Gå til innhold

Speedometeret i min 100 C4 fjusker. Hvordan fikse?

Ranger emnet

Stealth

Anbefalte innlegg

Speedometeret mitt har fjuska en god del i det siste..

Den fungerer noen ganger, men låser seg meste parten av tiden.

Noen ganger hopper den litt høyere / lavere, men fungerer veldig skjeldent.

Det virker som speedonåla henger seg fast eller no sånn.

Er dette en lett fiks, eller må jeg ha nytt instrumentpanel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt annet enn speedo skal fungere fint hos meg..

Men litt plagsomt å måtte bruke GPS'en hele tiden for å vite farten.. og når jeg kjører over fjellet eller i tuneller, så forsvinner gps signalene og speedoet på den.. :\

Forresten, litt sånn offtopic:

skal det være utetemp-måler i instrumentpanelet?

Er liksom en sånn liten, smal rute mellom turteller og speedo.. Ser ut som sånn typis utetemp greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bytte selve speedometerdelen av instrumentpanelet istedet for å kjøpe et helt nytt instrument hvis det skulle vise seg å være problemet. Prøv å se om det er noe ukontakt bak på printkortet først.

Kan kanskje også være noe tukkel med giveren på girkassa som sender signalet om farta til panelet. Er vel elektronisk styrt mener jeg

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ut instrumentpanelet for noen dager siden.

Dunka litt her og der og kjente over kabler, alt virker som det var i orden.

Prøvde om det var noen måte jeg kunne ta ut selve speedo delen, men selv om jeg løsna en del skruer på baksiden, så var det ingenting som ville slippe taket.

Og ang. den utetemp måleren, bakpå så kunne jeg se en sånn helt flat "kalkulatorskjerm" som hadde ene siden stukket nedi en dings, mens resten var teipa fast.. Skal det være sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider