p0k3r Skrevet Juni 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 hei jeg er veldig intresserrt i å kjøpe en sierra som vinter-bil, den vil bli lettere misshandlet osv. så må jeg spørre, skal jeg kjøpe en 2.0is eller 2.0doch? jeg vil helst ha den som har minst sjangs for og gå i stykker da de 3-4 eksta hestene som kommer ut av dochen ikke er viktig for meg. hvist jeg finner en "is" som har godt langt men virker strøken, og jeg finner en sierra med doch som ikke har godt noe serlig langt, hvilken bør jeg velge? det virker som holdningen til mange her er at is>doch. er dette litt oppskrytt/overdrevent? tar gjerne imot tips fra noen, er litt forvirret om hva jeg skal kjøpe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DB7 Vantage Skrevet Juni 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 Hvis du skal herje, er det ingen tvil; kjøp is. Alu-toppen på dohcen har lett for å sprekke/slå seg, og ohc er generelt en mer holdbar maskin:) Jeg har selv dohc i sierran, og har aldri hatt problemer med den, er en god motor det, passe sprek og greit nok bunndrag... Men den tåler nok ikke så mye herjing som en tilsvarende is motor nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p0k3r Skrevet Juni 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 takker for svar, tror det blir en is da i nærmeste fremtid. dette er kanskje litt vanskelig og svare på men: hvor viktig er kilometerstanden på disse bilene? har sett flere til salgs med over 300 000km på telleren og syns liksom det virker litt skummelt og kjøpe den da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 På ohc er det ikke noe å si om bilen har gått 10km eller 300000km, de holder generellt veldig lenge. Motorene er ikke det som går først på de bilene Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 Å si at en DOHC ikke tåler herjing kan jeg motbevise. Jeg herja med en DOHC på et jorde en hel vinter, og da mener jeg HERJET. Stasjonsvogna butta ikke før 240 på meteret, og det skjedde ikke bare en gang. Turtallsperra var oftere i bruk enn tomgangsregulatoren for å si det sånn. Hadde et problem hele vinteren med motoren, og det var at inntaksrøret til luftfilterhuset ble flatt etter litt platekontakt. Da svarte den ikke på gassen Etter at vinteren var over var det en som lurte på om jeg visste om en DOHC motor. Tja, jeg gjør jo det men... Fikk den billig (samme som jeg ga for hele bilen..), dette er nå fem år siden, og den motoren går som ei klokke i dag Bare man skifter frostvæske en gang i blant, og påser at kjølesystemet inkl vifte er i orden, så er den bortimot skuddsikker OHC er ikke dårlig den heller, og den jernklumpen er selvfølgelig ikke så nøye på om det blir litt varmt. Men det er en del krøll med ISen, ikke selve motoren, men innsprut og tenning Men jeg hadde helt klart funnet meg en DOHC uten trykk i kjølesystemet, og passet godt på den, av den enkle grunn at den går mye penere, og er mye bedre å kjøre. Den er ikke så "brå" som OHCen, og mye sterkere på lave turtall. Og så finner du ikke noen toliters motor som bruker mindre bensin enn DOHCen (Diesel untatt for evt kvervulanter) Skrudde faktisk litt OHC på jobb i dag, det begynner å bli lenge mellom hver gang Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 Du har helt rett Mondeo, DOHC holder godt den. Men nå har jeg ikke hørt om toppaknignstull med ohc imotsetning til dohc. Men selvsagt noen som opplever motsatt. Velger å la mitt svar stå uendret, men legger heller til her at jeg modererer meg litt mot "angrepet" på dohc :) Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p0k3r Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 så, det verste som skjer når du velger doch over ohc er at kanskje topppakningen ryker og du må bytte den og kanskje bytte olje/kjøle vann, til gjenngjeld for du en bil som gir jevnere drag, lavt bensinforbruk og "er bedre og kjøre med"? hvor mye må man ut med for en topp til en sierra 2.0 doch om den skulle bli ødelagt pga varme eller noe sånt? jaja må bare si takk for argumentene for begge deler, gjør det lettere og ta et valg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Har vel sett at ventilstyringene på DOHC har "løsnet" og da men. På den annen side så har det vel blitt skiftet noen kammer i OHC motorer også. Skal du ha OHC, bruk mineralolje, og skift ofte Og styr i allefall unna OHC som er så ny at den har katalysator, de motorene er "umulig" å få til å gå rent Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p0k3r Skrevet Juni 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2007 når var det de begynte med katalysator, og vist man ser vekk fra avgassene er det da noe galt i og fjerne katalysatoren og dermed få de til og gå like rent som de tidligere motorene? hørte også at det kunne være lurt og kjøpe sierraer som var minst 1987(?) modell og opp fordi da sluttet de og produsere dem i england fordi de var miss fornøyd med kvaliteten, noen som kan bekrefte det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juni 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2007 Sierra er produsert i Tyskland så det er nok ikke noe problem... Men sats på en OHC du for den er noe sprekere og har ei lettere girkasse... Dessuten er deletilgangen bedre for ohc og lettere å skru på... Og hva er egentlig vitsen med 2 kammer på 8 ventiler? Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrFord Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 jupp, og hvis reg reima på isen sku ryke, så er den bare å bytte. Men, hvis reg kjedet på Dochen ryker. ja, da er det nesten å kaste alt samma Har selv kjørt ohc i 4 vintre nå. som går hardere og hardere for seg;P og jeg har aldri ødelagt noe motordeler. selv om eksos manifold har vært så varmt at den kunne sammenlignes med rød neon lys så har den gått like bra i senere tid Siter -I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE- *1998 Ford Scoprio 2.3 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Jeg ville gått for DOHC. Kun pga. lavt bensinforbruk. IS'n blir fort tørst om du bruker gassen flittig. Dohc er også litt sterkere. Men ellers er dohc noe piss, etter min mening. Dårlig dele tilgang på trimdeler, og ellers. Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrFord Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 min ligger på under liter'n. og tviler sterkt på at dochen bruker veldig mye mindre. Siter -I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE- *1998 Ford Scoprio 2.3 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Sierra er produsert i Tyskland så det er nok ikke noe problem... Men sats på en OHC du for den er noe sprekere og har ei lettere girkasse... Dessuten er deletilgangen bedre for ohc og lettere å skru på... Og hva er egentlig vitsen med 2 kammer på 8 ventiler?For det første så er majoriteten Sierra produsert i Genk i Belgia.For det andre: OHC er ikke sprekere en DOHC, langt i fra Resten kan jeg gi deg rett i Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 jupp, og hvis reg reima på isen sku ryke, så er den bare å bytte.Men, hvis reg kjedet på Dochen ryker. ja, da er det nesten å kaste alt samma Den var litt dum. Reg reim er en del som skal skiftes med jevne mellomrom. Det skal ikke kjedet, så den sammenligningen blir litt rar Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.