Gå til innhold

Noen som skrur på 940 med LPG gassanlegg i Bergen / Hordaland ?

Ranger emnet

ronjakob

Anbefalte innlegg

Har en gammel 940 (94-mod) med LPG gassanlegg. Vanskelig å få fixet dette nå. Noen som har erfaring med disse ?:uhhmmwhat?:

hva som er problemet da? Har selv hatt LPG, men kastet ut anlegget da motoren ble byttet ut. Gass-service driver med velikehold og montasje av slikt, men jeg kan kanskje være litt behjelpelig siden jeg bor nærme bergen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) Låner vekk nicket til en kollega som eier bilen.

Feilbeskrivelsen han gir er at det ikke kommer gass frem til motoren. Han har hatt av noen ventiler, men det hjalp ikke stort. Skal få en bedre angivelse når han dukker opp her. Bilen funker helt fint når bryteren står på bensin. Bilen er en gammel drosje med 700k på telleren, men motor er byttet i ettertid. Gassanlegget er ikke byttet, men skrudd over fra den gamle. Gass-service mener systemet er for gammelt til å skru på, men det sitter da tross alt på en Volvo = durable ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) Låner vekk nicket til en kollega som eier bilen.

Feilbeskrivelsen han gir er at det ikke kommer gass frem til motoren. Han har hatt av noen ventiler, men det hjalp ikke stort. Skal få en bedre angivelse når han dukker opp her. Bilen funker helt fint når bryteren står på bensin. Bilen er en gammel drosje med 700k på telleren, men motor er byttet i ettertid. Gassanlegget er ikke byttet, men skrudd over fra den gamle. Gass-service mener systemet er for gammelt til å skru på, men det sitter da tross alt på en Volvo = durable ! :-)

ok. har gassystemet mitt liggende, og der er jo en del deler. Hvis det er samme type anlegg så kan han jo evt få kjøpe de delene jeg har som fungerer. Gassanlegget funket helt til jeg byttet motoren som da hadde rullet 840k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider