Gå til innhold

Registrering av momset Mustang

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg har en 1966 mustang ht på hånda. Bilen er momset inn fra usa, men ikke registrert. Det jeg lurer på er hva jeg trenger av papirer for å få den registrert. Og ikke minst, hvor er de og oppdrive?

 

Jeg lurer også på om det er mulig å senere få godkjent bilen med ny motor som f.eks noen av disse, hva som må byttes og hva jeg må ha av papirer for å få det godkjent, og hvor får man tak i de.

 

Var ikke helt sikker på om jeg skulle poste her eller i veterandelen, men det ser ut som det er flere aktive her.

 

Gleder meg til å bli mustang eier :happyhappy:

 

 

Mvh. lavamakt

2002 VW Passat 1,9TDI 4Motion [X]

1991 Nissan Sunny N14 1,6SLX [X]

1989 Corrado G60 [_]-Stjælt og sårt savnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du må vel ha forsikring på den, må ha kvittering fra tollvesenet for at moms og engangsavift er betalt, pg det går raskere gjennom om du har opplysninger om lengde, bredde og vekt.

 

Kvitteringen fra tollvesenet får du hos nåværende eier/selger

 

Hmm du får vel kansje ikke godkjent den med en større motor enn 289, siden det var den største som ble levert i 66, men 289 kan jo strokes til 347 eller der omkring da

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm du får vel kansje ikke godkjent den med en større motor enn 289, siden det var den største som ble levert i 66, men 289 kan jo strokes til 347 eller der omkring da

 

Noen som kan bekrefte dette? Hvis det er tilfelle tror jeg heller jeg ser meg om etter en 67/68 siden planen er å få kjøpt inn en "fabrikkny" motor med litt mere trøkk, å få det i vognkortet.

Ble ganske skuffa første gang jeg prøvde mustang med orginal 289 med sine ca 200 brutto hk..

2002 VW Passat 1,9TDI 4Motion [X]

1991 Nissan Sunny N14 1,6SLX [X]

1989 Corrado G60 [_]-Stjælt og sårt savnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok ikke godkjent noe som er større enn det som ble levert i den bilen originalt i det årstallet nei, 67 var første året med 390 cid, og 428 cid kom vel i midten av 68, i 69 kom 351, og 429 som største

 

Utevekslingen i bakakselen har jo også veldig mye å si på om bilen er kjapp eller ikke, og du får Mustanger med 289 om går forrykendes bra, hiv på et Edelbrock Performer RPM innsug, 4 ports forgasser, smell inn et shift kit i kassa, en passende converter,3.25 eller 3.50 utveksling, gode topper og finn en cam som matcher, så tenker jeg nok at en 289 vil overraske deg ja den 289 GRII som ble brukt i Trans Am racing i 67 var på rundt 347 hk

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener du kan få det meste godkjent, en bil som er reg frem til 31/12 1970 skal godkjennes etter det regelverket som gjaldt den gang.

 

Derfor er det f.eks at det har gått rimelig greit å registrere en del pro street biler fra sverige osv...

 

Jeg hadde ikke sett svart på å få den regget med større motor i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svarene ang. registreringen..

 

Jeg føler meg rett og slett litt tvunget til å kjøpe bilen.

Det er en kammerat av bestefar som nettop tok kvelden som har hatt den, og kona hans er mildt sagt dritt lei den bilen fordi han har holdt på med den siden han tok den inn i 2003

(nytt skinn, skiver forran, fjernet det lille som var av rust)

 

Dermed selger hun den for spott pris, jeg hadde aldri turt å by så lite for den.

 

Kan si så mye at den er billigere en det jeg kjøpte golfen(3er 95) min for i november i fjord:P

 

Mvh. lavamakt

2002 VW Passat 1,9TDI 4Motion [X]

1991 Nissan Sunny N14 1,6SLX [X]

1989 Corrado G60 [_]-Stjælt og sårt savnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår