Gå til innhold

18Kroner per Liter!!!

Ranger emnet


Cordi

Anbefalte innlegg

Hva med avgiftsfrie (Alle!) miljøvennlige biler som er veldig billige å forsikre?

 

Slik det er nå er GAMLE biler billige å forsikre, billige å kjøpe og de forurenser mest..

Og omvendt med nye biler..

 

Joda, øk avgiftene, idag er dagen for å redde verden!

Vurderer å flytte til Sverige, penere jenter der;)

 

det med damer er 100% sant!!;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjønner ikke at Norge gidder en gang, hvis vi skal kutte ned på å forurense så hjelper det jo for f*** ikke at bare vi i Norge gjør det.. Og forresten er ikke helt sikker på bensin prisen i america nå men er under 10,- tenk om det hadde vært her :)

- Volvo 240 GLE (turbo prosjekt)

(-) Fremtidig: volvo 245 som er harry! kleppt og kun dansband &cøntry musikk inni!

 

lakerær å oppretter i bamblebygda rasarlag! og stolt kusetjuv sånn ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten er ikke helt sikker på bensin prisen i america nå men er under 10,- tenk om det hadde vært her :)
Den er på ca 18 kr... For 1 Gallon,hvilket ligger rundt 4 liter. Sier du til gutta over dammen at bensinprisen skal bli som her,dvs (er en US Gallon 4.2 eller 3.8 liter? Husker det aldri...) enten 8.5 eller 9.4 US$ så starter du en krig... det ville seriøst blitt en pris på hodet ditt. Og noen hadde cashet inn den prisen etter noen få uker...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei, jeg heter Norge. Dagens klimautvikling skremmer meg, og som en av verdens aller største oljenasjoner føler jeg at jeg må stå til ansvar. Derfor vil jeg øke prisen på bensin med, per dags dato, 6-7 kroner - "som om ikke 12 kroner er nok liXM, heh". Selvfølgelig kan jeg ikke stenge de vakre, lønnsomme oljeriggene mine, og jeg har heller ingen andre miljøsyndere i industrien. Tja, har jo smelteverk litt rundt om kring, men til syvende og sist er jo disse også lønnsomme for meg selv, så jeg kan jo ikke ramme de. Billistene er mine hjertebarn, de betaler hva som helst disse dager. Autopass her, bompenger der - og ikke minst høyere avgifter! Takker Gud for at jeg har en (sterk)rød/grønn regjering til å styre meg. Er jo tross alt mine innbygere som har gjort dette for meg, selv om SV kun fikk et par prosentpoeng da, men AP var jo så snille og hjalp til.

 

Nei, nå sier jeg bare hipp, hipp hurra og skål, pengesekken min kunne aldri blitt større. Oljen pumpes som aldri før og avgiftsøkningene relatert til bil må være det mest geniale jeg har fått til. Det handler om penger, vet du."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vwgolfii: bare å flytte. De har både mat, vann, jobber og det meste annet man trenger for å overleve der borte ;) Og damene er penere, bilene er billigere, eiendommene er billigere, selv om lønningene riktignok er lavere og skatten høyere.. ;)

 

"Do something, don't just stand there"

 

AMEN! Hadde det blitt GJORT like mye som det blir skrevet her på forumet hadde nok ting sett litt annerledes ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får be de norske politikerene legge press på Bush og gjengen sånn at de får 18K/literen i USA også.... Like it will happen. Da blir det krig. Men da ville det kanskje ha hatt innvirkning på verdensbasis.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miljøhypen som rir verden benyttes for alt den er verdt, og mere til, for å dra inne mere kr til saten

 

Privatbilen står for 25% av CO2 uslippet fra transportsektoren. Okey, da prøver vi å redusere den med 30% og samtidig tjene på det.

 

Transportsektoren står for ca 5% av det mennesakeskapte CO2 utslippet

 

Det menneskeskapte utslippet står for ca 5% av det totale CO2 utslippet

 

Hvis vi da sier at vi slipper ut 1000 tonn i året, bare for å ta et tall.

 

50 tonn av dette er menneskeskapt

 

2,5 tonn av dette kommer fra transport

 

625 kg av dette kommer fra privatbilen

 

30% reduksjon utgjør dermed ca 187 kg

 

Med andre ord: Av 1000 tonn får vi ved 30 % reduksjon av CO2 utslipp fra våre biler en reduksjon på 187 kg

 

En reduksjon av det totale CO2 utslippet på fantastiske 1,87%(ca)

 

Og en reduksjon på 30% fra privatbiler er ikke gjort i en håndvending..

 

Så la oss alle kjøpe Toyota Prius, verdens mest miljøvennlige bil

 

Det eneste som blir bedre av dette er inntektene til staten

 

Det blir ikke 1,87% reduksjon men hele 0,000187% reduksjon:blunk:

( 1000tonn er jo 1 000 000kg)

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår