opel freak Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Jeg skal til med en prosjektbil men den har ikke mulighet for og stå undet tak hele tiden. I sommermåneden går det fint men når vintern kommer må den nok stå ute og fryse. Siden jeg skal ha bilen som langtidsprosjekt går det en stund før den bli hellakkert. Derfor leter jeg etter en grunning som jeg kan smøre over bare metallflater og som kan stå la oss si i to år før det begynner og ruste nevneverdig igjen. Hørt mye positivt om rustbullet og hadde tenkt og bruke dette men har dere kansje noen andre forslag? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 skal ikke si noe sikkert, men pusser du rusta ordentlig ned(evnt sandblåser), og legger på epoxygrunning så skal det bli ganske tett! det ble jeg annbefalt av lakkforhandler her. Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 skal ikke si noe sikkert, men pusser du rusta ordentlig ned(evnt sandblåser), og legger på epoxygrunning så skal det bli ganske tett! det ble jeg annbefalt av lakkforhandler her. kjøp noe billig industri lakk og legg over grunninga. Grunning er kun ment som et heft underlag for annen lakk, og er ei skikkelig tett... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Ford Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 kjøp noe billig industri lakk og legg over grunninga. Grunning er kun ment som et heft underlag for annen lakk, og er ei skikkelig tett... Epoxy er mer en tett nok til og ha på en bil som skal stå ute den trekker ikke fuktighet vist den blir sprøyta helt glatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Epoxy er mer en tett nok til og ha på en bil som skal stå ute den trekker ikke fuktighet vist den blir sprøyta helt glatt. mhm... det jeg mente! epoxy er både beskyttene og pottetett.... Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MB1902.316v Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 legg på eit tjokt lag med syregrunning!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 legg på eit tjokt lag med syregrunning!! Legger du på for tykkt med syregrunning kan du få problemer med vedheft Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Juni 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Så hva blir vi enige om her karer? ; Hvorda blir det og pusse ned epoxy grunning igjen da, et svare strev sikkert? Eller skal det være der og kun ruffes opp og lakkes over etterpå? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg