQ LIM 01Mod [manual på justerbart KW v3 ]

Ranger emnet


vx2go

Anbefalte innlegg

  • Svar 382
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dagens i dag har gått med på å tilpasse røret som skal gå opp til luftfiltre. Tåkelysene blir nøtt til å vike unna for Hestene :) Få tak i vanlig rille dekslene å sette der eller noe. Måtte også flytte på en motor som var i veien, skal lage noen feste braketter og sette den moe nærmere motoren. Fått skjert ut siste resten av varme skjolde også, bare får sveiset det inn på den andre. Noen bilder..

 

SDC10901.jpg

Røre 90mm

 

SDC10903.jpg

Her skal luften inn

 

SDC10907.jpg

Hovedlykta ut for å få litt mer plass å jobbe på.

 

SDC10908.jpg

Må flyttes

 

SDC10913.jpg

Denne motoren får ny plass

 

SDC10911.jpg

Slik ble det

 

SDC10915.jpg

ligger klart for kapping og tilpassing

 

SDC10916.jpg

Ser dere malen hvor det skal gå en varmeskjold til.

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje det :) Hehe. Har bare tenkt denne tanken jeg skal slenge ut nå så kom med litt meninger. Så en audi som hadde sånne led "strimler" etter monter på bilen sinn i fangeren, kanskje det kunne blitt bra ellers så blir det harry og da er det uaktuelt. Tenkte å plassere de i de avlange hullet under der de originale tåkelysa sitter. Hmmm.. Bare en tanke...

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje det :) Hehe. Har bare tenkt denne tanken jeg skal slenge ut nå så kom med litt meninger. Så en audi som hadde sånne led "strimler" etter monter på bilen sinn i fangeren, kanskje det kunne blitt bra ellers så blir det harry og da er det uaktuelt. Tenkte å plassere de i de avlange hullet under der de originale tåkelysa sitter. Hmmm.. Bare en tanke...

 

Hm..hvis du går for S6 led listene, så blir det bra i mine øyne.

 

2007.audi.s6.20107725-E.jpg

 

S6_LED_DRL.jpg

 

Men, ikke disse jalla led stripene man kan bøye og forme som man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg sitter her på nattevakt og henger ut så tenkte jeg slenge ut litt tekst om bilen..

Har hatt mye frem og tilbake om hva jeg skal gå for og ikke og mange planer på tråden min som ikke har blitt helt som jeg skrev, men her er en komplett liste over hva som er byttet ut. Listen er reel bortsett fra at jeg mangler en fin justering den 26.6.09 på FMS.

1. Garret T2560R Kulelager turbo

2. Støpt Manifoil

3. Front monter InterCooler med 2,5” rør gate

4. Resirkventil Turbosmart

5. K&N Luftfilter 3” med custom maid 90mm luftinntak fra fanger

6. 3” innsug fra luftfilter til turbo (rustfritt)

7. Bosch Dyser, 0280 150 558

8. Bosch Platin R1 plugger

9. Custom maid 3” downpipe (rustfritt) m/ V-bands adapter på turbo og mulighet for tilkobling av ekstra Lambdasonde

10. RaceCat 400celers på downpipe (rustfritt)

11. Ferrita eksosanlegg fra ca midt under (rustfritt)

12. Catch tank

13. Byttet Clutch

14. Montert Turbotrykk måler

15. Mappet på Flissundet motor service

Endret av vx2go

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller slik: Catch-tank for veivhusventilasjon

et «must» for alle turbobiler

 

I åndingslufta er det alltid olje/oljedamp – catch-tanken skiller ut denne. Uten catch-tanken vil oljedampen normalt følge lufta inn på turboens sugeside. Dermed forurenses turboens inntak og kompressordel og videre intercooler. Motoren får normalt en effektforbedring og er også mindre utsatt for tenningsbank når olje skilles ut.

 

Aha, da skjønte jeg det også :)

 

Ble rått med luftinntaket btw :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår