Gjest sicarlse Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 jeg prøver egentlig bare å vise min naive kamerat, at mye av det de sier er lite sannsynlig. og at han ikke må stole blindt på hva de sier der oppe. og jeg tar kontakt med deg per PM asle, hvis han kan være intr:) hørtes ikek dumt ut altså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Enkelte må bare få gjøre sine egne erfaringer med produkter og forhandlere for at de skal lære. Slike erfaringer er som regel meget dyre, men erfaringsmessig så nytter det ikke å fortelle dette til dem det gjelder. Jeg støtter ikke alltid dette med å teste noen billige elementer men det kan jo være et skritt nærmere en løsning som den enkelte kunde kan leve med. Det er dyrt å kjøpe billig! Lykke til med testingen HVIS kunden ikke vil høre på erfarne bilstereoentusiaster og ta lærdom av det! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 forresten noen andre her som tror på at det oppsettet spiller 160dB i ei forbanna merce? det var ikke dyre subbene heller.. 2600stk elr no. pioneer. Kommer helt an på åssen man bygger det. Alt er mulig å få til hvis man vil, men i en helt ordinær merce går det nok ikke.. Har klart 153,1dB sjøl med to 10" Pioneer til 1400kr stk og 1500 watt rms forsterker. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 det kommer data på dette i morra muligens. hvis jeg husker det før jeg går på flaska... zetec: hvilken bil var dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asle Tryland Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Hvis du er ute etter å få mest mulig målbar db så bør du ikke over 12" membranareal, uten at du da bytter til mye mere effektenn det du nå har. Det er kraft/areal som til slutt gir max målbar db men i først rekke så betyr byggverk og bil det meste. Det hjelper lite med kun store forsterkere og elementer om ikke bilen er med på den frekensen du kjører. Jeg skulle ønske jeg hadde hatt tid til å testet mere innenfor dbmåling men til nå har dette blitt lite. Når det gjelder utalelsen om 160db så skulle jeg satset temmlig mye på at du ikke fikk dette ved å uten videre putte i dette utstyret. For db så ville jeg satset på 2stk 12" og å få åpnet mest mulig fra trunken og inn i bilen. Du må få kupeen i bilen til å være med så høyt opp i frekvens som mulig, og deretter tune kassen til å slå ann på samme frekvens. Av to biler hvor man i den ene blir helt mørbanket av å sitte inni og den andre virker puslete så kan det være den som likevel måler mest db så hvordan målingen slår ut kan INGEN forutse ut fra utstyret men hvordan du bygger. Men det som er sikkert er at det kreves en strømsterk forsterker, batterier som kan levere og høytalere med så høy Bl som mulig, som et utgangspunkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Mange gode poeng der, men jeg stusser fælt på at du ikke anbefaler noe over 12 tommer? En TC Sounds LMS-5400 18-tommer har f.eks. en Bl på 26.5 T/m (Re 3.98 ohm), med 38 mm Xmax.. Vet ikke helt hvor mange 12-tommere som matcher det? (ikke at det er så voldsomt mange som i det hele tatt oppgir BL...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asle Tryland Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Mange gode poeng der, men jeg stusser fælt på at du ikke anbefaler noe over 12 tommer? En TC Sounds LMS-5400 18-tommer har f.eks. en Bl på 26.5 T/m (Re 3.98 ohm), med 38 mm Xmax.. Vet ikke helt hvor mange 12-tommere som matcher det? (ikke at det er så voldsomt mange som i det hele tatt oppgir BL...) Dette er et veldig seriøst element men det er ikke mange som lager forsterkere store nok til dette. Europarekorden for et par år siden på 170db hvor jeg ikke husker klassen ble satt med 2stk 18" ala dette men da brukte de 8stk 2000w solid audio forsterkere men det er de færreste som kjører på så stor effekt. Jeg anbefalte ut i fra en overkommelig prisklasse ser du. En annen ting er at med to stk elementer så er det ikke fysisk mulig å rigge 2stk 18 bak i en hans bil og få nok plass rundt til porten etter hva jeg kan se for meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Trådstarter har såvidt jeg vet ikke nevnt noe om å delta i db-drag, og SoundMagusen bør fint være i stand til å dra en 18-tommer til skadelige lydtrykk. Kraftige forsterkere finnes det flust av for tiden, og watt blir bare billigere og billigere (se bare på f.eks. SoundMagus X-3200 som nok ikke er på 3000 watt, men allikavel mycket plenty til usle 3000 kroner. Eller dynaBel BF7501, 2500 watt i 1 ohm til under 6.000, eller Soundstream XXX-6500D, som gir 6500 watt i 1 ohm og er på tilbud til 9995,- hos Engen Audio). Og en SoundSplinter RL-p18 D2 (BL 19.5 T/m, Re 3.74, Xmax 27.4 mm) koster ikke mer enn drøye 2100 kroner pluss frakt og moms ;) EDIT: eeeeller Resonant Engineering SX18 (BL 21, Re 1.9, Xmax 22mm), kr. 3.298,- fra Morel.no, sannsynligvis omtrent det samme som SoundSplinteren vil havne på. Med slike data trenger man simpelthen ikke to elementer ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 vi har faktisk sett litt på SX18 fra engenaudio. den var ikke altfor dyr. han har jo fint lite penger igjen da, når han får lønning på 17000, og bruker 15000 på anlegg fra bilradion. Asle Tryland: Ser det nevnes en del PA subber her. Jeg har liggende en del ubrukte 18" 8ohm med 3" spole og ca 20cm magnet. Støpt aluchassy og ligner den over her. Har ikke fått testet disse i bil enda, men om du vil prøve disse og gi oss alle en tilbakemelding så kan du få dem begge for kr 1000,- inkl. frakt. Regner med det da uansett ikke vil koste deg så mye om du ikke blir fornøyd og må selge dem til noen som trenger pa. Har ikke data på dem mere enn det jeg kan se ut av elementene. Litt interesant det med så store elementer i bil, har ikke sett eller hørt det siden jeg var 18. får jeg 2 18" for 1000 kr INKL frakt? skal forhøre meg:) det høres ikek galt ut.:D tilbakemelding skal du jo få i alle fall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asle Tryland Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 vi har faktisk sett litt på SX18 fra engenaudio. den var ikke altfor dyr. han har jo fint lite penger igjen da, når han får lønning på 17000, og bruker 15000 på anlegg fra bilradion. får jeg 2 18" for 1000 kr INKL frakt? skal forhøre meg:) det høres ikek galt ut.:D tilbakemelding skal du jo få i alle fall. Stemmer det. Jeg den første som tar kontakt og som gir oss alle tilbakemelding om hvordan dette ble, får 2 stk 18" for kr 1000,- totalt inkl frakt som jeg lovet, mot å teste dem skikkelig og gi oss tilbakemelding. Har ikke selv hatt tid til å teste disse og jeg har dermed ikke kunnet solgt noen til nå da jeg ikke kan anbefale det jeg ikke vet hvordan spiller i bil. Men til en slik pris som som du fikk nå, så MÅ det jo fungere bra. Funker som forventet hvertfall, til hjemmebruk eller PA i store lokaler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 kraftig forsterker trenger man til disse da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asle Tryland Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Trådstarter har effekt nok til å få testet disse temmelig bra skulle jeg tro, men om dette funker slik jeg tror så vil såpass mye membranareal gjøre det mulig å få ganske så mye bass selv med f.eks Soundstream LW1.350 som da yter 350w rms. Men om noen vil prøve akkurat denne kombinasjonen så skal jeg vurdere en spesialpris på dette også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 da er pengene overført og jeg venter nye 18" subber i posten.. så får vi se hva vi kan tyne ut.. vil folk her helst se hvor høyt jeg kan få de til å spille? Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 japp:D du kjøpte 18" du ditt svin:) må ha rævva i høygir neste gang noe sånt dukker opp:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 hehe, alltid morro å rævkjøre ukjente elementer :p regner me de blir testa på soundmagus, soudnstream xxx10000 og diverse andre amper for å se hva de kan duge til.. samt god kabling og kinetik batterier.. kan vel få lagt ut film og bilder etterhvert.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg