Gå til innhold

Prosjekt: Ny hattehylle i Audi'n.

Ranger emnet


Mikkel Bruer

Anbefalte innlegg

Siden den gamle hattehylla var voldtatt av forrige eier til fordel for et par 6x9, så tenkte jeg likegodt å lage en ny en.

 

Har kikket en del på folk som har støpt osv, så dette må jeg jo prøve!

 

Blir ikke noe svære greier, men med plass til 6x9 og kanskje det orginale rullgardinet til bakruta! Blir også trekt opp i svart skai!

 

Bruker 19mm finerplate, og siden jeg er tømrer så tok jeg enkelt og greit med meg litt hjem fra jobben :p

 

Tilpasset først bunnen:

DSC00659.jpg

DSC00660.jpg

DSC00661.jpg

 

Så laget jeg et par grove hull så magneten ikke krasjer med plata, laget feste"rammer" til høytaler'ne og fant ut hvordan de skulle stå!

DSC00663.jpg

DSC00665.jpg

DSC00664.jpg

 

Så ble det montert "heveklosser" slik at de fikk riktig vinkel...

DSC00666.jpg

DSC00674.jpg

 

Så trekker vi alt med et gammelt laken..

DSC00676.jpg

 

Så dynker vi alt inn med 2 lag polyester...

DSC00679.jpg

DSC00681.jpg

 

Det var så langt jeg kom da jeg gikk tom for polyester, så må bare få tak i litt til, så skal det legges på et lag med glassfiber, sparkles og trekkes opp:)

 

Foreløpig syns jeg det ser bra ut! Første gang jeg prøver noe sånt :p

 

Festene jeg bruker til å feste hele dritten i bilen er 4 stk "gjengetapper" som blir slått nedi plata. Slik at jeg kan skru i 5mm bolter fra undersiden. De er selvfølgelig slått inn før jeg trakk opp plata:)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt gledesdreper, så jeg spør hvorfor du ikke fjerner finerplata og støper på undersiden i stedet? :)

Mindre vekt (uten treverket), mindre sparkel, mindre slitsom pussing av glassfiber og sparkel. Nå er jo treverk lett å jobbe med, men du kunne i det minste valgt en 4-9mm plate istedet?

 

Til slutt; Hvorfor to lag polyester på lakenet? Polyester alene er bare dødvekt. All styrken ligger i mettet strie.

Håper jeg ikke ødelegger arbeidslysten din, det er ikke meningen. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt gledesdreper, så jeg spør hvorfor du ikke fjerner finerplata og støper på undersiden i stedet? :)

Mindre vekt (uten treverket), mindre sparkel, mindre slitsom pussing av glassfiber og sparkel. Nå er jo treverk lett å jobbe med, men du kunne i det minste valgt en 4-9mm plate istedet?

 

Til slutt; Hvorfor to lag polyester på lakenet? Polyester alene er bare dødvekt. All styrken ligger i mettet strie.

Håper jeg ikke ødelegger arbeidslysten din, det er ikke meningen. :)

 

Ekelt og greit svar på alt sammen. DERFOR :D

 

Vekt har ingenting å si, og jeg tenkte det var lettest å lage med en plate i bunn for da hadde jeg allerede tilgjengelig skikkelig fester..

 

Grunnen til to lag polyester var fordi jeg ville ha det litt stivere før jeg begynte med glassfiber, og fordi jeg hadde en liten dært igjen som jeg bare brukte opp :P

 

Platetykkelsen tok jeg fordi vi hadde en haug av det på jobben, samt det passet veldig fint med diverste høyder inni bilen...

 

Bilen min veier 1700kg fra før, så å spare litt vekt på hattehylla tror jeg ikke er noe vits, uansett feil bil å begynne å "lette" hvertfall!

 

OG: Første gang jeg prøver noe sånt, et sted må man begynne? heh

 

Litt sparkling og pussing er fint!

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ferdig med glassfiber da. Og JA det ser helt jævlig ut, men bare å gå på med grovt pussepapir og maskin:)

 

Skal vel få det til på en eller annen måte!

 

DSC00693.jpg

DSC00694.jpg

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hmm, veldig lenge siden det har skjedd noe her. Har du blitt ferdig med dette prosjektet ennå? Er litt på utkikk etter slike ting, da jeg vil lære meg dette jeg også.

 

Fint om du fullfører med bilder og forklaring på hva du har gjort :)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, den er jo ferdig. Ferdig trekt i svart skai osv.. Ligger i bilen, men bilen gikk til helvette for, tja snart et år siden! Så prioriterer ikke akkurat den delen nå..

Tror jeg går tilbake til orginal hattehylla igjen også.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøffe biler det der, 200 quattro turbo;) noe av de grommeste audi har laga syns jeg:) ser bra ut det du driver med.

 

Må følge med.

 

Nå driver jeg jo ikke med den hattehylla mer da.. som sagt tror jeg at jeg kastern igjen.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår