herr_kjær Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 hei.. noen som vet om noe bra "trim" til en Audi 80 93mod? tenkte på ett effektanlegg og K&N filter. mye efekt å hente med disse to? Har hørt om doble forgassere? trim? noen som vet hvor man får tak i dette til Audi 80? takker for svar Siter Audi Coupe Quattro 2.3 20V Audi 80 - 72 (spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 såvidt jeg vet er 93 mod audi 80 innspurtsmotor. Det er ikke forgasser på denne. trimkam, eksos og filter er vel den enkleste trimmen til denne motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Stemmer, enten innsprut (K-Jet/Digifant) eller monopoint, ikke forgasser på disse. Dobbel forgasser kan monteres men er ikke 'plug & play'. Trimkam er den enkleste vei til mer effekt, filter gir kanskje 1 hk og ellers stort sett bare mer lyd. Sportseksos er bortkastet på en ellers original motor, omtrent ingen gevinst. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
herr_kjær Skrevet Juni 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 hmmm... jeg trudde det var forgassermotor..men da lærte jeg noe nytt i dag å ;)innsprut? mulig med chip da? (ja jeg vet at jeg er litt grønn ;) ) mye modifikasjoner med å motere dobble forgassere? hehe ett anna problem er at jeg er ikke så flik på milmotorer og har IKKE lyst til å begynne å åpne motoren(har aldri gjort dette før) så noe anna enn trimm kam? Siter Audi Coupe Quattro 2.3 20V Audi 80 - 72 (spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Juni 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 chip fungerer dårlig på motorer uten turbo. lite eller ingenting å hente i forhold til pris. Da må du nok leve med den effekten u har Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
herr_kjær Skrevet Juni 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 okay...ikke noe jeg kan gjøre for å få mere effekt altså? untagen kam.. men siden jeg ikke vill montere turbo eller tenke på å åpne motoren ;) så er det ikke noe å gjøre... noe som hjelper bra på aksen da? Siter Audi Coupe Quattro 2.3 20V Audi 80 - 72 (spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 okay...ikke noe jeg kan gjøre for å få mere effekt altså? untagen kam.. men siden jeg ikke vill montere turbo eller tenke på å åpne motoren ;) så er det ikke noe å gjøre... noe som hjelper bra på aksen da? Stemmer nok det, men på den annen side så er det nettopp trimkam som gir den billigste ekstra effekten. Du kan selvsagt med lettere modifisering sette på en forgasser i tillegg, noe som vil gjøre underverker på responsen. Vil tro at du i dag har monopoint? Velox Motor foretar nå en lettere trimming av en 90hk 1.8 monopoint (kun ny kam, lett porting og høvling av topp) nettopp for å sjekke hvor mye effekt man med enkelhet klarer å trekke ut av mono-"sprutet". Kan gi en tilbakemelding om hva resultatet ble når de er ferdig og bilen bremset. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 Det er ikke vansklige manøveren å åpne denne motoren med rett verktøy til stede. Sportsfilter vil kun gi deg lyd på denne motoren, og du har ikke så mye å hente på effektannlegg heller, bare at bilen kan virke litt mer responsiv. Siden trimkam er den beste løsningen for å få mer hester, burde du vurdere dette. Men husk å velg riktig kam til ditt bruk, er ikke mange gradene som skal til for at tomgangen begynner å gå dårlig. Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
herr_kjær Skrevet Juni 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 Stemmer nok det, men på den annen side så er det nettopp trimkam som gir den billigste ekstra effekten. Du kan selvsagt med lettere modifisering sette på en forgasser i tillegg, noe som vil gjøre underverker på responsen. Vil tro at du i dag har monopoint? Velox Motor foretar nå en lettere trimming av en 90hk 1.8 monopoint (kun ny kam, lett porting og høvling av topp) nettopp for å sjekke hvor mye effekt man med enkelhet klarer å trekke ut av mono-"sprutet". Kan gi en tilbakemelding om hva resultatet ble når de er ferdig og bilen bremset. ja hadde du gidde det så hadde det vært kjempe fint ;) når jeg får vite hva resultetet ble så skal jeg heller vurdere å smelle på en trimkam ;) har foresten 2literen med 112hk Siter Audi Coupe Quattro 2.3 20V Audi 80 - 72 (spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
herr_kjær Skrevet Juni 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 Det er ikke vansklige manøveren å åpne denne motoren med rett verktøy til stede.Sportsfilter vil kun gi deg lyd på denne motoren, og du har ikke så mye å hente på effektannlegg heller, bare at bilen kan virke litt mer responsiv. Siden trimkam er den beste løsningen for å få mer hester, burde du vurdere dette. Men husk å velg riktig kam til ditt bruk, er ikke mange gradene som skal til for at tomgangen begynner å gå dårlig. ser du kjører 80 selv... hvis du ville trimma opp din bil, hva ville du gjort da? også hvilken kam tror du passer best? bilen er jo i daglig drift, så er litt usikker på hvilken som er best til mitt forbruk da.. jeg vill bare ha litt mere effekt til å dra på egentlig bare aksen jeg er ute etter.. siden lite vits med høy toppfart i norge etter min mening ;) Siter Audi Coupe Quattro 2.3 20V Audi 80 - 72 (spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 ser du kjører 80 selv... hvis du ville trimma opp din bil, hva ville du gjort da? også hvilken kam tror du passer best? bilen er jo i daglig drift, så er litt usikker på hvilken som er best til mitt forbruk da.. jeg vill bare ha litt mere effekt til å dra på egentlig bare aksen jeg er ute etter.. siden lite vits med høy toppfart i norge etter min mening ;) Hvis jeg skulle ha trimmet 80en min, som er en 90hesters 2,0liter ABT, hadde det nok blitt lagt i litt penger. Rett verktøy har jeg, så motoren hadde nok blitt åpnet og ny kam hadde blitt anskaffet en middels hissig kam, som en 268¤ graders. Deretter hadde det blitt en lite effektannlegg (mest for lyden og responsen). Skulle jeg virkelig ha brukt mye penger, hadde doble webbere vært veien å gå, problemet er at jeg lurer på om det er for liten plass...men er jo folk som har fått det til å gå så.. Jeg ville også ha porta toppen, for bedre "flow";) Også brukt resterende penger på understell/bremser... Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
herr_kjær Skrevet Juni 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 hmmm... ikke dårlig ;) takk,takk greit å ha noe å se etter ;) Siter Audi Coupe Quattro 2.3 20V Audi 80 - 72 (spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 ja hadde du gidde det så hadde det vært kjempe fint ;) når jeg får vite hva resultetet ble så skal jeg heller vurdere å smelle på en trimkam ;) har foresten 2literen med 112hk Velox Motor er ikke helt ferdige enda, litt justering gjenstår for optimalisering. Men foreløpige tall fra bremsing antyder en effektøkning (på hjulene) på over 40% :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
herr_kjær Skrevet Juli 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 takk for informasjonen ;) må gjerne fortsette å holde meg oppdatert ;) Siter Audi Coupe Quattro 2.3 20V Audi 80 - 72 (spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.