Sharp Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Nå ligger spenninga på 13-13.5 V mens jeg kjører. Kunne gjerne tenkt meg den opp på 14-14.2 V Hvor sitter spenningsregulatoren? Regner med jeg har en original, og den er vel på 14V. Får jeg kjøpt noe høyere enn 14V originalt? Eller uoriginalt? Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-850- Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Nå ligger spenninga på 13-13.5 V mens jeg kjører. Kunne gjerne tenkt meg den opp på 14-14.2 V Hvor sitter spenningsregulatoren? Regner med jeg har en original, og den er vel på 14V. Får jeg kjøpt noe høyere enn 14V originalt? Eller uoriginalt? vet ikke hvor den er men min ligger på litt over 14v når jeg kjører Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Juni 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Er det originalt? Hvorfor er min så lav da? Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Juli 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 Skift børster/regulator. Disse sitter i samme enhet på dynamoen og koster ikke så mye. Er som regel svart med to skruer som holder den. 13,5V er ikke så gale det da, men 14,4V er jo ideelt. PS: Du kan jo måle om du har noe spenningstap mellom dynamo og batteri Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malfred Skrevet Juli 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 du kan legge + og - kabel fra dynamo til batteri på 21kvadrat og fra - på batteri til karroseri med 21kvadrat, hellst fortinnet slik at du slipper eiring:S dette fungerte for meg på min 740 der jeg hadde ca. samme lade spenning som deg, men nå har jeg 14.3-14.5 :P Siter Volvo v70 2.5TDI 2001mod Volvo 760 chevy 350 1985mod xVolvo 740 TDI 1989mod xVolvo 740 TDI 1987modxMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ETxVolvo 740 GL 1987mod B230K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Egil Andre Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 er det ikkje innebygd regulator på dei dynamoene da? Siter Audi a4 1,8TQ volvo 850 T5-R volvo 240 turbo fk Mazda RX-7 Volvo 240 turbo et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Juli 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Jeg har snakka med de på Volvoverkstedet, og de sier at på 850 med 100 AMP dynamo så er det ikke mulig å få spenninga over 13,8 volt ca. Eller er det noen her inne som har et triks? Har tenkt på det å lodde inn en diode før spenningsregulatoren, men det vet jeg ikke nok om Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-850- Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 hvorfor vil du ha mere volt? 13.5v er jo ikke dårlig det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 hvorfor vil du ha mere volt? 13.5v er jo ikke dårlig det? Et vanlig blybatteri må lades med 14,4 volt for å bli fulladet. 13,5 volt er vel i området vedlikeholdslading. I tillegg korter du ned levetiden til batteriet betraktelig ved lav spenning. Sulfateringen av batteriet går mye raskere, sammtidig som det vil bli tappet ned unødvendig mye når du starter bilen, hører på musikk uten motoren i gang osv. Og ikke minst så får en jo 10-20 % dårligere lys på bilen, og anlegget yter ikke optimalt. Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke_850_boy Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 På min 850 har jg 14,2 - 14,5 jg byttet bare børster å byttet pluss å minus kabelsom nevt over!! jord å pluss kablene er sprøe å fører dårlig!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.