monteverdi Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 Er i den situasjon at jeg skal skifte bil, og det er ingen lett prosess, spesielt ikke i et land som Norge der man ikke vet hva myndighetene finner på for å flå en stakkars bileier. Jeg har maks 110000 kr å bruke. Prioriterer en bil med høy sikkerhetsfaktor. Deretter bør den ikke vere for dyr på drivstoffet, men samtidig ha en bra sterk motor. Driftssikkert bør det også vere. Aller helst skulle man vel hatt diesel, men syns det er lite av tiltalende dieselbiler i min prisklasse. Bensinutgaver er det jo mer å velge i. Helst stasjonsvogn(også på grønne skilt), men stor sedan er og aktuelt. Har selv funnet følgende alternativer som jeg vurderer: Mitsubishi Galant ca 1997-2000 -Volvo 850 2,5 -Toyota Camry 1992 og oppover. -Audi 100/A6 er mer usikker på disse. Finnest endel 2.6 V6 utgaver, men da blir de vel dyre å bruke. Tips om disse bilene og andre gode forslag taes imot med takk. Artig å høre hvilke erfaringer folk har med disse bilene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 audi 100/a6 er gode biler. vurderer samme bil når til høsten når lommeboka blir lada opp. 2.6 ville jeg ikke gått for, da jeg har lest mange plasser at de ikke leverer det draget man trur man får av en 2.6 unødvending bensinforbruk. jeg ville godt for 2.3 literen. audi's vellkjente femsylindrede motor med bra drag og den fineste lyden, om det spiller noen rolle. også har de galvanisert karosseri som beskytter godt mot rust. og de er ellers sikre biler. fikk sett en eldre videofilm her en dag om de forskjellige bilmerkenes sikkerhetsinnretninger. da så jeg bl.a at audi 100/a6 er bygd slik at rattet fyker innover i dashen ved kollisjon, slik at man ikke får hodet trykt inni rattet. Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 je ville utvilsomt tatt Volvo 850 eller s70, audi er det mange tekniske problemer på i forhold til Volvo, Volvo er driftsikker,kollisjonsikker og den er penere å se på, men det er MIN mening...Audi er IKKE driftsikker i forhold til Toyotaen og Volvoen. Jeg anbefaler at du IKKE kjøper Audi! Til 110 000kr kan man også få BMW 5-serie, f.eks en 520i som er meget pen å se på,driftsikker, forholdsvis sterk motor+ at den er god å kjøre. Du kan også få stasjonsvogn....pris varierer noe fra 80 000kr-13 000 ca. Du kan også få sterkere versjoner som f.eks 523i, dette er også en bil med noe mer effekt. håper dette hjalp deg, du kan finne disse bilene på http://www.autodb.no (anbefalt søkeside) mvh Anders Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'en Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 95 eller nyere olvo 960 elle rVolvo v90! Siter Old Volvos never die, they just go faster. 1993 Volvo 940 Turbo 1979 Volvo 242 DL 1988 Volvo 240 - 199? Volvo 245 - 1986 Volvo 760 - delebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monteverdi Skrevet Juni 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Ja, det er mange fine 850/V70 til i underkant av 100000. Men de fleste har jo gått over 200000km, har sett noen få på 150000km. Men det er kanskje ikke et stort problem på en slik Volvo, hvis bilen er godt holdt? Skulle gjerne hatt diesel, men da blir det en annen pris. Hvordan er bensin-utgavene mht forbruk, tenker mest på den 2,5 motoren? Bilen kommer til å bli brukt mest på langkjøring. je ville utvilsomt tatt Volvo 850 eller s70, audi er det mange tekniske problemer på i forhold til Volvo, Volvo er driftsikker,kollisjonsikker og den er penere å se på, men det er MIN mening...Audi er IKKE driftsikker i forhold til Toyotaen og Volvoen. Jeg anbefaler at du IKKE kjøper Audi! Til 110 000kr kan man også få BMW 5-serie, f.eks en 520i som er meget pen å se på,driftsikker, forholdsvis sterk motor+ at den er god å kjøre. Du kan også få stasjonsvogn....pris varierer noe fra 80 000kr-13 000 ca. Du kan også få sterkere versjoner som f.eks 523i, dette er også en bil med noe mer effekt. håper dette hjalp deg, du kan finne disse bilene på http://www.autodb.no (anbefalt søkeside) mvh Anders Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monteverdi Skrevet Juni 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Har sett innom Bilprovningens undersøkelse av 10 år gamle biler. og der er jo Volvo 850 fryktelig dårlig. Er det gjennomgående mye feil på desse bilene? Camry er jo bombesikkert. Har også studert litt på Saab 9000. Fin bil det også, sikker og romslig iallefall. Hvorfor kommer stasjonsvogner generelt dårligere ut enn sedaner i slike undersøkelser? Og TDI utgaver også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai_G Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Jeg ville gått for Galanten. gode biler det, med hissig utseende. Sjekk ut Honda og du, mulig du får en 98 Accord 1.8 til den prisen. og det er godbiler med høy(est) driftsikkerhet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 For 110 000 får du en helt okei 9-5. god bil med sprek motor og høy kvalitet (dersom enkle forholdsregler er tatt) 2.0 liter med 150 hk, kan chippes til ca 200 for en billig penge. godt utstyrt, blant annet med klima, el vinduer, alarm +++ som "standard" (ES-utgaven som stort sett er solgt her i landet) At den er 40% sikrere enn gjennomsnittsbilen bør heller ikke være noen ulempe! mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 det som er problemet på 850 er at åndinga på motoren tetter seg. Mange kjempebiler som er langt nede.. men passer man på at åndinga på motoren ikke er tett, så går de langt. Skjedde på nabobilen faktisk, de begynner å bruke olje..Toyota er også bra,clutchen er dårlig på toyotene, men jeg selv ville gått for Volvo. Billigere deler, forbruket er jeg usikker på desverre. Regner med att den bruker ca 0,8 uten å være sikker.Men etter min mening er en velholdt Volvo 850 den beste av alternativene. Men er mange gode alternativer i tillegg til disse du har fremhevet. Mitsubishi har hatt problem med toppene på bilene sine(hvertfall elder modeller). Så jeg ville sett først på autodb og se hva du finner, så kanskje du treffer spikeren på hodet. Bruk søkemodusen så kan du se hva du finner der... mvh Anders Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jiggah Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 BMW 525TDS er knallgode biler også. Helt mulig og få en 98 til 110-115 kroner. Går J****g bra. 170 Dieselgamp, bruker lite - 0,6 -0,8 L på mila, ser fine ut, har som regel mye utstyr, og det er lite tullballeri med dem. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monteverdi Skrevet Juni 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Ja, det er nok bra biler, men de ligger vel endel høyere i pris en det? I tilfelle er nok km-standen høyere enn godt er. Så skulle jeg velge 5-serie så må det nok bli en 520 som er aktuell. BMW 525TDS er knallgode biler også. Helt mulig og få en 98 til 110-115 kroner. Går J****g bra. 170 Dieselgamp, bruker lite - 0,6 -0,8 L på mila, ser fine ut, har som regel mye utstyr, og det er lite tullballeri med dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jiggah Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Ja, det er nok bra biler, men de ligger vel endel høyere i pris en det? I tilfelle er nok km-standen høyere enn godt er. Så skulle jeg velge 5-serie så må det nok bli en 520 som er aktuell. 520 er heller ikke en dum bil. Sånn at det er sagt. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg