Gå til innhold

Noen som ha peilig på motorer?

Ranger emnet

Flaten 87

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på en FK og en FT?

Hvor mye hester kan man dra ut av en FK ved og chippe + pluss litt småfiks?

Hva er fordeler og ulemper med FK motoren?

Jeg lurer på dette på grunn av at jeg skal kjøpe meg bil med FK motor, men har ikke så veldig greie på FK og FT motorene.

Jeg spør dere siden jeg ikke fant det jeg ville ute på forumet.

Takk:morph:

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du setter på "standardtrim" dvs chips, filter, eksos og mere trykk så får du rundt 200hk+/-. Mange som mener du får 500hk også men hvis du sier 200 så juger du i allefall ikke...

Skal du gå videre fra det steget der bør du gå for en større alu ic, bytte av kam, evt annen BTR og en litt større turbo (eks 16t, 18t, 19t e.l.)

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du setter på "standardtrim" dvs chips, filter, eksos og mere trykk så får du rundt 200hk+/-. Mange som mener du får 500hk også men hvis du sier 200 så juger du i allefall ikke...

Skal du gå videre fra det steget der bør du gå for en større alu ic, bytte av kam, evt annen BTR og en litt større turbo (eks 16t, 18t, 19t e.l.)

Du bør forresten også ha deg ei større bensinpumpe også. Ganske tåpelig å ikke koste på seg den lille investeringen for å slippe motorras.. Erfaring..

Trengs større bensin pumpe med "lett" trim (chip,filter,eksos) eller er det are nødvendig ved neste steg?

Eller er dette en detalj du uansett bør oppgradere?

Forslag til en grei pumpe til grei pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider