190e Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Er det sant , hvis man ønsker skikkelig nær lik "Hi-Fi" lyd i bilen må man helst bruke 15" som subber.. ? Hvis man bruker membram og vil ei basskasse m/ 2x15 ikke stort bli større ei enn kasse m/ 2x 10...veldig nice løsning ;) Image dynamics har meget gode 15"tommere, men pr dags dato er vel ingen som selger det i Norge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blystan Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Hva med å trå til med en skikkelig Kicker SoloX 18" da? Dette er en syk basser. Firkant så gir en luft som er helt syk. 5000W RMS En slaglengde som er syk. Veier bare ca 50 kg. Skaffes hos megabillig.com for under 10 lapper. Sykt dyrt, sykt bra lyd. Siter Mazda MX-3 V6 92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 fikk tilbud om en 18" soloX her nå:) får se om kameraten min vil betale prisen det koster å være størst i gata:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 sicarlse: Beymas 21-tommer koster 7.495,- og kjøpes fra Tangen AV-design, telefon 45 66 57 99 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Juni 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 men vi har funnet ut at 18 passer best:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
willosof Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 Og da! Til din glede og min ydmykelse; ePiFaNT. Kjøpte jeg meg i dag for erfaring, morskap og glede et 18"-element. Bygger kasse til helga! Ikke helt funnet ut om jeg bør kaste ut baksetene enda, iom at det ikke er verdensmesterskap i god bagasjeplass. Helt sikkert ikke det tøffeste 18"-elementet man får tak i, men det ble i allefall en tospolet MA Audio-sak. Får håpe micraen ikke får utoverbulker! Siter William Viker Svart Toyota HiLux '07 med littavhvert på :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 konge... pris på denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jobbe Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 Vil man ha det stort så skjønner jeg det godt! Har hatt flere 18" subwoofere i min tid og liker lyden godt. De fleste krever dog kraftige og stabile forsterkere som kan håndtere de store motorene. Jeg kan ikke reklamere her på forumet men du finner sikkert vår hjemmeside hvis du leter litt eller du får hjelp av noen. Mvh Pål http://www.morel.no ?? =P Siter 1xStroker 15" (+BF7501) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
willosof Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 konge... pris på denne? ga vel 2k ellerno, men den er ganske gammel tror jeg (ligget som demo i butikken veeeldig lenge) så, vi får se ;) Siter William Viker Svart Toyota HiLux '07 med littavhvert på :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Hipp hipp! Bare husk å justere den riktig så ikke du drukner frontsettet i bass, da blir det fort grumsete og "slapt" uansett hvor spenstig og dynamisk bass man egentlig har.. Det er som jentene sier; bigger is better! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 http://www.morel.no ?? =P Stemmer nok det ja...:pray Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asle Tryland Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Ser det nevnes en del PA subber her. Jeg har liggende en del ubrukte 18" 8ohm med 3" spole og ca 20cm magnet. Støpt aluchassy og ligner den over her. Har ikke fått testet disse i bil enda, men om du vil prøve disse og gi oss alle en tilbakemelding så kan du få dem begge for kr 1000,- inkl. frakt. Regner med det da uansett ikke vil koste deg så mye om du ikke blir fornøyd og må selge dem til noen som trenger pa. Har ikke data på dem mere enn det jeg kan se ut av elementene. Litt interesant det med så store elementer i bil, har ikke sett eller hørt det siden jeg var 18. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 hmmm... hørtes greit ut det da... men 8 ohm? føler det blei lit drøyt. har det mye å si for trøkket i bilen? han fikk forresten tilbud om et komplett anlegg fra Bilradiospesialisten. 14000 for 2 pioneer subber, en RF forsterker, kabelsett til 3k med kondis, og ei bassworx kasse... de sa dette hadde verdensrekorden i høyest lyd på 180 dB. i mine ører høres dette ut som kraftig bullshit, noe jeg har opplevd før fra bilradion i krsand! de tok en kjapp tur ut å så på merca, og mente selvfølgelig denne var god for over 160dB. skal få tak i det pristilbudet med hvilke komponenter dette var, men som sagt, jeg har min tvil til det stedet... håper ikke han biter på... men han står fast på at han vil ha en 18" i tillegg til 2 12". så han sikter litt for høyt der. i pris da. forresten noen andre her som tror på at det oppsettet spiller 160dB i ei forbanna merce? det var ikke dyre subbene heller.. 2600stk elr no. pioneer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 8 ohms elementer er ikke skummelt, det eneste som skjer er at maksimalt teoretisk lydtrykk blir 3db mindre (dobling av impedans gir halvering av effekt), samt at forsterkeren ikke blir like varm. Ingenting å bekymre seg over altså. Bilradiospesialisten i Kristiansand derimot... Til 14.000 ville jeg nok uansett sjekket alternative løsninger før jeg kjøpte noe som helst. 14.000 ER mye penger, og det er jo greit å få så mye igjen for dem som mulig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 de klarte jo nesten å prakke på meg sony xplod høytalere til 1500kr. da hadde jeg allerede fått 25%rabatt. jeg sjekka seff p nettet og fant de høytalerne til under 1000lappen... blei lettere forbannet, og setter ikke min fot der igjen. mye greiere å høre her på forumet ang. kjøp av div bilstereo. +at det alltid er en eller anna grei forhandler her:) men høres det ikke ganske usannsynlig ut at den pakka skal være god for det de påstod? skal prøve å få tak i kameraten min i kveld, der jeg legger ut eksakt info om tingene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg