Gå til innhold

Hvordan ta av setetrekk?

Ranger emnet

ToyotaStarlet

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurte på om hvordan man kan ta av de orginale setetrekkene i min Audi A4, B5, Sedan....?

Sitter vanlig stoff seter i bilen, (amaretto brun farge, for de som lurer)

Siden jeg har tenkt å få sydd om de orginale trekkene til skinn, i utlandet, siden jeg uansett skal på ferie dit...

Fikk sydd trekk til Bmw 3 serie, E46, for 400,- norske kroner, alle seter, inkl. nakkestøtter, i beige skinn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du må ta ut setet, og på undersiden av stolen er trekket festa med stifter også går det en metallstang (tror jeg) rundt hele trekket som du må enten få bøyd ut eller kappe av for å løsne trekket. Trekket på seteryggen er jeg ikke helt sikker på. Du må iallefall løsne plastikkdekselet på baksiden av ryggen, sitter med to skruer nederst og så bare drar du det hardt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om å bytte trekket på ryggen på min også. Nytt trekk kostet ca 1600 kr hos møller.

Kom gjerne med tilbakemelding om dere finner ut av hvordan det tas av.

2007 Audi A3 S-Line 2.0TDI 170hk Quattro

1993 BMW M5 - Banebil

2003 BMW 320 DA M-TECH II

1997 Audi A4 TurboQuattro TS-Racing

1991 Mercedes 190E 2.5-16 Evolution I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nederste delen av baksetet's trekk er ihvertfall festet med sånne ringer som man bøyer sammen, noen som vet hva de heter og evt. hvor man kan få kjøpt de?

Så håper jeg noen vet hvordan man tar ut ryggdelen av baksetet, uten å knuse noe:D?

Og samme lurer jeg på for framsetene...?

Håper det ikke må kappes, som nevnt av al3x, fordi da tror jeg at jeg dropper hele planen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger sikkert ikke kappe av den bøyla eller hva man skal kalle det. Burde gå an å få vrengt den av på en eller annen måte..

Står sikkert i Haynes manualen hvis du har den.

Det har jeg desverre ikke, så hvis noen har kanskje de kan hjelpe?

Men hva med at trekket kanskje er festet med de "ringene" til den bøyla?, samme som det er gjort med nederste del på baksetet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende ja! Titta bare så vidt på det når jeg hadde førersetet ute her om dagen.

Hvordan får jeg ut førersetet da?

Fordi jeg har ikke bilen tilgjengelig akkurat her nå, så får ikke sett på det, men hvis du kan fortelle meg ca. hvor "boltene" sitter så blir det lettere for meg når skal ha ut setene....

Her er forresten noen bilder av interiøret, og jeg trenger deres hjelp til å velge farge på skinnet...

Skal jeg gå for samme farge?, eller velge noe annet som står i kontrast til den orginale fargen?

4444910707c078ce3.jpg

4444910707c078ce4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får jeg ut førersetet da?

Fordi jeg har ikke bilen tilgjengelig akkurat her nå, så får ikke sett på det, men hvis du kan fortelle meg ca. hvor "boltene" sitter så blir det lettere for meg når skal ha ut setene....

Du må kjøre setet helt frem, så på enden av skinnene er det to plastikkdeksler som må tas av. Så kjører du setet helt bak og i front sitter det en liten "pinne" som må dras ut. Den sitter i den stanga med hull som regulerer hvor langt foran og bak setet sitter. Er også en fjær som må løsnes like ved.

Når alt det er løsna så er det bare å få dratt setet ut av skinnene og så ta det ut gjennom døren foran.

Hvis du har elektriske seter og/eller seter med airbag så må du koble fra strømmen på batteriet og koble fra ledningene på setet før du tar det ut :)

Bare spør hvis du ikke skjønte det. Kan sikkert ta noen bilder av det som må løsnes også etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første gangen jeg har sett en a4 med SÅ brunt interiør .... måtte bare få det ut :D hvor i utlandet skal dette trekkes ??

Dette er den spesielle "Amaretto Brown" fargen, for spesielle folk, med spesielle A4 vettu, hehehe:D

Er et par i Norge, med denne fargen, ikke så veldig mange akkurat, har selv fått vite at det er en A4 og en A6 som har denne fargen, men da med skinn....

Skal trekkes i Pakistan, har fått gjort det til en 3-serie 99 modell, som nevnt tidligere, kom på 400,- norske kroner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider