Gå til innhold

Grunn til ventil tikking

Ranger emnet


Knut Inge

Anbefalte innlegg

Har ein b230ft som eg har montert ein 531topp som er nyslipte ventilar på og plana.

 

Men det er så forferdeleg ventil tikking i den.

Har sjekka klaringen mellom kammen og ventil trykkerane og den er rett. Ka andre ting kan vera galt med toppen siden det er ventil tikking?

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sikker på at d e ein ventil elle to da?

 

hadde sama prob eg og, me trudde d va ein ventil, hadde mekanikarar t å se på d o, men fant aldri ut av ka d va så eg ga faen siden d kje har så stor skade på motoren, bare irriteranes,

 

men når eg åpna motoren då såg eg at d va rett og slett sylinder nr 3 som hadde tatt kvellen, elle rettare sagt stemplene som hadde tatt kvellen, va der min lyd kom fra. hørtes heilt likt ut som ventil tikking....

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at d e ein ventil elle to da?

 

hadde sama prob eg og, me trudde d va ein ventil, hadde mekanikarar t å se på d o, men fant aldri ut av ka d va så eg ga faen siden d kje har så stor skade på motoren, bare irriteranes,

 

men når eg åpna motoren då såg eg at d va rett og slett sylinder nr 3 som hadde tatt kvellen, elle rettare sagt stemplene som hadde tatt kvellen, va der min lyd kom fra. hørtes heilt likt ut som ventil tikking....

 

Har vert inne på den tanken, at det kan vera eit stempel så er ødlagt. Men er litt rart for alt var jo fint når eg monterte toppen.

 

Men trur eg ska prøva med ein ny topp, og sjå om lyden er der då.

 

Og læraren min var sikker på att det var ventil tikking. Men han kan jo ta feil!

 

 

 

Og hva lå klaringa på???

 

0,25mm-0,30mm

 

 

Har du lyttet på toppen med et metall objekt inntil øret?

Er det slik på alle sylindrene? Eller bare noen?

 

Læraren min brukte slik ting som doktorane bruke til og lytta på hjerta til folk. Men er ikkje mulig og høyra om det er 1 eller 8 ventilar som bråke.

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første, tør jeg spørre hvorfor i alle dager du bruker biltema på en nybygd strøken "prosjekt" motor? du som har lagt så mange timer å såpass arbeid i det, vil du ikke det skal holde?

 

*orker ikke noe diskusjon nå om at det er statoil/shell/agip/castrol som levverer olja til biltema..

 

 

men jeg vedder en dobbel daim på at det er dysene du hører.. hold noe hardt/massivt inntil dysene, evt bare hold på med fingrene, så hører og merker du hvor mye liv som er i de. org dysene hvertfall, kom på nå at du muligens hadde 968 dysene(?) og skal ikke påstå at de er like

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første, tør jeg spørre hvorfor i alle dager du bruker biltema på en nybygd strøken "prosjekt" motor? du som har lagt så mange timer å såpass arbeid i det, vil du ikke det skal holde?

 

*orker ikke noe diskusjon nå om at det er statoil/shell/agip/castrol som levverer olja til biltema..

 

 

men jeg vedder en dobbel daim på at det er dysene du hører.. hold noe hardt/massivt inntil dysene, evt bare hold på med fingrene, så hører og merker du hvor mye liv som er i de. org dysene hvertfall, kom på nå at du muligens hadde 968 dysene(?) og skal ikke påstå at de er like

 

Er biltema olja der. Grunnen til det er at eg ikkje orka og kjøpa ei olja til 500-600 når olja skal byttast med ein gang.

Olja er der kun for og fekk all driten som har komt i motoren når den har stått i deler.

 

Har 968 dyser ja. Men du høyrer fint at lyden er under innsugs manifolden. Men eg kan nå sjå litt på dysene.

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår