Gå til innhold

vx2go A4 1.8TQ LIM 01Mod [manual på justerbart KW v3 ]

Ranger emnet


vx2go

Anbefalte innlegg

  • Svar 382
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fra fuel railen (metall røre over dysene, se bildet mitt) går som regel returen fra (svart nippel på bilde) og det gjør det ikke på min. Har et bilde av bensinfiltre hjemme (er på jobb nå) med masse tilkoblinger som det ser ut som den ene er retur men det går opp til bl.a. et aktiv kulfilter. Så kan hende du har samme system som meg. Har du noen bilder av det?

Motoren er trimmet, er byttet turbo, manifoil, filter, resirk, plugger, Front IC, dyser, downpipe, eksos og mappet på flissundet motorservice. De dysene som stod på før var en del mindre en de som er satt på nå også har jeg laget mye større innsug fra filtre til turboen (2"-3"). Dette er gjort for å hente ut flere hester enn det som alt er hentet ut. Ble mappet fra 150HK til 265HK, så er 265HK i den nå og håper på å se 300 tallet etter mapping.

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten sikker på at det er helt likt mitt, men må sjekke med bilde når jeg kommer hjem i morgen tidlig. Den (høyre side) med litt firkantet "kontakt" er tur, den andre (høyre side) kan være koblet i forbindelse med kulfiltre jeg snakket om. Har ikke bilde av toppet din der dysene sitter? Ser jo egentlig fort der om det er retur på bilen din. Modelle er det??

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er svart rør på din, men er i alle fall røret dysene sitter på. Og som du sier er det en svart nippel i enden der og da har du nok ikke det du heller. Uten at det skal bli mye jobb og sette inn ny større pumpe må du evt. erstatte den/de som står i tanken din. Mest sannsynlig finner du lokket til den/de under baksete.

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg i gang med varmeskjold og catch tank bygging. Her er noen bilder av hvor langt jeg har kommet i dag.

 

SDC10879.jpg

Slik så det ut...

 

SDC10880.jpg

 

SDC10882.jpg

Gammle varmeskjold tatt bort

 

SDC10883.jpg

 

SDC10884.jpg

Mal laging

 

SDC10886.jpg

 

SDC10887.jpg

 

SDC10888.jpg

Papp er fint :)

 

SDC10889.jpg

Rustfrie platen jeg skal lage skjolde ut av.

 

SDC10890.jpg

 

SDC10892.jpg

 

SDC10895.jpg

Sånn ca der skal det stå, skal lage feste bracketer og justere litt på det.

 

SDC10896.jpg

Liten mal på litt mer av varme skjolde, denne sveiser jeg på den andre trur jeg. Under denne lille platen skal frisk luft slangen komme inn fra fangeren og pøse på med masse kald luft til filtre :)

 

SDC10900.jpg

Sånn ca der bak skal catch stå, seff litt høyere opp da..

 

SDC10900slangegate.jpg

Sånn ca der skal slange gaten til catch tanken gå. Kapper meg inn på det eksisterende røre til veivhusventilasjonen.

Endret av vx2go

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller slik: Catch-tank for veivhusventilasjon

et «must» for alle turbobiler

 

I åndingslufta er det alltid olje/oljedamp – catch-tanken skiller ut denne. Uten catch-tanken vil oljedampen normalt følge lufta inn på turboens sugeside. Dermed forurenses turboens inntak og kompressordel og videre intercooler. Motoren får normalt en effektforbedring og er også mindre utsatt for tenningsbank når olje skilles ut.

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår