Gå til innhold

Vanskelig å finne understell til Mk3 Recaro-stoler?

Ranger emnet

eiriksmil

Anbefalte innlegg

Heisann,

En venn av meg i USA trenger understell til Recaro-stoler fra en europeisk bil, ettersom USA-modellene aldri kom med Recaro-stoler på Mk3. Han må da bruke europeisk understell, som han skal bolte fast i Mk2 Recaro-stoler. Derfor spør jeg, er det vanskelig å finne dette understellet til Mk3 Recaro? Gjerne kom med noen tips til hvor jeg kan finne dette, salgsannonser og så videre. Derimot ønsker jeg ikke at dette skal utvikle seg til en salgstråd. Er det noen som selv har disse å selge, kan de sende meg en PM, ikke legge det ut her.

Forresten eieren av denne bilen det gjelder.

015__scaled_600.jpg

Takk på forhånd.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm recaro stoler i golf ja....ble de levert med dette som tilleggsutstyr? holdt på å få med meg et par recaro seter til golf 2 for ei stund tilbake når jeg var innom hoggern. Kunne fått de ca gretis tror jeg men gadd ikke i og med at jeg ikke har noen 2'er. Tenkte tanken på å tjene penger men så vet jo ikke jeg om de er noe ettertraktet ellerno da? De var svarte og ganske lys grå men litt skitne. Er det stoler som folk vil ha? så ganske digge ut :D

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo helt like vanlige gti stoler jo? Litt annet mønster bare? Mine er ihvertfall helt like de der, bare med litt annet mønster

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GTi edition stolene er hvertfal skjeldne og ikke lett å få tak i. Men recaro har vell levert color concept stolene også, ikke at de er noe lettere å få tak i men det er jo nesten for gale å kappe i stykker så flotte intr bare for understellet.

Men lykke til med letingen

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er Wiechers og ikke Recaro, ikke sant?

GTi edition stolene er hvertfal skjeldne og ikke lett å få tak i. Men recaro har vell levert color concept stolene også, ikke at de er noe lettere å få tak i men det er jo nesten for gale å kappe i stykker så flotte intr bare for understellet.

Men lykke til med letingen

Ja, du sier noe. Hadde håpet å finne noen som ikke hadde bruk for sine møllspiste stoler, eller noe i den duren. Dette er jo gode stoler, så de fleste vil jo helst beholde dem, eller kjøpe dem fra en hugger. Er synd å ødelegge gode stoler med å bare ta understellet.

mcbanan, er du helt sikker på at de er 100% like som dine? Står det Recaro noe sted hos deg?

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo seter som er levert til golf 3 så då skal understella vere like, skal passe i skinnene de.

Har sjøl hatt like seter og de gjekk rett inn i ein vento med orginale gl seter. samme har ein kompis av meg og gjort med ein golf cl

vil ikke tro att skinnene er forskjellige fra euro til usa modell.?? eller? kansje noen andre vet det sikkert.

- 98 Audi a6 2,5tdi

- 82 Vw Golf 1 Weber

x 96 Vw vento

x 99 TT

x 00 Seat Leon x 02 Seat Leon x 92 Golf cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC00192.jpg

Der er mine.. Står ikke recaro på de, men er de ikke like da? Ser ikke ut som om de på ebay har skinn på siden og bak, men det har mine.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC00192.jpg

Der er mine.. Står ikke recaro på de, men er de ikke like da? Ser ikke ut som om de på ebay har skinn på siden og bak, men det har mine.

Det er større sidestøtte i recaroene spesielt i ryggen.

- 98 Audi a6 2,5tdi

- 82 Vw Golf 1 Weber

x 96 Vw vento

x 99 TT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så jo passe like ut, med noen unntak. Om de ikke har like mye sidestøtte spiller vel ikke stor rolle, sålenge understellet er det samme. Jeg har nå sendt Mike en melding, og forhørt meg om hvordan Euro og USDM er forskjellige. Jeg har også spurt ham om han vet om det går å bruke skinner fra for eksempel Color Concept, som da Recaro kanskje også har laget. På en annen side, er Recaro-setene forskjellige på understellet?

Pixxl, du nevnte at de går rett inn i GL og CL, og det tror jeg absolutt stemmer, at man kan bruke alle mulige stoler med tilhørende understell/innfestninger. Spørsmålet er jo om man kan bytte over de forskjellige understellene, om for eksempel et undetstell kan flyttes over på GTI-seter. Jeg kan vel egentlig ikke tenke meg at det er noe forskjell på understellene fra de forskjellige setene, det må jo isåfall ha noe med innstillingsmuligheter å gjøre.

Har alle setene lengejustering? Og hvilke kan ikke vippes? Jeg vil vel tro at alle som kan justeres i lengde og kan vippes burde passe? Kan man justere noen av Mk3-setene i høyde?

Forresten, tenkte litt til, og jeg regner ikke med at understellene fra Euro til USDM er forskjellige, men kanskje understell fra vanlig GTI til Recaro-stoler? Han kan jo ikke bruke Recaro-understell, ettersom Mk3 aldri kom med det i USA. Det han ultimat skulle hatt, var jo komplett interiør, men det koster jo noe ekstremt mye for frakt.

Takk for all hjelp sålangt :)

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så jo passe like ut, med noen unntak. Om de ikke har like mye sidestøtte spiller vel ikke stor rolle, sålenge understellet er det samme. Jeg har nå sendt Mike en melding, og forhørt meg om hvordan Euro og USDM er forskjellige. Jeg har også spurt ham om han vet om det går å bruke skinner fra for eksempel Color Concept, som da Recaro kanskje også har laget. På en annen side, er Recaro-setene forskjellige på understellet?

Pixxl, du nevnte at de går rett inn i GL og CL, og det tror jeg absolutt stemmer, at man kan bruke alle mulige stoler med tilhørende understell/innfestninger. Spørsmålet er jo om man kan bytte over de forskjellige understellene, om for eksempel et undetstell kan flyttes over på GTI-seter. Jeg kan vel egentlig ikke tenke meg at det er noe forskjell på understellene fra de forskjellige setene, det må jo isåfall ha noe med innstillingsmuligheter å gjøre.

Har alle setene lengejustering? Og hvilke kan ikke vippes? Jeg vil vel tro at alle som kan justeres i lengde og kan vippes burde passe? Kan man justere noen av Mk3-setene i høyde?

Forresten, tenkte litt til, og jeg regner ikke med at understellene fra Euro til USDM er forskjellige, men kanskje understell fra vanlig GTI til Recaro-stoler? Han kan jo ikke bruke Recaro-understell, ettersom Mk3 aldri kom med det i USA. Det han ultimat skulle hatt, var jo komplett interiør, men det koster jo noe ekstremt mye for frakt.

Takk for all hjelp sålangt :)

Eirik

Setene skal gå rett i uten bytte av undestell disse setene er laga av recaro for vw så det er orginale vw fester på de.

Vis festene skal flyttes fra ein stol til ein annen så må det sveises, men så lenge stolene kommer fra ein golf 3 og skal inn i en annen golf 3 så passer de rett i.

- 98 Audi a6 2,5tdi

- 82 Vw Golf 1 Weber

x 96 Vw vento

x 99 TT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde alle setene fast understell? Ikke engang GTI Edition setene har understell som kan tas ut separat? Problemet har jeg funnet ut, at det kan nemlig US spec Recaro power setene til Mk2, så han trenger understell som kan deles..

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde alle setene fast understell? Ikke engang GTI Edition setene har understell som kan tas ut separat? Problemet har jeg funnet ut, at det kan nemlig US spec Recaro power setene til Mk2, så han trenger understell som kan deles..

Eirik

Nei alle har fast understell til og med gti edition setene. så då må han nok sveise litt. muligt det går ann å få kjøpt någe som passer men det vet eg ikke sikkert, tviler på det må nok sveise litt uansett.

- 98 Audi a6 2,5tdi

- 82 Vw Golf 1 Weber

x 96 Vw vento

x 99 TT

Lenke til kommentar
Del på andre sider