Gå til innhold

18Kroner per Liter!!!

Ranger emnet


Cordi

Anbefalte innlegg

Det er synd at politikerne ikke forstår at jorden har en syklud den også. Tviler på at alt er vår skyld. Klimaet ville blitt forandret også om vi mennesker ikke hadde vært her.

 

Jeg tror at politikerne skulle ha undersøkt hva som forurenser mest her i verden. Er i ihvertfall ikke bilparken i Norge som er det store problemet. Hjelper ikke å ødelegge norske folks økonomi for å redde verden.

 

For å komme meg til jobb må bruker jeg mellom 20-30 min med bil. For å rekke jobben står jeg opp 0600. Ferden hjemover ville begynt igjen ca 1700. :D

 

La oss alle samle oss i storbyer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sier bare huff jeg!

 

synes det er på tide at vi som bor i dette landet setter ned foten og står på vårt!

 

synes at vi nordmenn er altfor enkle og tyne penger ut av! er jo i teorien vi innbyggere som bestemmer. så hvorfor får vi ikke bestemme!

 

jeg blir med å kuppe staten!

 

reinspikka idiot land! blir flau av den norske stat som trur at ved å øke prisen på alt, så får dem igjen gevinster iform av bedre miljø! jorda er alt på tur til helvette! får ikke stoppa det uansett! så er bare å kjøre på!

 

som sagt tidlgere i denne posten og mange andre som omhandler det samme! greit med 18kr literen for dem som bor i storbyene!

 

har venner og bekjente som bor ca 6 mil unna lillehammer her, der går bussen opp 2 ganger iløpet av døgnet! sier seg selv at det er klinisk umulig å ta bussen da!

 

med mindre de starter på jobb kl 10 og drar hjem kl 14!!

 

 

GALSKAP!!!!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi bodd i Afghanistan eller noe i den duren hadde vi samla oss mannsterke foran stortinget med pappfigurer av samtlige stortingsrepresentanter (Med USA dekaler - ikke spør hvorfor) og satt fyr på de i en ellevill gledesrus samtidig som vi roper "DØD OVER *denpersonendetgjelder*!!"

 

Hvorfor er vi så tilbakeholdne? Vi ser jo at denne form for propaganda fungerer utmerket andre plasser, så hvorfor ikke oppføre oss som anglofile apekatter og gjøre akkurat det samme her hjemme? Jeg har noen fine grovsteinener her vi kan kaste på stortingsbygget og politiet.

 

Nei, fra spøk til serri, vi er jævlig flinke til å sitte her og skrive piss om alle forslag stortinget kommer med, men gjør vi noe? NøøøøøÆy! Vi går rundt og sparker oss selv i foten i frustrasjon, banner litt, trøstespiser, setter oss i bilen og tråkker fjøla i bånn slik at vi forhudrenser mer som en slags hevn mot samfunnet.

 

"Do something, don't just stand there"

o 93' Audi S4 2.2T

x 94' Audi S4 4.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prius ja... DEn er jo så tung at ved bykjøring bruker den mer enn en normal bil... Hadde man tatt en 70-80 tall bil eks Ford Sierra stv og satt inn en stor moderne Dieselmotor på 150 hk og 2liter, ville man fått en mye mer miljøvennlig bil enn f.eks en Avensis diesel med 120 hk idag grunnet de gamle bila var mye lettere... Eller lage mer deler i plast f.eks panser, dører, baklokk tak etc, spart mye vekt der å...

 

En ting som kunne vært gjordt i samme slengen er bur og minimum 4pkt seler i bil lovpålagt. En rallybil f.eks kan møte et tre i 200 km og de som sitter inni bare blir litt svimle og stiller til start i en ny bil neste rally, eller en Dragbil som ruller xx antall ganger i 500 km/t mens sjåføren er helt fin... Ville ikke blitt mye dødsfall i trafikken da...

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei, mitt navn er Jens. Jeg er 81 år gammel og sliter med vond rygg, men jeg klarer å kjøre bil. Jeg skal bare 600m til butikken jeg, for å handle surmelk og sæterrømme, men for å komme meg dit må jeg kravle igjennom et veltebur, sette meg i den dype sparco-stolen min og ta på meg 4-punktselen min. Etter ca. 15 minutter er jeg klar. Sikkerheten foran alt! Tenk om jeg kræsjer i en fortauskant på veien i 200kmt.."

o 93' Audi S4 2.2T

x 94' Audi S4 4.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei, mitt navn er Jens. Jeg er 81 år gammel og sliter med vond rygg, men jeg klarer å kjøre bil. Jeg skal bare 600m til butikken jeg, for å handle surmelk og sæterrømme, men for å komme meg dit må jeg kravle igjennom et veltebur, sette meg i den dype sparco-stolen min og ta på meg 4-punktselen min. Etter ca. 15 minutter er jeg klar. Sikkerheten foran alt! Tenk om jeg kræsjer i en fortauskant på veien i 200kmt.."

 

enklere måte å bli kvitt ukompetente gammlinger på veiene enn at de akkurat består lege test igjen og igjen selv om de egentlig skulle vært av veien for lenge siden.

håper selv noen setter en stopper for meg den dagen jeg er så gammel/skrøpelig at jeg er til fare for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra at det jobbes for å minske forurensingen. Greit at bilparken står for en veldig liten del av utslippet totalt, men for alt vi vet er utslippet totalt akkurat så mye jorden takler. Gjør meg ingenting å kjøre miljøvennlig, for miljøvennlig har jo faktisk vært forbundet med billig i mitt hode i årevis.. (eks.: elbiler får gratis parkering og gratis i bompenger, 940en min går på propan og det koster meg 6 kroner og 80 øre per mil).

 

Men ikke faen om 18 kroner literen er OK. Det hjelper IKKE på kjøringen til folk! Jeg har jobbet 2,5 mil hjemmefra i 2 år nå. Gikk lapplaus i 7 mnd i fjor, da tok jeg bussen innimellom når ikke en veldig god kollega kunne hente meg. Det tar 30 minutter normalt sett å kjøre til jobben. Det tok skulle tatt ca 55 å ta bussen, men vanligvis tok det 90(!!) minutter på 2,5 mil pga bussene ikke korresponderte. Og for det betalte jeg over 60 kr hver vei. Nå har de to busselskapene her slått seg sammen, og tilbudet er faktisk dårligere. Jeg kommer ikke til å ta bussen igjen før det er gjennomførbart, JEG KJØRER FAEN HELLER BIL koste hva det koste vil og det kan forurense som et damplokomotiv..

 

Til høsten skal jeg begynne å studere, jeg har lyst å gå på en ny linje som begynner på Sotra/Straume, og jeg tenkte "hey, nytt busstilbud pluss studentpris på busskort, dette blir konge".. Men igjen tok det 1,5 time å ta bussen ut der, og jeg vil tro det tar ca 40 minutter å kjøre i rushen.. Glemmesak..

 

Mine miljøforslag, noen har jeg kommet på selv og noen har jeg lest:

 

-Alvorlig høy vrakpant i noen år, over 10 000 kroner, så forsvinner mye rask fra veiene. Bivirkning: De billigste bruktbilene vil få høyere pris, hvis ikke de skrotes.

-Senke avgiftene på miljøvennlige biler i alle klasser, ikke tvinge folk til å kjøre for små biler men ingen grunn til at alle skal kjøre SUV i sentrum heller. Bivirkning: Bruktbiler vil få lavere pris, jeg tror det vil mer enn utligne problemet i første forslag, og når vrakpanten senkes igjen vil det blir billig å få tak i gode og miljøvennlige biler for alle

-Direktebusser til og fra alle utkantsområder til og fra normal arbeidstid, så folk slipper å sitte i timesvis på bussen for å komme seg 2-3-4 mil. Og ikke straff de som det ikke passer for

-Lage knutepunkt der folk kan kjøre til, parkere gratis og ta billig kollektiv direkte til sentrum i rushen så vi slipper kø. Å ofre 5-10 minutter om dagen er greit, å ofre 1-2 timer om dagen er uaktuelt

 

Jeg personlig har hatt et år nå med 70% jobbing og skole "resten" av døgnet. Da jeg gikk uten lappen brukte jeg så lang tid på reising, at da jeg fikk den igjen hadde jeg tid til å ta et helårsfag til på videregåendenivå på et halvt år, og i måneden før jeg gjorde det gikk jeg fra 70% til over 90% på jobben. Man må ha tid til å slappe av og, og hvis du bruker 4 timer på buss og busstopp om dagen, som jeg gjorde, blir det til at du heller kjører..

 

Ble litt mye mas her ja..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må satses på kollektvtrafikk.

 

SKolebussen her kommmer med 30 minutter forskjell. og når du står der midt på vinteren og det er 20 minus så går det ikke lenge før du heller tar bilen. Når den bruke kortere tid slik at du kan sove lenger.

 

Tar jeg buss hjem fra skolen bruker den 30 mer enn bil.

 

 

Jeg har personlig lenge synes at el biler skulle bli subsidiert. Og at det skulle være et alternativ for 16 åringene. Så hadde de kjørt rundt i el bil. Og sikkert ikke alle som gadd å bytte bil når de ble 18 heller.

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk norge.. Sett opp prisa på bil, så kjøper vi ikke biler lenger, sett opp bensinprisa, så kjører vi ikke bil lenger.. osv.

Det som skjer er at hoppet mellom rike og normale mennesker blir større.

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer er at hoppet mellom rike og normale mennesker blir større.
Det er som du sier. Det jeg innbiller meg at staten ikke får inn i hodet er at mange med litt dårlig råd flytter litt utafor sentrum,fordi der er boligprisene litt mer normale. Men der kan de jo ikke bo uten bil,og med en pris på 18 kr literen og gammel,labert justert bil med sliten gasser, 4-trinns kasse og 4500 rpm på motorveien,så har de ikke råd til å bo der heller. Hvor skal Norges mindre bemidlede befolkning da bo?

 

Vi er så rike her i landet (sier de) at vi må ta klimaet på alvor. Javel. Da kan de rike her i landet ta seg av det. Oss mindretallet som er fattige har ikke råd (og nok bekymringer fra før) til å tenke over klimaet. Folk med realinntekt (dvs,etter skatt ...skulle vært "etter avgifter" også...men avgifter er jo ikke skatt :deng ) under 150 000 skulle vært fritatt fra klimamaset.

 

Jeg vil gjerne se Norges plan for å stoppe sola i å ekspandere,sånn at klimaet på kloden aldri blir varmere,forresten.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her forslaget har ingenting med miljø å gjøre.

Selvfølgelig kjenner politikerne til at privatbillismen står for en svært liten del av utslippet. De er ikke dumme, det bare virker slik (Noen er sikkert dumme også, men jeg tror ikke at jeg er smartere enn landets øverste ledere)

Men jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Privatbillistene i Norge kommer fra alle samfunnslag, de har lite til felles utover det at de kjører bil. Derfor er dette en enkel gruppe å drive inn flere kr fra, for det er netopp det dette dreier seg om

Å legge økte kostnader over på flytrafikk f.eks vil føre til sterke reaksjoner fra ledere i flyselskapene, og dette er folk som har godt betalt for å protestere, og de gjør det på en måte som toppolitikere forstår, fordi de i det stor og hele kommer fra samme samfunnslag.

 

Øke kostnadene for industri er like ille, eller kanskje enda værre.

 

Så da står man igjen md Ola Billist for han har ingen til å tale sin sak (Selvfølgelig bortsett fra NAF:zzzz: )

 

Og i disse miljøtider er det veldig enkelt å kamfulere dette som et miljøtiltak

 

Si hva dere hvil, men med en prisøkning på la oss si 30% på bensin vil aldri føre til at biltrafikken i Norge synker med tilsvarende, rett og slett fordi det, som enkelte skriver tidligere her, ikke er mulig å få hverdagen til å gå opp uten bilen

 

Derfor er dette et godt kamfulert tiltak for å tyne enda noen kroner ut av Ola Bilist.

 

Miljøtiltak for å redusere biltrafikken det er slike ting som en kraftig oppbygging av kollektivtrafikken, og en streng konsesjonspolitikk, slik at vi får et kollektivnett som drives ut fra at det skal passe brukerne, og ikke være mest mulig innbringende for selskapene.

 

Men det koster penger, og akkurat det har staten veldig lite av. Derfor må de finne noen nye inntektskilder

 

Tro hva dere vil, jeg er ikke så lettlurt. Uansett hva som kommer av forslag, så ligger det et mer eller mindre skjult økonomisk motiv bak

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med avgiftsfrie (Alle!) miljøvennlige biler som er veldig billige å forsikre?

 

Slik det er nå er GAMLE biler billige å forsikre, billige å kjøpe og de forurenser mest..

Og omvendt med nye biler..

 

Joda, øk avgiftene, idag er dagen for å redde verden!

Vurderer å flytte til Sverige, penere jenter der;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til..

Skal prisen opp i 18kr/literen..

Hva med Ola Nordmann?

 

Jeg bor på brakke i uken, har ikke råd til å kjøre 110km hver dag..

Det blir 550km/uken.. Dårlige veier er her og, så mye bremsing og akselerasjon.. Bruker vell en liter på mila..

 

Skulle jeg pendlet hver dag og betalt 18kr literen:

55mil/liter * 18kr = 990kr/uken i bensin..

 

I året: 990kr * 47(uker) = 46,530kr

Bare for å komme seg til og fra arbeid..

 

Jeg vet om en som pendler ca. 150km hver dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

nei, hvis det skjer så skal jeg garantere at jeg skal kjøre 100% på "avgiftsfri" diesel, så skal jeg la bilen stå på tomgang overalt. Bare for å gjøre det verre. Idioter!!!!

fuck alle sossejævler som sitter på på stortinget, sånne møkkamenn som dere resulterer i: Møkkaland= Norge.

Å jadda, vi er jo styrtrike vi.... NOT! Bortsett fra sossane som får stikki skrutrekkere med gull opp i brunævvet.... det koker inni meg JA...

 

.:hvaskjera

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår