Gå til innhold

trimming?

Ranger emnet


herr_kjær

Anbefalte innlegg

Stemmer, enten innsprut (K-Jet/Digifant) eller monopoint, ikke forgasser på disse.

Dobbel forgasser kan monteres men er ikke 'plug & play'.

Trimkam er den enkleste vei til mer effekt, filter gir kanskje 1 hk og ellers stort sett bare mer lyd. Sportseksos er bortkastet på en ellers original motor, omtrent ingen gevinst.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... jeg trudde det var forgassermotor..men da lærte jeg noe nytt i dag å ;)innsprut? mulig med chip da?

 

(ja jeg vet at jeg er litt grønn ;) )

 

mye modifikasjoner med å motere dobble forgassere? hehe ett anna problem er at jeg er ikke så flik på milmotorer og har IKKE lyst til å begynne å åpne motoren(har aldri gjort dette før) så noe anna enn trimm kam?

Audi Coupe Quattro 2.3 20V

Audi 80 - 72 (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay...ikke noe jeg kan gjøre for å få mere effekt altså? untagen kam.. men siden jeg ikke vill montere turbo eller tenke på å åpne motoren ;) så er det ikke noe å gjøre... noe som hjelper bra på aksen da?

 

Stemmer nok det, men på den annen side så er det nettopp trimkam som gir den billigste ekstra effekten. Du kan selvsagt med lettere modifisering sette på en forgasser i tillegg, noe som vil gjøre underverker på responsen. Vil tro at du i dag har monopoint? Velox Motor foretar nå en lettere trimming av en 90hk 1.8 monopoint (kun ny kam, lett porting og høvling av topp) nettopp for å sjekke hvor mye effekt man med enkelhet klarer å trekke ut av mono-"sprutet". Kan gi en tilbakemelding om hva resultatet ble når de er ferdig og bilen bremset.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vansklige manøveren å åpne denne motoren med rett verktøy til stede.

Sportsfilter vil kun gi deg lyd på denne motoren, og du har ikke så mye å hente på effektannlegg heller, bare at bilen kan virke litt mer responsiv.

 

Siden trimkam er den beste løsningen for å få mer hester, burde du vurdere dette.

Men husk å velg riktig kam til ditt bruk, er ikke mange gradene som skal til for at tomgangen begynner å gå dårlig.

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok det, men på den annen side så er det nettopp trimkam som gir den billigste ekstra effekten. Du kan selvsagt med lettere modifisering sette på en forgasser i tillegg, noe som vil gjøre underverker på responsen. Vil tro at du i dag har monopoint? Velox Motor foretar nå en lettere trimming av en 90hk 1.8 monopoint (kun ny kam, lett porting og høvling av topp) nettopp for å sjekke hvor mye effekt man med enkelhet klarer å trekke ut av mono-"sprutet". Kan gi en tilbakemelding om hva resultatet ble når de er ferdig og bilen bremset.

 

ja hadde du gidde det så hadde det vært kjempe fint ;) når jeg får vite hva resultetet ble så skal jeg heller vurdere å smelle på en trimkam ;) har foresten 2literen med 112hk

Audi Coupe Quattro 2.3 20V

Audi 80 - 72 (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vansklige manøveren å åpne denne motoren med rett verktøy til stede.

Sportsfilter vil kun gi deg lyd på denne motoren, og du har ikke så mye å hente på effektannlegg heller, bare at bilen kan virke litt mer responsiv.

 

Siden trimkam er den beste løsningen for å få mer hester, burde du vurdere dette.

Men husk å velg riktig kam til ditt bruk, er ikke mange gradene som skal til for at tomgangen begynner å gå dårlig.

 

 

ser du kjører 80 selv... hvis du ville trimma opp din bil, hva ville du gjort da? også hvilken kam tror du passer best? bilen er jo i daglig drift, så er litt usikker på hvilken som er best til mitt forbruk da.. jeg vill bare ha litt mere effekt til å dra på egentlig bare aksen jeg er ute etter.. siden lite vits med høy toppfart i norge etter min mening ;)

Audi Coupe Quattro 2.3 20V

Audi 80 - 72 (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser du kjører 80 selv... hvis du ville trimma opp din bil, hva ville du gjort da? også hvilken kam tror du passer best? bilen er jo i daglig drift, så er litt usikker på hvilken som er best til mitt forbruk da.. jeg vill bare ha litt mere effekt til å dra på egentlig bare aksen jeg er ute etter.. siden lite vits med høy toppfart i norge etter min mening ;)

 

Hvis jeg skulle ha trimmet 80en min, som er en 90hesters 2,0liter ABT, hadde det nok blitt lagt i litt penger.

Rett verktøy har jeg, så motoren hadde nok blitt åpnet og ny kam hadde blitt anskaffet en middels hissig kam, som en 268¤ graders.

Deretter hadde det blitt en lite effektannlegg (mest for lyden og responsen).

Skulle jeg virkelig ha brukt mye penger, hadde doble webbere vært veien å gå, problemet er at jeg lurer på om det er for liten plass...men er jo folk som har fått det til å gå så..

Jeg ville også ha porta toppen, for bedre "flow";)

Også brukt resterende penger på understell/bremser...

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
ja hadde du gidde det så hadde det vært kjempe fint ;) når jeg får vite hva resultetet ble så skal jeg heller vurdere å smelle på en trimkam ;) har foresten 2literen med 112hk

 

Velox Motor er ikke helt ferdige enda, litt justering gjenstår for optimalisering. Men foreløpige tall fra bremsing antyder en effektøkning (på hjulene) på over 40% :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår