kimbeer Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Hei Jeg lurte på om sveising av kanaler er noe som egner seg for en nybegynner? Eneste sveisingen jeg har bedrevet var på grunnkurs mekk, men der ble jeg på hver oppgave anklaget for å jukse og ta prøver fra folk i andre klassen som hadde gjort de samme greiene noen uker før. Så dette som et bra tegn egentlig og lurer på om jeg skulle prøvd meg frem på sveising av kanalene på bilen min eller ville dere anbefalt å få noen til å gjøre jobben? =P Vet ikke så veldig mye om bytte av kanaler egentlig Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Kjør på! Sånn har jeg gjort det hele tiden med bilen min ;) Hehe.. Det første jeg sveiset har jeg kappa opp igjen, men det er da ikke så fali :) Det værste som kan skje er jo at du brenner et hull eller at det ikke blir bra. Brenner du hull får du trening i å tette (noe du helt sikkert vil få;)) og blir det ikke bra så er det bare å ta vinkelsliperen fatt :) Begynner å bli en jævel på den! =P Husk å ha rikelig med gass før du begynner, TYNN kapp-skive og godt med tid! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Enig med ruzlebiff; gå ut i garasjen og sett igang-du skjer ingenting før du begynner og du lærer underveis! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmeeh Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Enig med ruzlebiff; gå ut i garasjen og sett igang-du skjer ingenting før du begynner og du lærer underveis! Stemmer det. Man kan lære en liten del av slike ting ved å lese om det, men man lærer aller mest ved å prøve selv. ;) Dra ut og prøv du, går sikkert bra det. særlig når du har gått vg1 tip og har prøvd en del fra før. Siter - MB 200 w124 85 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Om vi kan kalle ett kanalbytte en komplisert jobb, kommer vel an på åssen en ser det... MEN det kan fort bli mye mere komplisert enn en ante til å begynne med... På Escorter slutten av 80 og opp er noen satans rustholker... Bør banke skikkelig før en starter på en slik... for det kan bli indre, mitre og ytre kanal på slike... Å da er det endel ting en bør tenke på... 1. Bilen bør stå på 4 bukker helst på akslene, slik at vekta er på bukken der hjula er... 2. en må tenke på døråpningene når en sveiser på den nye, så en ikke får en kjempesprekk eller den forsvinner helt... Men bortsett fra det... så er det vinkelsliper og annet verktøy, 8mm punktborr og mig apparat som er det viktigste... Å en stor posjon arbeidslyst... Tok du noen bilder under prosjekt, kanalbytte? Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.