Gå til innhold

Styling av Audi A4 1997 mod.

Ranger emnet

2fast4u86

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Endelig et sted hvor folk har litt peiling! Har vært inne på diskusjon.no og spurt, men virker ikke som at noen har peiling...

Uansett så er greia i hvert fall denne: Jeg har nettopp kjøpt meg en Audi A4 1997 mod. 1.8L, marineblå farge.

For å si det kort og greit har jeg lyst til å style den opp, men jeg ønsker å gjøre det diskret. Har allerede bestilt inn tåkelys gjennom en venn av meg, som får originaldeler til innkjøpspris. Han skal også tone de 3 bakre vinduene for meg. Er litt usikker hvilken farge jeg skal tone de i. Har utelukket svart for lenge siden, men tenker litt på den fargen som er hakket lysere enn svart. Hva mener dere er det beste?

Vurderer å omgjøre A4en til en S4. Jeg fikk høre at jeg burde få på facelift lykter, clear baklys og senking for å få den til å se mest ut som en S4. Stemmer dette?

I så fall; hvor får jeg tak i facelift lykter til Audi A4 97-98 mod.? Gjerne de nyeste, som jeg kan få tak i, som faktisk vil PASSE bilen min.

Har tittet litt på en S4-grill fra norskbildelsenter.no, som kun er å bytte ut med den gamle grillen. Men samtidig så tenker jeg at dette ikke vil bli "gjennomført" NOK, med tanke på at S4 har en helt annen frontfanger osv. Vil det derfor kanskje være bedre å kjøpe inn frontfanger i tillegg til grillen, som en annen i tråden snakket om, og heller få et mer GJENNOMFØRT look?

Når det gjelder selve rattet, så er jeg meget interessert i å få byttet ut dette med et S-ratt, da det som er originalt rett og slett er STYGT. Hvilken årsmodell er den nyeste av S-ratt, som jeg faktisk kan benytte uten å måtte skifte ut airbag osv...? Er det vanskelig å bytte ut rattet?

Trenger også chrom-speil. Har hørt at det beste er å bytte ut hele speilhuset, noe jeg faktisk er villig til å gjøre. Har blitt henvist til http://www.in-pro.de og disse http://www.quattroco.com/deler/speil/index.php

Hvilke bør jeg gå for? Finnes det rimeligere? Er det noen sak å bytte ut disse?

Er nemlig ikke interessert i å legge FOR mye penger i dette, og den frontfangeren sørger nok for at lommeboka blir en del tynnere. Også med tanke på at jeg må fikse på en god del andre ting, ettersom jeg faktisk har valgt å gjennomføre det hele ordentlig.

Hva synes dere?

Samtidig bør jeg jo da også få fikset bakdelen og sidene, og hva vil inngå her? Nye lister og en feit bakfanger?

Hvordan får jeg tak i S4 symbolet, som skal festes bak?

Vil det bli for "lite" hvis jeg kun skifter ut den gamle grillen med en S4-grill, og setter på et S4 symbol bak?

En siste ting:

Når jeg når høyere hastigheter, så hører jeg at førerdøren trekker. Snakket med den tidligere eieren, som mener det har noe å gjøre med selve foringen. Kan dette stemme? Hva skal til for å gjøre denne døren lydtett?

Jeg vet denne tråden kanskje ble litt mye på én og samme gang, men kan veldig lite om styling og ser at det er flere med god peil her. Som f.eks "Mew", "brunerune" og fler.

Et eksempel på hvordan jeg ønsker at bilen min skal se ut, er A4'en din Mew. Vil dette være mulig? Eneste som vil skille den fra min, vil være S4-grillen :yodude:

Takker for alle svar!

Dypt takknemlig...

Die Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Oi, der var det mange spørsmål på en gang :P hehe

Men skal vi se, for å få bilen din mest lik en S4 så kan du gå for S4 lyktene (finner du muligens brukt på Finn.no eller så kan du kjøpe nye hos Møller, mulig NBS eller andre styling/tuning sjapper selger sånne også). Eller så kan du bare kjøpe vanlige facelift frontlyker, selges hos NBS. Så kan du kjøpe inn en S4 grill, f.eks. den NBS selger. S4 fanger er en fin ting, ny S4 fanger er ekstremt dyrt, men bsbildeler.no selger en som er helt lik for ca 2800kr.

I tillegg til dette må du lakkere bilen helt ned, mao. lakkere de sorte feltene nederst på sidene av bilen og bakfangeren. Ny eksospotte er også en fordel, prøv å finn en som ligner på S4'n sin. Og så har du, som du selv nevner, speilene da. Litt senk er nok ikke å forakte heller, samme med facelift baklykter.

Husk at hvis du skal ha S4 fanger så må du ha grøftelys som passer til denne!

S4 merket får du kjøpt hos Møller, koster ikke så mye. Men er litt teit å ha S4 emblemene når du kun har en 1.8l.

Ang. rattet er du nødt til å bytte airbag hvis du vil ha sports/S4 rattet.

Og det med at det høres ut som at døra trekker, er du sikker på at den lyden ikke kommer fra vinduet? Helt øverst og bakerst på vinduet på førersiden. Det er nemmelig ganske vanlig at det kommer suselyd der når du har litt fart.

Edit: Synes du bare skal gå for litt lett sort soting på rutene. Eller kanskje finne mørke blå film, finnes sikkert noe sånt å :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar :respect

Jeg tror nok jeg i utgangspunktet dropper S4-fangeren, da dette blir altfor mye styr. Tenker jeg skal gå for facelift-lykter, fremfor S4-lykter. Fint om noen kan linke noen bilder av dem, slik at jeg kan se forskjellen. :thumb Kan jeg f.eks få på lykter for 2000-2001 modeller? Gjelder det samme baklyktene også? Hvor kan jeg få bestilt dette billigst og best? Er det vanskelig å montere disse lyktene?

S4-grillen kommer jeg nok uansett til å kjøpe inn, da denne er mye grommere enn den som er standard. Noen som forresten vet om dette er vanskelig å montere? :(

Det går vel greit å ha S4 emblem bak, hvis man har det i grillen? Lyktene blir jo i tillegg nye samt grøftelysene, så det vil vel ikke virke harry? :wonder:

Når det gjelder rattet, så er jeg ikke NØDT til å ha et S-ratt, men jeg liker dem og det vil passe S4-looken i tillegg. Men det at man må ha ny airbag, har jeg hørt både vil bli dyrt og vanskelig... Er det altså absolutt ingen ratt, som er litt "nyere" som jeg kan bytte med uten å måtte bytte ut airbagen også? Hva med RS4-rattet? Hvor kan jeg få kjøpt inn de ulike rattene fra?

Når det gjelder susingen, så er det fult mulig at det er vinduet som trekker. Men det er veldig irriterende, da de andre vinduene i så fall ikke trekker. Hva kan jeg gjøre for å forebygge denne susingen? :ex_machin

Igjen, tusen hjertlig takk for all hjelp! Fint med innspill fra flere på forumet også. :happyhappy:

PS! En siste ting: legger ved en link til et bilde av en nyere A4 med chromme lister langs vinduene. Vil dette være mulig å få limt på eller noe lignende? Hva slags felger er det på denne bilen, forresten? http://finn.no/finn/viewimage?finnkode=10150259&reference=9/101/502/59_608096969.jpg&adheading=Audi+A4+1%2C8+Turbo%2C+Quattro+Personbil+2002%2C+76000+km.%2C+kr.+269.000%2C-&sid=xz5aUneisC1568004&adTypeId=20

Die Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt i FAQ tråden, der ligger det link til en post med bilder av resultatet og montering av facelift lyktene.

Du er nødt til å koble om ledningene når du bytter lysene. Facelift lysa er fra 2000 og opp til A4 B6 kom.

Baklysene er plug-n-play, mao. du bare skrur ut og kobler fra de gamle og setter inn de nye :) NBS selger nok facelift lysa billigst, med mindre du finner noe brukt på nettet.

Grillen er ikke vanskelig å bytte, opp med panseret og dytt ut den orginale og så bare dytter du på plass S4 grillen.

Altså, personlig så synes jeg det blir for dumt å ha S4 eller RS4 emblemer på en bil som ikke er noen av delene. Men du skal selvfølgelig få lov til å ha det hvis du vil! :)

Hvis det er fra vinduet susinga kommer så må du av med dørtrekket og skru litt på et par skruer som er festa i ramma glasset sitter i. Husker ikke helt nøyaktig hvilke skruer det er, kan se om jeg finner guide!

Edit: Du får kjøpt sånne chrome lister som du kan lime på, aner ikke hvordan resultatet blir men. Streetdesign.no har noe sånt mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Forresten, hvis du vil style bilen din diskret. Kan jeg slenge ut bilde av min bil, som er ganske så diskret, UTEN styling, da jeg ikke er fan av plastikk:)

IMG_88321.jpg

IMG_88341.jpg

Klart min bil er under arbeid, men lurer du på noe jeg har gjort, er det bare å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, takk for svar.

http://193.213.24.227/4daction/WA_Varegruppe/?Varegruppe=0361&ASP=2806615&Type=Audi&Model=A4&Year=2001

http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?Vare=12796&ASP=2806615&Type=Audi&Model=A4&Year=2001&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=2806615[O]Type=Audi[O]Model=A4[O]Year=2001[O]Varegruppe=0020

http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?Vare=09975&ASP=2806615&Type=Audi&Model=A4&Year=2002&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=2806615[O]Type=Audi[O]Model=A4[O]Year=2002[O]Varegruppe=0015

http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?Vare=06166&ASP=2806615&Type=Audi&Model=A4&Year=2001&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=2806615[O]Type=Audi[O]Model=A4[O]Year=2001[O]Varegruppe=0015

http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?Vare=13551&ASP=2806615&Type=Audi&Model=A4&Year=1997&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=2806615[O]Type=Audi[O]Model=A4[O]Year=1997[O]Varegruppe=0424

Vil disse delene passe til min bil?

Merk at de er fra ulike årsmodeller. Kan jeg sette på deler fra A4 B6?

Når det gjelder baklukespoileren; er jeg nødt til å omlakkere denne da bilen min er marineblå?

Er det beste å bestille inn alt på en gang, slik at man kan få en eller annen form for rabatt?

Brunerune: Jeg leste at du hadde anskaffet deg S4-grillen relativt billig, tror det var snakk om 400 kr. Hvor fikk du tak i din?

Takker igjen for svar.

Ps! Fint om du kan finne frem guide, Al3x!

Die Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ingen guide desverre, søke funksjonen på VACN forumet ville ikke samarbeide =/

Men over til delene: M3 speilet får du sikker til å passe. Dørhåndtaket passer ikke med mindre du allerede har den typen dørhåndtak. Husker ikke om 97-modellen har nye typen håndtak.

Har du samme håndtak som jeg har så passer ikke de i chrome.

http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?Vare=06166&ASP=2806615&Type=Audi&Model=A4&Year=2001&Back=WA_Varegruppe - De lyktene passer, de første er til B6 utgaven, da må du gjøre om en del på karroseriet for at det skal passe.

Den lille spoilerene må nok lakkeres, sånt leveres generelt kun grunnet.

Send en mail og spør om du får noen rabatt, tviler på det men skader ikke å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil Brunerune!!

Er det 2001 facelift-lykter du har på der?

Hvordan får du dekkene til å stå såpass langt ut fra hjulrommene? Det ser jo knalltøft ut!

Jeg tenkte på 18" eller 19", men vet ikke helt hvilke av de jeg bør gå for. 18" vil vel ha bedre kjøreegenskaper? 19" blir vel kanskje litt FOR drøyt? Vet ikke helt jeg... :S

Det står mellom RS4, S8 eller RS II felger. Vet ikke helt hvilke som er billigst, men ønsker jo helst å kjøpe de nye. Det selges vel uansett ikke så mye brukt av de felgene?

Fint meg tips og råd angående dette med felger, da jeg står helt blank her :(

Die Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, takk for svar Al3x! :D

Går nok for de 2001 facelift-lyktene. Er det noen sak å montere disse?

Når det gjelder speilene, så er jeg litt usikker ettersom jeg har elektriske speil og M3-speilene er manuelle. Uansett, så ønsker jeg det cleant, og da vil nok ren chrom være det beste. Altså uten blinklys. Hvor kan jeg finne noen som vil passe min bil. Tenkte å bytte ut hele speilhuset.

Litt vanskelig å si om jeg har samme håndtak som deg, da det er litt vanskelig å se de :P

Skal sjekke ut i morgen og poste bilde.

En siste ting: De Audi-merkene på sidene er så sinnsykt stygge. Er utrolig keen på å få fjernet disse. Kan jeg kompensere disse med noe annet, eller kan jeg rett og slett bare fjerne de?

Takk folkens!

Die Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å montere 2001 lyktene må du kappe bort litt stål fra forskjermene. Er ikke no stress :) Også må du få koblet om ledningene da.

Synes du skal beholde de orginale speilene jeg, evt. gå for S4 speil hvis du må ha chrome.

Ja, litt vanskelig å se på det bildet. Men mine håndtak sitter iallefall flush med døra, de stikker ikke utenfor sånn som de du fant hos NBS gjør.

Audi emblemene på skjermene kan bare rives ut, men da blir det igjen noen hull i tillegg til en "dump" i skjermen. Beste er å kjøpe skjermer fra facelift utgaven, eller å tette hullet selv sånn som jeg har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Igjen, takk for svar.

http://193.213.24.227/4daction/WA_Varegruppe/?Varegruppe=0361&ASP=2806615&Type=Audi&Model=A4&Year=2001

http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?Vare=12796&ASP=2806615&Type=Audi&Model=A4&Year=2001&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=2806615[O]Type=Audi[O]Model=A4[O]Year=2001[O]Varegruppe=0020

http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?Vare=09975&ASP=2806615&Type=Audi&Model=A4&Year=2002&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=2806615[O]Type=Audi[O]Model=A4[O]Year=2002[O]Varegruppe=0015

http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?Vare=06166&ASP=2806615&Type=Audi&Model=A4&Year=2001&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=2806615[O]Type=Audi[O]Model=A4[O]Year=2001[O]Varegruppe=0015

http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?Vare=13551&ASP=2806615&Type=Audi&Model=A4&Year=1997&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=2806615[O]Type=Audi[O]Model=A4[O]Year=1997[O]Varegruppe=0424

Vil disse delene passe til min bil?

Merk at de er fra ulike årsmodeller. Kan jeg sette på deler fra A4 B6?

Når det gjelder baklukespoileren; er jeg nødt til å omlakkere denne da bilen min er marineblå?

Er det beste å bestille inn alt på en gang, slik at man kan få en eller annen form for rabatt?

Brunerune: Jeg leste at du hadde anskaffet deg S4-grillen relativt billig, tror det var snakk om 400 kr. Hvor fikk du tak i din?

Takker igjen for svar.

Ps! Fint om du kan finne frem guide, Al3x!

Ville droppa chrome dørhåndtak, da dette er jalla! Samme må jeg si om m3 speil. Lakker heller speilhusa du har i bilens farge -om de ikke er det fra før.

Første hovedlyktene du pastet er til A4 B6, og vil ikke passe din. De andre derimot er de jeg har (altså facelift B5 lykter).

