Gå til innhold

TH350C ledningsnett og brytere, hva og hvordan?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg har en TH350C (TH350 med lockup), og er litt usikker på hvordan den skal kobles.

Jeg har søkt litt på google, men ble egentlig ikke noe klokere. Noen kobler strømmen til solenoiden via en bryter på bremsepedalen, andre kobler også via en vacuum-bryter. B&M har et kit som styres via en føler på speedometerwieren og en manuell bryter på dashbordet.

Girkassa skal sitte bak en SBC350 med gasser, antageligvis i en gammal Volvo. Jeg er interessert i at girkassa skal koble inn og ut av lockup på et rimelig fornuftig vis helt av seg selv.

Er den noen som kan hjelpe?

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ihvertfall koble den opp slik at solenoiden kobler UT når du trykker på bremsepedalen. Finnes bremselysbrytere for dette med doble kontaktsett - ene kobler inn bremselyset, andre kobler ut lock-up'en.

Hvis du skal ha den i en Volvo ville jeg ha skaffet en Volvo-shifter med trykk-knapp på siden. Denne knappen ville jeg ha brukt til å koble ut/inn lock-up'en med.

Har dette på min og det funker topp..

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha det slik at jeg må operere den selv, men jeg kan gjerne ha en mulighet til å overstyre... :)

OK. Men vet du om det sitter en trykkbryter i kassa som enten bryter eller legger kontakt når den er i 3.gear? Regner vel nesten med dette, da lock-up som regel bare blir brukt på 3.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter en styring i kassa som ordner dette ja. Har sett meg litt mer rundt på nettet, og det finnes sett som har bryter på bremsepedalen, kobling til vacuum og gasswire.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider