Gå til innhold

Min golf 1990 1.8 GLi ->

Ranger emnet

EskilF

Anbefalte innlegg

Her er kjærra mi som jeg har hatt i to år snart. Det er en 1990 modell med 1.8 injection. Gått snart 270' men det merkes faktisk ikke så veldig. Det meste fungerer, og det er servo, sentrallås, hengerfeste, takstativ, anlegg ++

Jeg kjøpte bilen av en kamerat. Det eneste som ikke er helt i orden er litt vannlekkasje, kupevifta har ikke fungert 100% (men byttet formotstanden i dag og det fungerte!), mangler masse lys i dashen, ene vindusheisen bak er litt dårlig og den bruker litt olje. Bensinforbruket derimot er meget lavt.

IMG_7991.jpg

IMG_7990.jpg

IMG_7989.jpg

IMG_7988.jpg

IMG_7986.jpg

IMG_8003.jpg

IMG_7992.jpg

Har fått satt på "nye" felger (fra bror sin gamlebil, hvite golfen) med 195.50.15 dekk, men har ingen planer om senking. Gidder ikke å legge all verdens med cash i denne bilen, den skal bare se grei ut og være bruksbil mens jeg studerer de siste to årene av masteren i økonomi.

y1pbCDIqpLg5PIstBzT6JGeDnk46wKncwo7.jpg (gamlefelgene som følger den hvite)

Anlegget: billig, gammel men god sony cd spiller, minste forsterkeren til bilradiospes (700kr ny ca), en teip-reparert 12" bass i kasse som faktisk spiller helt greit tross utseendet. Ukjente 6x9ere bak og originale foran. Er man kresen er dette elendig, men jeg velger å kalle det greit nok :)

Bilen har vært rusten på de vanlige stedene, men som det kommer frem av bildene har jeg forsøkt å pusse ned det meste, og lagt på rustgrunning. Lakkeringa kommer i løpet av uka. Jeg frykter at det ikke blir så bra da jeg aldri har lakket no særlig før, men det får gå som det går.