Fjellvang Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 Heisann! Fadern har en 940 som er chippet, trim filter & justert turbotrykk til 0,8/0,9.. I det siste har bilen begynt å ryke kraftig når det akseleres litt extra, spesielt i bakker.. Noen som har tips om hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 Heisann! Fadern har en 940 som er chippet, trim filter & justert turbotrykk til 0,8/0,9.. I det siste har bilen begynt å ryke kraftig når det akseleres litt extra, spesielt i bakker.. Noen som har tips om hva det kan være? hvilken farge er det på røyken? bruker den mer olje eller vann enn vanlig? Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet Juni 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 Grå hvit eksos. Bruker litt olje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 sikkert turboen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet Juni 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 Gåen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 ventiltettnigner kanskje...ryker den etter at dere har kjørt på gir i nedoverbakke? når man gir på igjen da så kommer det en røykpuff om det er dem... Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet Juni 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 ventiltettnigner kanskje...ryker den etter at dere har kjørt på gir i nedoverbakke? når man gir på igjen da så kommer det en røykpuff om det er dem... Har vært å prøvd å bremse biln på gir og gitt gass,, men merket ikke noe spesielt med røyk da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet Juni 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 sikkert turboen.. Korsn kan æ sjekke om d e den? Må man ta den av i så fall? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Sjekk om det er slakk i turboen og hvis det er det slakk så har du årsak til oljerøyk. På min FK så røykla jeg hele bilen bare ved å stå 2-3 min på tomgang og der var det slakk så det monna! Men med et overhalingskit fra Ebay til $70 så er røyken borte :D Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vovlo Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Korsn kan æ sjekke om d e den?Må man ta den av i så fall? Ta av slangen som går inn på turboen. Så kjenner du etter slakk! Siter http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=165172 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Har nå sjekket, og det ser ut som om turboen snart tar kveld.. Noen som vet om billige bytte turboer, eller noen som overhaler? Kan man overhale turboen selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Har nå sjekket, og det ser ut som om turboen snart tar kveld.. Noen som vet om billige bytte turboer, eller noen som overhaler? Kan man overhale turboen selv? Bytte lager og tetninger selv er ikke noe problem. Har selv akkurat gjort dette på min med kit fra Ebay til $70. Bare husk og merk hvor kompressorturbinen står på akslingen så den kommer på samme plass så slipper du å balansere den igjen. Hvis ikke så er GIK i sverige billige. De fleste turboer er likt bygd opp og her kan du kikke litt å hente inspirasjon: http://photo.platonoff.com/Auto/20051009.Garrett_T25_Turbo_Rebuild/ Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.