Gå til innhold

Utkobling av airbag!?

Ranger emnet

kattre

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Uansett hvordan du får puta utkoblet må du sørge for at det havnet et "airbag koblet ut" symbol lett synlig på passasjersiden. Det tør jeg satse en femmer på at du er lovpålagt å ha der. Slik at andre som sitter på, låner eller kjøper bilen din er klar over hva de begir seg ut på.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var hos forhandler og hørte, og det kostet 3500 å koble ut airbagen. I tilleg måtte vi få nytt vognkort.

Så vi kjøpte en litt mindre stol istedet til 2500... En Acta Graco Cosmic Comfort.Det var den som passet best.

Men det er likevel trangt både for den som sitter foran og for barnet!

Er det noen andre som har bilstoler i skodaene sine? Hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Vi var hos forhandler og hørte, og det kostet 3500 å koble ut airbagen. I tilleg måtte vi få nytt vognkort.

Så vi kjøpte en litt mindre stol istedet til 2500... En Acta Graco Cosmic Comfort.Det var den som passet best.

Men det er likevel trangt både for den som sitter foran og for barnet!

Er det noen andre som har bilstoler i skodaene sine? Hvordan går det?

Jeg har bilstol bak i min å det går akkurat like dårlig!!Bakseteplasset har gått på bekostning av det store bagasjerommet virker det som.Men jeg kan vel ikke sette pjokken i bagasjen heller,så da får heller kjærringa sitte trangt foran!

Volvo 360(bilcross) 86mod.

Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod

skoda octavia 01mod.

Dodge coronet 56mod.

Harley xlcr 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Jeg har bilstol bak i min å det går akkurat like dårlig!!Bakseteplasset har gått på bekostning av det store bagasjerommet virker det som.Men jeg kan vel ikke sette pjokken i bagasjen heller,så da får heller kjærringa sitte trangt foran!

Vi plasserte bilstolen i midten bak. Og det funker topp! den går mellom setene, så da blir det god plass til føtter både på passasjer- og fører setet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hvis du fortsatt vil ha setet ditt foran, kan du det.

Du kan koble ut airbagen selv, og alt du trenger er logisk sans og litt verktøy.

Slik gjorde jeg det:

Bestill airbagmotstand fra din lokale skoda/VAG forhandler.

Denne koster ca.:600,-kr, og i denne pakken følger alt du trenger med. (Også klistremerke om at airbag er koblet ut.)

Når du skal montere motstnaden, MÅ DU KOBLE FRA BATTERIET!!

Når batteriet er utkoblet, skrur du løs airbagen.

På baksiden av denne er det en kontakt som du trekker ut.

Motstanden du har mottat skal kobles inn i denne kontakten.

(Altså på ledningen som kommer fra bilen, IKKE bak på airbagen.)

Airbagen kan du egentlig ta ut av bilen, siden den ikke lenger er tilkoblet.

Når du er ferdig med dette, kobler du til batteriet igjen, og starter bilen.

Nå kan det hende at airbag lampa di lyser konstant, men dette er fordi den ikke "kjenner" igjen den motstanden du har montert.

Dette fikser du ved å slette feilmeldingsloggen på bilen din.

Dette kan du gjøre ved vilket som helst verksted, hvis du ikke har PC med programvare og kabel for å gjøre slikt selv.

OBS OBS: Fikser du ikke feilen med at airbag lampa lyser, eller ikke monterer klistremerke som sier at airbag på passasjersiden er koblet ut, så er begge eller bare en av disse tingene en 2`er feil på EU Kontroll.

Jeg er skjeldent på nett, men lurer du på noe angående dette kan du ringe meg på 95243711.

Jan Ove Liseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider