Gå til innhold

hvor brede felger??

Ranger emnet

VolvoR-Sport

Anbefalte innlegg

hvor brede felger kan man få plass til bak på 240? tenker på compomotive MO 10*18".. får man plass til dette uten bredding, ved hjelp av innpresset?

Jeg ville i hvert fall skaffet meg justerbare (eller moddete) momentstag og justerbart (eller moddet) panhardstag før jeg begynte med et slikt prosjekt. Må sikkert bredde også.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører 8.5" felger med 20mm spacers, som vil tilsi at jeg kunne kjørt 9.5" felger og annen innpress....

Men, det betyr også at med spacers har jeg da frigitt plass innover, som igjen betyr jeg kunne kjørt kanskje 10" felger..

Obs. 10" felger må ha riktig innpress, moddede hjulbuekanter, kortet inn momentstag, justert panhardstag og ha foringer i god stand.

Det forutsetter også litt dekkstrekk... Aller helst bør du kanskje ha wattlink når du kommer opp i slik felgbredde.

ps. jeg vil ikke garantere at det går bra, men jeg tror 10" skal gå bra bak, med mods jeg nevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 8" brede felger og 235/40-18 dekk. Det subber i såvidt ved veldig hard kjøring. Både på utsiden og på innsiden av hjulhuset, dette er som sagt ved ukurante vinkler på bakaksel og med full fjøring..

Jeg har kappa ut mye av skjermkanten og det er justerbart panhardstag.

Mulig det vil hjelpe med justerbare momentstag?

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan også "svenskebredde" i bakkant..

dvs. kappe opp skjermen der den går fast i reservehjulsbrønn og slikt, sette en jekk og en trekloss mellom skjerm og rammevangen bak (eller hva det heter) og så bare jekke ut!! Så når man da har jekket bakre delen av skjermen ut, kan man sveise sammen igjen!

vips.. jallabredding...

Lenke til kommentar
Del på andre sider