Gå til innhold

NRK: Ungdom og Burning! din mening?

Ranger emnet

fast_740

Anbefalte innlegg

Så akkurat på nyhetene på NRK om ungdom og burning.

Noen som så det samme?

Han kjøreskolelæreren hadde mye bra argumenter, mens han stae politimannen sto til loven! skjønner ikke at det skal være mulig å være så trangsynt!

se: http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/263821

se etter 9min og 40sek;)

Mvh Eirik!

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, så det samme selv. Er så idiotisk hele opplegget. Så lenge man gjør det på tomme veier og parkeringsplasser fatter jeg ikke hva problemet er.

Riktignok så var det klippet fra YouTube litt drøyt da. Den BMW'n som snurra rundt og rundt med buss og biler like ved. Men allikevel, tenk å gjøre så mye styr av ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så det samme selv. Er så idiotisk hele opplegget. Så lenge man gjør det på tomme veier og parkeringsplasser fatter jeg ikke hva problemet er.

Riktignok så var det klippet fra YouTube litt drøyt da. Den BMW'n som snurra rundt og rundt med buss og biler like ved. Men allikevel, tenk å gjøre så mye styr av ingen ting.

Helt enig! Youtube klippet var drøyt... Men å svi litt gummi er da bare gøy. De har da vært unge en gang de også!

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det ikke, men jeg hadde takket ja til en link

Greit med burnings vel ? Sålenge sikkerheten rundt er bra, så ser jeg ingen grunn til å være så nøye på det.. men lov er lov, men uten loven hadde det ikke vært så morro :P

men det å miste lappen pga det er sinnsykt trangsynt! Skjønner hvis du kommer sladdene som en idiot på veien! Men å stå på en bensinstasjon, parkeringsplass hvor ikke folk står til fare er da dette ikke noe problem!

Han på ESSO stasjonen på tv`n var FEET:D Sånna folk liker vi!

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig jeg. Hvor stor fart har du når du drar rundinger? 10-15 km/t? Som han sjaførlæreren sa. Hvor stor fart har du i tettbebgd strøk? Bare se på street meet. Lager 1 stor runding og 1 og 1 bil inn i midten som spinner litt. Mener det skaper mindere farlige stiuasjoner enn det å pasere en buss på en holdeplass i 40-50.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV har aldri vært spesielt avanserte når de forklarer nisjekultur. Det gjelder alt fra fildeling (Deres kommentarer om at medlemmer av visse lukkede torrentsider i Norge som kom i fokus etter URO, utmerket seg som spesielt hardcore fildelere, og aldri kjøpte media, noe som er helt feil) eller bilkjøring.

Det som er viktig å forstå, er at TV, all TV, gjerne holder seg til den informasjonen de får fra en eller to personer, og så utbasunerer det som en sannhet, mens det egentlig er snakk om en ganske vill generalisering.

På en side er jeg helt enig med kjørelæreren, det er ingen som har dødd under burnout så vidt meg bekjent heller, om noen har det, tror jeg heller man bør se på generelt kosthold og generell kroppslig kondisjon som bakgrunn enn burningen, forøvrig.

Det som kanskje kan være mindre heldig, er jo at det sliter på dekkene. Og det er jo ikke så heldig, om du mener at det er helt greit å kjøre med slike dekk (kanskje motivert av at du ikke har RÅD til å kjøpe nye dekk?), mens det kanskje er trafikkfarlig.

Men på generelt grunnlag, så lenge du ikke forstyrrer noen, og så lenge du ikke kjører av gårde på tynnslitt gummi, så er det ingen fareaspekter ved burning.

Tillat det. Period.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha. Jeg flirte nesten igjennom hele innslaget. Faktisk. Av mange grunner.

1) NRK er kanalen for gamlinger (kanskje en veldig stygg generalisering, men for og si det på en annen måte; De som mener at det er for mye skyting, sex, dop og vold på de andre kanalene). Slike folk har veldig lett for og legge seg opp en mening, for "det de ser på NRK-nyhetene må jo være sant!".

2) SÅ klart de legger ut en utrolig drøy video for og "bevise" det de sitter og sier. Hadde de lagt ut en video av en som står på en helt øde, enorm parkeringsplass hadde det ikke hatt samme effekten. Folk reagerer på det at det er folk rundt dem.

3) Nyhetsfolkene brukte veldig mange rare formuleringer "de mest avanserte bremsesporene"

4) Tror dere virkelig at de hadde vist den hvis politimannen hadde sagt noe annet enn det han sa?

5) Tilbake til politimannen; han gikk vel så og si inn i sin egen grøt; "ferdes ansvarsfullt i TRAFIKKEN". En stor øde parkeringsplass uten en levende sjel på lang avstand kan vel ikke tolkes som "trafikken"?

Personlig synes jeg det at de som er forsiktige og ansvarlige gjerne kan burne vekk ett nordsjøolje-felt i bare gummi, men og burne\breie den blandt bensinpumper på en bensinstasjon eller på en full parkeringsplass; de fortjener og miste lappen.

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider