Gå til innhold

Min golf 1990 1.8 GLi ->

Ranger emnet

EskilF

Anbefalte innlegg

Her er kjærra mi som jeg har hatt i to år snart. Det er en 1990 modell med 1.8 injection. Gått snart 270' men det merkes faktisk ikke så veldig. Det meste fungerer, og det er servo, sentrallås, hengerfeste, takstativ, anlegg ++

Jeg kjøpte bilen av en kamerat. Det eneste som ikke er helt i orden er litt vannlekkasje, kupevifta har ikke fungert 100% (men byttet formotstanden i dag og det fungerte!), mangler masse lys i dashen, ene vindusheisen bak er litt dårlig og den bruker litt olje. Bensinforbruket derimot er meget lavt.

IMG_7991.jpg

IMG_7990.jpg

IMG_7989.jpg

IMG_7988.jpg

IMG_7986.jpg

IMG_8003.jpg

IMG_7992.jpg

Har fått satt på "nye" felger (fra bror sin gamlebil, hvite golfen) med 195.50.15 dekk, men har ingen planer om senking. Gidder ikke å legge all verdens med cash i denne bilen, den skal bare se grei ut og være bruksbil mens jeg studerer de siste to årene av masteren i økonomi.

y1pbCDIqpLg5PIstBzT6JGeDnk46wKncwo7.jpg (gamlefelgene som følger den hvite)

Anlegget: billig, gammel men god sony cd spiller, minste forsterkeren til bilradiospes (700kr ny ca), en teip-reparert 12" bass i kasse som faktisk spiller helt greit tross utseendet. Ukjente 6x9ere bak og originale foran. Er man kresen er dette elendig, men jeg velger å kalle det greit nok :)

Bilen har vært rusten på de vanlige stedene, men som det kommer frem av bildene har jeg forsøkt å pusse ned det meste, og lagt på rustgrunning. Lakkeringa kommer i løpet av uka. Jeg frykter at det ikke blir så bra da jeg aldri har lakket no særlig før, men det får gå som det går.

Har hatt god hjelp av forumet her (søkefunksjonen), så velger å benytte anledningen til å takke dere folkens :) Har f.eks lagt ned vinduspusseren bak, og byttet formotstanden og strammet servoreima. Det skal allikevel sies at jeg ikke er noen stor mekaniker, men prøver så godt jeg kan :) Er bare 22 år, men har allerede hatt to bobler så har litt erfaring derfra. Planen er å kjøre ut golfen til jeg har fast jobb og råd til bil av en annen prisklasse.

y1pbCDIqpLg5PK9P9SpOiPFWp8wG8XEge9q.jpg

Planer videre:

Jeg har lyst på en grill list evt bad look list om det ikke blir for harry. Føler bilen balanserer mot harry med potta og baklyktene slik den er nå, så det må vuderes nøye.

Senking er ikke planen, syns det ser greit ut med felgene nå.

Kanskje bytte originalhøyttalerne foran

Finne ut av vannlekkasjen

Ellers er planen å holde den i orden slik at den orker et par år til ihvertfall.

Ellers, noen synspunkter på hva dere ville gjort eller syns jeg bør gjøre? Tar gjerne i mot..

PS: Den hvite golfen er bror min sin gamle. Tror kanskje han har planer om å selge den hvis noen er interesserte. Står i Mosseområdet. Den er 1985 mod 1.6 forgasser. I daglig bruk til januar i år, men pga ny bil har han bare avskiltet den. Skulle vært på eu nå i mai, og litt vannlekkasje i tillegg til at oljetrykksføleren? piper og uler som bare fan når man kjører. Har kjørt sånn lenge, og tror ingenting er galt med trykket, bare måleren/føleren. Følger i så fall med greie vinterdekk + halvbra 195.50.15 på svarte felger, sommer (gamlefelgene på min bil). En eukontroll og bilen er på veien, årsavgift tror jeg også faktisk er betalt, men ikke 100% sikker på det. Ellers er det en grei delebil. Det står også i et anlegg med sony cd spiller og sony 6x9ere. Har ikke blitt startet på endel mnd nå, men startet ALLTID før uansett vær, så meget trofast med andre ord. DEt er også takluke som fungerer bra. Pris har han ikke nevnt, men gi i så fall bud, så skal jeg videreformidle budet.

IMG_7995.jpg

IMG_7994.jpg

IMG_7996.jpg

IMG_7997.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, hehe.. Joda, klar over at den trenger lakk, problemet er at jeg ikke har penger til hellakkering, så det blir kun flekking i denne omgang.

Har lekt med tanken å rullemale hele bilen svart matt, hva tror folket om det? Tanken er at det ikke blir så ille så lenge det er matt og ikke blank lakk som benyttes.. Og bilens bruksverdi er høyere enn salgsverdi, så verdimessig sett er jeg likegyldig.

Husker selv at russebilen ikke ble så aller verst med bengalakk.. :)

Noen som har malt bilene sine her på forumet?

MEN jeg har noen ting på ønskelisten om noen har liggendes:

Hvite blinkers foran (90 fanger)

Hvite sideblinkers

Grill list

Evt. går det an å endre de orange blinklysene til hvite på et vis?

Èn ting til... hvordan får jeg bakviskeren HEEEELT ned?

..noen bilder fra de siste dagers arbeid ->

IMG_8009.jpg

IMG_8007.jpg

IMG_8006.jpg

IMG_8005.jpg

IMG_8004.jpg

Ble faktisk ikke så aller verst allikevel med lakken, så kanskje jeg legger male tankene på hylla allikevel gitt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider