Gå til innhold

rust!!!

Ranger emnet

oletider

Anbefalte innlegg

har en 78 modell kadett c.

holder på å få den i onkli stand og har dermed sandblåst litt. men kan se der jag har sandblåst og vasket og lagt på wurth greier og lakka over kommer rusten frem igjen

hva har jeg gjort galt?

håper på seriøse og onkli svar så jeg kan få satt igang igjen med bilen:D

takker på forhånd for svar

VW golf 2 bruks bil.

Ford sierra Cosworth rwd

hærjebil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 komponent lakk inneholder ikke klarlakk.

Du må spraye over med 2k lakk. Med klarlakk.

Øhhh 1K betyr at den ikke skal blandes med herder, 2K betyr at du må blande i herder for at den skal herde seg skikkelig, om der er iblandet klarlakk eller annen transparang tilsettning har ingenting med om den er 1K eller 2K, og det er ikke alle merker 2K lakk som har innblandet klarlakk heller, men når du mikser en farge i 2K og du går tom for den blanke tilsettningen noen merker bruker, så kan du bruke klarlakk som erstatning

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 78 modell kadett c.

holder på å få den i onkli stand og har dermed sandblåst litt. men kan se der jag har sandblåst og vasket og lagt på wurth greier og lakka over kommer rusten frem igjen

hva har jeg gjort galt?

håper på seriøse og onkli svar så jeg kan få satt igang igjen med bilen:D

takker på forhånd for svar

Var temperaturen fin når du sandblåste ? var det tørrt ? har du vannutskiller på lufta fra kompressoren ? tok du på det sandblåste feltet med bare hender ? hva vasket du med før grunning, hvor lenge gikk det fra du sandblåste til du grunnet ? hva slags Wurth greier, og fikk Wurth greiene tørke skikkeligt ?

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var temperaturen fin når du sandblåste ? var det tørrt ? har du vannutskiller på lufta fra kompressoren ? tok du på det sandblåste feltet med bare hender ? hva vasket du med før grunning, hvor lenge gikk det fra du sandblåste til du grunnet ? hva slags Wurth greier, og fikk Wurth greiene tørke skikkeligt ?

jada tempraturen var verken for varm eller for kald. hel grei tempratur.

tørt var det også. har nok ikke vann utskiller på kompressoren nei:/ tror ikke jeg tok på det heller, vasket med tynner,som ejg fikk beskjed om. eter jeg sandblåste å vasket så smørte jeg på wurth rustomvandler tror jeg det var. det fikk tørke skikkelig ja og behandla det innen 48 timer som det stod jeg skulle.

VW golf 2 bruks bil.

Ford sierra Cosworth rwd

hærjebil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg så mye peiling. Men den zinken jeg har vært borte i er ikke "luftett" = rust hvis man ikke legger noe annet oppå? Så da er det vel litt av begge deler, fuktighet og lakk.

Og så har jeg lest at zink ikke er noe særlig og bruke fordi lakk biter dårlig på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider