Gå til innhold

Bli den første norske eier av R34 GT-R

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Er det ikke "så enkelt" som å levere bilen til TUV slik at de forhåpentligvis typegodkjenner den, og så er det fritt fram å importere tilsvarende biler?

(Eneste ulempe er at det koster ganske så mye å få TUV til å godkjenne bilen...)

Og det med å få bilen registrert på motorhistorisk grunnlag så er det ikke slik at det kun tas inn ett eksemplar og that's it. Såvidt jeg har hørt så fikk JSI godkjenning for å registrere to stk R33 pga denne regelen, en itilegg til den som allerede kjører på norske skilt.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by funkes

Hvordan er det da med å ta inn en bil som allerede har fylt opp den kvoten? Er det da umulig å få den godkjent i Norge?

Og hvordan er det med å trimme en slik bil, det er vel ikke lov i hele tatt fordi den skal være så orginal som mulig?

Å ødelegge bilen sånn som de Cosmogutta har gjort er egentlig ulovlig såvidt jeg vet.

Å få bilen godkjent i norge etter at kvoten er full er mulig, men da på vanlig grunnlag, og med vanlige avgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skaftetryne

Slepper ikkje unna toll/avgifter for det. Ikkje uten at det er veteranbil, da det kun er MVA.

Det er absolutt feil.

MVA må betales av prisen på bilen, og fraktkostnaden, samt 4220,- elns i avgift, men det er alt, og er ihvertfall det jeg regner som avgiftsfritt (lik avgift som på veteranbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

Og det med å få bilen registrert på motorhistorisk grunnlag så er det ikke slik at det kun tas inn ett eksemplar og that's it. Såvidt jeg har hørt så fikk JSI godkjenning for å registrere to stk R33 pga denne regelen, en itilegg til den som allerede kjører på norske skilt.

I utgangspunktet er det som jeg sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Det er absolutt feil.

MVA må betales av prisen på bilen, og fraktkostnaden, samt 4220,- elns i avgift, men det er alt, og er ihvertfall det jeg regner som avgiftsfritt (lik avgift som på veteranbil)

JSI har ihvertfall betalt toll på R33'en sin. Dei gjorde det heilt frivillig dei då sikkert.. :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Ein dumstut trur vël om alle som helsar blidt.

Han merkar slett ikkje dei legg snarer for han, om han sit i hop med dei lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta inn en Skyline (eller en hvilken som helst annen bil) på et firma, hvis du har eget firma vel og merke. Så slipper du å betale mva og hvis du også lar være å registrere den så slipper du å betale engagsavgifta. Funker jo greit å kjøre på prøveskilt også, iallefall så lenge du sparer så mange hundretusner.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ascona alle jeg hvet om som har registrert skal regge på motorhistorisk grunnlag har fått beskjed om at man må betale toll. Kjenner begge med cosmoene, samt at jeg kjenner et par til som skal regge bilene sine på motorhistorisk grunnlag.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HellBound

Noen som har sett det klippet med han japsen som har bygget the ultimate skyline? Er ikke trimmet så mye men har fikse mye rart med motoren så den har sykkkkkk gass respons, to test kjører som skal teste den og de skriker i bilen, ser du denne filmen er det sånn at du har lyst til å rane en bank for å kjøpt seg en R34 :p

Kan sende filmen over MSN til de som vil, tar 23mb. MSN-> ken14pss@hotmail.com

Det er Mine's Skyline og Mine's er et Japansk tuning firma.

Moped

x EVO VI TME

x Ducati 748r Solgt =((

Lenke til kommentar
Del på andre sider