Gå til innhold

Girkassa gåen?

Ranger emnet

phax.

Anbefalte innlegg

Henta min nye 99.mod golf på fredag, søndag havarerte girkassa (tror jeg) angry2

Begynte sånn smått med at bilen lagde litt unormale lyder på, hylte og styrte. Plutselig hopper den ut av gir mens jeg kjører og speedometeret faller på null. Voldsomme skrape lyder på lave gir og rimelig vrien å få inn i gir generellt sett. Luktet svidd clutch når jeg fikk stanset.

Sjekket litt priser på girkasse og nytt ble det jo straks dyrt.. Fikk også høre at det var liten vits og bytte til brukt kasse ettersom dette er et problem med disse bilene og da ville den mest sannsynlig ryke igjen etter kort tid.

Norsk bildelsenter kunne levere ny og forsterka (?) kasse til litt over 20lappen inkl arbeid.

Har jeg noen andre alternativer egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker for svar. Det var jo uten tvil en mer overkommelig pris hvertfall.

Noen som vet om hvor jeg kan få gjort dette i nærhetene av strømmen? Par timers kjøring til Flisa så litt upraktisk. Nyflytta her nede så aner ikke hvor jeg skal sjekke! :P

Evt, hvor kan jeg skaffe brukt overhalt kasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90.600km ca, så skulle jo tro at kassa holdt litt lengre..

Vanskelig og finne noe brukt uten for mange kilometer på baken. Lite vits å sette inn ei kasse som har gått 180.000km tenker jeg..

Vil en 1.8 eller 1.9tdi girkasse passe? Eller må det være 1.6?

Nå skal det jo også sies at jeg er ikke 100% sikker på at det er kassa som er gåen, men er det alle jeg har snakka med sier når jeg forteller om symptomene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider