Gå til innhold

Prosjekt: Ny hattehylle i Audi'n.

Ranger emnet

Mikkel Bruer

Anbefalte innlegg

Siden den gamle hattehylla var voldtatt av forrige eier til fordel for et par 6x9, så tenkte jeg likegodt å lage en ny en.

Har kikket en del på folk som har støpt osv, så dette må jeg jo prøve!

Blir ikke noe svære greier, men med plass til 6x9 og kanskje det orginale rullgardinet til bakruta! Blir også trekt opp i svart skai!

Bruker 19mm finerplate, og siden jeg er tømrer så tok jeg enkelt og greit med meg litt hjem fra jobben :p

Tilpasset først bunnen:

DSC00659.jpg

DSC00660.jpg

DSC00661.jpg

Så laget jeg et par grove hull så magneten ikke krasjer med plata, laget feste"rammer" til høytaler'ne og fant ut hvordan de skulle stå!

DSC00663.jpg

DSC00665.jpg

DSC00664.jpg

Så ble det montert "heveklosser" slik at de fikk riktig vinkel...

DSC00666.jpg

DSC00674.jpg

Så trekker vi alt med et gammelt laken..

DSC00676.jpg

Så dynker vi alt inn med 2 lag polyester...

DSC00679.jpg

DSC00681.jpg

Det var så langt jeg kom da jeg gikk tom for polyester, så må bare få tak i litt til, så skal det legges på et lag med glassfiber, sparkles og trekkes opp:)

Foreløpig syns jeg det ser bra ut! Første gang jeg prøver noe sånt :p

Festene jeg bruker til å feste hele dritten i bilen er 4 stk "gjengetapper" som blir slått nedi plata. Slik at jeg kan skru i 5mm bolter fra undersiden. De er selvfølgelig slått inn før jeg trakk opp plata:)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt gledesdreper, så jeg spør hvorfor du ikke fjerner finerplata og støper på undersiden i stedet? :)

Mindre vekt (uten treverket), mindre sparkel, mindre slitsom pussing av glassfiber og sparkel. Nå er jo treverk lett å jobbe med, men du kunne i det minste valgt en 4-9mm plate istedet?