Baklukespoilern er fin den, men må lakkeres ja.

Best å bestille alt sammen ja. Gjør det på nett -ikke på telefon. Da får du 10%. Eller om du vil -og bør! Melde deg inn i http://www.vwaudi-club.no. Her har vi prosenter hos mange leverandører på deler og utstyr i Norge. Bl.a hos Norskbildelsenter.

Grillen min kjøpte jeg brukt. Du får den ny for 900kr. Ikke aller værst bare det. Link:

[P]ASP=2806666[O]Type=Audi[O]Model=A4[O]Year=1997[O]Varegruppe=0425"]KLIKK HER

Flott bil Brunerune!!

Er det 2001 facelift-lykter du har på der?

Hvordan får du dekkene til å stå såpass langt ut fra hjulrommene? Det ser jo knalltøft ut!

Jeg tenkte på 18" eller 19", men vet ikke helt hvilke av de jeg bør gå for. 18" vil vel ha bedre kjøreegenskaper? 19" blir vel kanskje litt FOR drøyt? Vet ikke helt jeg... :S

Det står mellom RS4, S8 eller RS II felger. Vet ikke helt hvilke som er billigst, men ønsker jo helst å kjøpe de nye. Det selges vel uansett ikke så mye brukt av de felgene?

Fint meg tips og råd angående dette med felger, da jeg står helt blank her

Som jeg sa er det 99-01 lykter jeg har ja. A4 B6 kom i 02.

Felgene mine får jeg såpass ut pga lavt innpress (ET), og breie felger. Har 10" breie bak. (vanlige felgpakker får du f.eks 8x18") Jeg har 10x17". Forran har jeg 7x17" med 5mm spacer.

19" er ikke drøyt i det hele tatt. 20" går og fint, men kan bli litt ukomfortabelt med tanke på du får 30 i profil på dekka. Da mister du mye av komforten. 18" er ideelt.

RS4, RS4 II, RS6 og A8/S8 ligger noenlunde i samme prisleie. Med tanke på replica selvsagt. Disse finner du på finn.no f.eks til en veldig billig penge, både brukte og nye. Snakker om fra 3 lapper brukt (18") til 8-9000kr NYE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. må få komme med noen innspill her,..,

Altså, du skriver du vil ha diskrè styling. M3 chrom-speil med blinklys i er ikke diskrè. heller ikke chrom dørhåndtak. Personlig syns jeg det er direkte stygt. Så må jeg få si det at s4 emblem på en a4 som hverken har s4 frontfanger, sideskjørt eller bakfanger er en bommert. Det er jo nettopp disse tingene som kjennetegner s4'en utvendig. Ikke emblemet. Tror mange kjennere vil le godt når de ser slikt.

Skal du gå for billig diskrè styling: Facelift forrand og bak, hvite blink på siden, kraftig senk, fjerning av alle emblemer, soting, store hjul, facelift grill evnt rs4 grill (denne er faktisk pen)++

Dyr diskrè styling: legg til S4 fanger, sideskjørt (http://www.audiworld.com/tech/ext47.shtml) og bakfanger. Utrolig pent, men dyrt og vanskelig å få tak i andre steder enn møller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med Stibani!

M3-speil ser bare teit ut, gå heller for chrome speilkapper.

Hvite sideblinklys er det første du bør montere, disse er billige og bilen ser bare utrolig mye bedre ut. Legger ut et bilde av bilen min så du kan se blinklysene:

http://i166.photobucket.com/albums/u112/rolfchrblaa/IMG_2969.jpg

Grillen som Brunerune har er utrlolig tøff så den synes jeg også du bør ha.

S4-styling får du hos bsbildeler.no får ikke altfor mange kroner. Selv synes jeg denne stylingen er undervurdert. Hvorfor ikke style den som S4 når nær sagt alle styler i RS4?

Ellers ønsker jeg deg lykke til med bilen.

Legg ut bilder etter hvert som du jobber;)

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider