korny Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 Hvordan? trodde at 160hk skulle vise seg en smule mer en dette. Kansje chips også siden turtallsperren er på 7500rpm?. Hva er det råeste av mb6ere?og enkleste og bygge om til? 3,0 24v? Som dere skjønner har eg 0 kunskap om mb, kun hatt en mb før det var en 190 2,316v, litt annet kaliber ja, ellers har eg sverga til bmw en 10års tid, Håper noen kommer med none ideer og tips. ikke så nøye ang godkjenning etc...Men kun intr i 6ere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Om du vil ha mer pulver er det en av 2 veier å gå. Bytte motor eller pustehjelp. Turtallsperre på 7500? Nei det tror jeg ikke på. Min 300TE (samme motor, bare annet slagvolum) har turtallsperre på ca 6200. Hva turteller går til er noe annet. 24v motoren er en annen motor, selvom blokka i utgangspunktet er nesten lik. Det er ikke bare å hive på en 24v topp på en 300-12v eller 260. Den artigste R6 motoren er nok 3,6 AMG som baserer seg på 320. 272 hk og 385 nm. Største forskjellen på MB og BMW sine motorer er at MB henter ut kreftene på lavere turtall enn BMW. dvs høyere dreiemoment, og jevnere kraftutvikling. Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
korny Skrevet Juni 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 joda.. 7336 for og være nyaktig, tatt med fluke rpm måler etter vi også mistenkte turteller for fusk ja, men det er urellevant! Men tilbakers til pustehjelp, er det noen greie bolton sett? eller må eg sveise og vime med eksosmanifoilder etc? samt dytte på datasprut? eventuelt noen som har en slik motor som nevnt over her? har en 3,0 24v om e gidde men den er ikke komplett, mangler noe el og insprøytningsdeler, hvordan er det med girkasser her? går 6er,4er omennannen? og hvis det står loriger eller noe i den duren på fjærer og dempere er det senkesett? synest ikke den er så lav.. skal egentlig ta tilbakers det med at den går dårlig for eg dregga med en 525 i gårkveld og vi var egentlig ikke så ulike. med samme vekt og den har jo 16 hk mer.. samt eg sliter med automatkasse.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Ta en titt og søk litt på forumet til http://www.mbentusiastklubb.com Er en god del om turbotrim og datasprut der. Og enda mer på de lukkede delene forbeholdt medlemmene i klubben. ;) Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
korny Skrevet Juni 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Takker, prøver og snuse rundt litt. Hadde jo vert porno med 2,6 turbo.... men da skulle eg kansje tenke på godkjenning også siden en snurrebasse er en noe røpende detalj... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Du kan putte i en 3,2 liter med 220hk og 315nm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet Desember 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Største forskjellen på MB og BMW sine motorer er at MB henter ut kreftene på lavere turtall enn BMW. dvs høyere dreiemoment, og jevnere kraftutvikling. Den tror ikke jeg på, lånte 260E ei uke å har kjørt den litt ellers å. Finnest ikke bånndrag, må trugest på turtall for att balja skal få fart på seg. Den går jo som en 2,6 160 hesting med autolat og 1330kg å 290000km på tellern skal gå. Dommeste automat jeg har vært borti å... Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.