Gå til innhold

kjøp av første bil

Ranger emnet


duxx0

Anbefalte innlegg

skal nå kjøpe min første bil og har satt opp en liste med en del kriterier:

 

1. Pris >=25000

 

2. Sprek (ikke nødvendigvis høy topphastighet men akselerasjon)

 

2. Manuelt gear

 

2. God å kjøre

 

4. litt plass til kompiser og noe bagasje

 

5. en som ikke ser ut som en mishandlet lada

 

6. billig i drift

 

(7. ikke så dyr å forsikre (skal kanskje sette den på fattern))

 

8. lite rustplaget

 

har tenkt litt på flg modeller.

Mercedes 190e (bensin)

Ford

Audi 80 (med det nye karosseriet) etter 87

 

any ideas?

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by duxx0

8. lite rustplaget

 

har tenkt litt på flg modeller.

Mercedes 190e (bensin)

Ford

Audi 80 (med det nye karosseriet) etter 87

 

any ideas?

 

Opel Vectra er en fin bil på alle områder unntatt rust :(

 

Mercedes 190 er det mye dilldall med, ville ikke anbefalt det. Dyrere deler og knapt med delebiler på høggern.

 

Ford er kjekt og greit, og masse deler tilgjengelig. Mye bil for penga. Min Sierra var ihvertfall en kjempegod bil så lenge jeg hadde den...

 

Audi 80 er en grei bil det og. Ganske kjedelig, og det sitter ikke særlig til motor i dem, men de er galvaniserte, og det er jo et kjempepluss! Litt dyre deler også, og ikke så mange av dem på høggern enda heller hehe...

 

Volvo 240/740 er jo et forslag?

BMW E28 5-serie...

Eller japanske biler, men de er veldig plaget av rust. Men gode motorer har dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil du absolutt ikkje ha noe under 25 000?

 

ford scorpio har ekstremt god plass, noe eg vet eg kommer til å savne den dagen eg kjøper annen bil.. eg e 187, eg har lagt setet litt ned, og eg har dratt setet så langt bak det går.. fremdeles har eg god plass om eg setter meg baki bak førersetet.. e nesten litt ekkelt :P

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by duxx0

skal nå kjøpe min første bil og har satt opp en liste med en del kriterier:

 

1. Pris >=25000

check

2. Sprek (ikke nødvendigvis høy topphastighet men akselerasjon)

check

2. Manuelt gear

check

2. God å kjøre

check

4. litt plass til kompiser og noe bagasje

check

5. en som ikke ser ut som en mishandlet lada

check

6. billig i drift

check

(7. ikke så dyr å forsikre (skal kanskje sette den på fattern))

check

8. lite rustplaget

tja, pleier ikke å være alvorlig rust vaffal:)

har tenkt litt på flg modeller.

Mercedes 190e (bensin)

Ford

Audi 80 (med det nye karosseriet) etter 87

 

any ideas?

 

Yepp, man burde få en bra saab 900 turbo for den prisen. 16 v har vel 175 hk, noe som burde holde i lange baner:) god plass har den, og er veldig driftssikker. noen eksempler på biler:

bil 1

bil 2, riktignok uten turbo, men 16 v (ca 130 hk)

bil 3, riktignok sedan, mange liker ikke denne

nr 4. Denne var fin! riktignok 8v turbo og 155 hk men

Jaja, dette var bare et lite utvalg, de grommeste saab 900'ene er aero-utgavene, prøv å få fatt i en sånn! disse vil stige i verdi om noen år, så pass evt. godt på:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Toyota Camry? 2,0 16V, God å kjøre, bra med plass, ser ikke alt for ille ut, stort sett ALDRI noe tull med dem, bortsett fra rust i skjermene da..., men finner du en uten rust har du en god bil.Bare et forslag. Om jeg skulle ha hatt meg en bil i denne prisklassen, hadde nok valget blitt en slik, eller en Vectra.

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by duxx0

denne her likte jeg GODT!!!

 

Jeg også:D ser helt konge ut, + mye hk, og folka har vært seriøse med trimminga. Det er også en fin ting med saab, svært lett å trimme, og de tåler "alt":) Litt værre med girkassene, men så lenge man er oppmerksom på problemet, kan kassa fint holde 4-500 000 km.

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første bilen som slår meg er en Audi coupe fram til 86, m 2.2 og framhjulstrekk, den får du for 20k, tøff bil, litt sprek, behagelig for 4 (bra plass bak) den bruker ca 0.9 på mila. finnes muligens biler som bruker litt mindre hvis du skal kjøre mye. Lite plaga av rust. Jeg syns den er både penere og tøffere enn 80 karosseriet fra 87 og oppover

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår