Gå til innhold

Powerdrift? Ny norsk drifting serie? Hva er det?

Ranger emnet


Joastarlet

Anbefalte innlegg

Nå vil bare komme med min personlige mening om dette her, og jeg må innrømme at jeg ikke har satt meg så mye inn i det og pratet med partene, men det jeg har hørt er hårreisende! Deltar man i Powerdrift er man nektet å kjøre i andre serier, hva i tetteste granskauen er det for en dødfødt regel?! Det blir jo som å invitere folk i mitt årlige bursdagsselskap for å spise kake og deretter nekte de å dra i andres... Det blir rett og slett for dumt! Greit for meg at Powerdrift får med seg de store førerne, Kim, Thomas, Tom Ole, Kenneth osv, da får jo vi som åker på Drift Battle se de nye talentene utfolde seg, noe jeg synes er langt mer spennende å se på!

 

Flere jeg har diskutert temaet med er enig med meg angående dette, så når håper jeg ikke Powerdrift skal sette kroken på døra på Drift Battle og stjele alle sjåfører og lokke med store premier. Go Fredrik!

 

Takk for meg.

 

Mvh

Espen N

Driftingfan og -fotograf

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis en av seriene har restriksjoner slik at man ikke kan delta i den andre serien, eller at førerne fra ene serien "boikotter" den andre serien er det et stort tap for oss som er tilskuere.

 

De ansvarlige her får rydde opp i sine egne problemer uten at det skal gå utover alle utøvere, tilskuere, entusiaster osv. Arrangører og partnere som driver slike serier har tross alt et ansvar.

Norge er vel litt i minste laget til å ha en todelt serie, med 50% kjørere et sted og 50% et annet.

 

 

alt jeg vet er at

 

 

at...??

Ahh nå ble jeg nysgjerrig :D

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes nesten litt barnslig ut. Med et så snevert miljø som faktisk driftingmiljøet er, burde man absolutt legge alle kluter til for å klare og holde sammen. 2 serier kan selvfølgelig gå bra, men skal man ta en titt i historiebøkene går slikt som oftest dukken. Da ofte for begge parter. Selv hadde jeg sett at DB hadde kunne fortsette i sin org. opprinnelse med det pågangsmotet FSR hele tiden har vist for norsk drifting.

 

Hadde vært interessant å les hva som har ført til dette bruddet, slik at alle rykter kunne vært lagt døde. Men er også forstålig hvis dette ikke passer seg i offentlighetens lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, dete hørtes vell nesten litt bullshit ut! noen blevel litt penge griske og noen vil ha mere!

Skjønner ikke dette opplegget jeg.

 

Nesten så man bare burde legge ned hele dritten og begge serier. for for meg virker det ikke som om folk lager en serie for at det skal fungere men for at man SKAL og atter skal tjene på det!

 

 

Er dette kanskje et nytt gatebil opplegg?!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sittet å fulgt med lenge nok til å måtte komme med et innspill nå... det hele startet i fjor i oktober da første drift-battle var.. sto der uten bil og fant ut at innen vinteren var omme skulle jeg ha egen bil og kjøre!

 

14 april sto jeg der med bil og et stort glis. tiden var kommet da norge hadde fått en egen drifting serie. mmd gikk og bur ble bygget og bilen sto i hendhold til tekninsk. jeg skulle kjøre på våler!

 

reiste ned til rudskogen for å titte på de andre venna mine som kjørte der og for støtte dem. 2 dag på rudskogen fikk jeg meg et lite sjokk når folk sier at drift-battle ikke var mer :| hva har skjedd? nei var visst nok bare noe interne greier.

 

etter mye snoking rundt på nettet fant jeg ikke ut mer om dette annet enn hva FSR skriver på Drift-battle.no

jeg spør mange av de andre førerene om hva som skjer men ingen vet noen ting og ingen vet når neste kjøring er.

 

da tiden kommer og det ikke er lenge til våler kommer det opp på Drift-battle siden at det blir kjøring og jeg tenker, jaja nå er alt i orden og vi fortsetter sesongen :) men der fikk jeg et sjokk når jeg kommer opp.. Powerdrift? hva er det tenker jeg.

jo det var en ny serie. hva med drift-battle spør jeg, nei det skulle visst forsette ut sesongen i det minste. jaja tenker jeg, det blir masse kjøring med andre ord. nei får jeg høre (nevner ikke navn her) det blir nok ikke lov å stille i begge serier.. hva er det for noe?!?! det gjør jo at det går utover førere, fotografer og tilskuere. det står ikke noen ting på noen sider om hva som skjer og det mener jeg er dårlig at det ihvertfall ikke kan gis info til førerene om at en serie ikke fortsetter eller om det startes en ny en. det er stortsett INGEN som vet hva som skjer med powerdrift utenom de førerene som har kjørt pro eller som er i kontakt med kenneth og tom ole. ALLE andre JEG har snakket med snakker om Drift-battle for det er det de vet om og kjenner til, så før jeg avslutter nå vil jeg bare si til FSR, STÅ PÅ og få drift-battle opp igjen og la alle kjøre den serien. ikke gi opp drømmen om å få etablert et miljø i norge for sånn jeg ser det nå er det kun et nytt gatebil konsept på vei for arrangsjørene skal tjene masse på det istede for å tenke på at det er for miljøet og publikum/førere man holder på. ihvertfall nå i startfasen!

1989 Nissan Skyline R32 GTS-T Driftebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes nesten litt barnslig ut. Med et så snevert miljø som faktisk driftingmiljøet er, burde man absolutt legge alle kluter til for å klare og holde sammen. 2 serier kan selvfølgelig gå bra, men skal man ta en titt i historiebøkene går slikt som oftest dukken. Da ofte for begge parter. Selv hadde jeg sett at DB hadde kunne fortsette i sin org. opprinnelse med det pågangsmotet FSR hele tiden har vist for norsk drifting.

 

Hadde vært interessant å les hva som har ført til dette bruddet, slik at alle rykter kunne vært lagt døde. Men er også forstålig hvis dette ikke passer seg i offentlighetens lys.

 

:partyon: godt skrevet... men er ikke lett å skjønne noe ..når alt er så hemmelg? og uten å vite så mye er synes jeg FSR fortjener cred for sitt arb... så håper ting ordner seg ...

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:partyon: godt skrevet... men er ikke lett å skjønne noe ..når alt er så hemmelg? og uten å vite så mye er synes jeg FSR fortjener cred for sitt arb... så håper ting ordner seg ...

 

Takk for det :)

 

Det er ikke det at det er hemmelig, men det har vært uenigheter internt som ikke angår andre enn de involverte. Å diskutere dette offentlig føler jeg blir helt feil. Jeg vet ikke hva som har blitt sagt rundt på treff, men det meste er nok spekulasjoner og rykter.

 

Hva som blir utfallet er enda ikke 100% avklart, men det vil nok komme info snart om hva som skjer videre. Ting ordner seg nok. Drifting blir det sikkert uansett, og det er vel strengt tatt det viktigste :)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

 

Det er ikke det at det er hemmelig, men det har vært uenigheter internt som ikke angår andre enn de involverte. Å diskutere dette offentlig føler jeg blir helt feil. Jeg vet ikke hva som har blitt sagt rundt på treff, men det meste er nok spekulasjoner og rykter.

 

Hva som blir utfallet er enda ikke 100% avklart, men det vil nok komme info snart om hva som skjer videre. Ting ordner seg nok. Drifting blir det sikkert uansett, og det er vel strengt tatt det viktigste :)

 

Om det blir to serier, powerdrift og drift-battle, eller bare en av de har for meg ingenting å si. (unntatt at det blir mer kjøring om det blir to - kanskje litt for mye?)

 

Uansett om Drift-Battle fortsetter eller ikke, synes jeg faktisk Fredrik Sørlie ikke skal gå i glemmeboka for det han har gjort (ikke at jeg tror han kommer til å gjøre det heller.)

Han har trossalt fått miljøet opp i et nivå, hvor folk hiver seg over biler i Japan for å være med på moroa her i landet.

 

Som Sofanico har skrevet vil vi jo selvfølgelig ha informasjon som angår oss som hamstrer dekk. Jeg synes det har gått for lang tid fra da intrigene startet til vi får informasjon om hva som skjer videre.

Sett dere ned, finn en løsning og lev med det! Jo lengre dere venter, jo mer rykter vil det bli. Og jeg vil tro ryktene gir oss en dårligere oppfattelse av det som har skjedd, enn det som faktisk er sannheten.

 

Gjør det for deres egen skyld..........og for oss som liker lage overskyet vær.. :driving

 

MVH

E. Heimdal

E. Heimdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok info rimelig snart så vidt jeg vet. Men det tar tid å løse problemer. Alle som noen gang har slått opp med en dame vet hvordan man kan være enige om ting den ene dagen for så å bli svært uenige så å si over natten. Da tar det naturlig nok litt tid før man blir enige igjen.

 

Litt startvansker og uenigheter er ikke noe nytt når man skal dra i gang noe som ingen har gjort før. Vi er alle mennesker, og mennesker oppfatter ting forskjellig og reagerer forskjellig. Derfor kan det fort bli konflikter av ting som egentlig kunne vært løst relativt fredelig. Og i etterkant kan man jo være så etterpåkloke man bare vil uten at det forandrer stort...

 

Det som er viktig for meg å presisere er at dette ikke er dommedag. Alle involverte fortsetter med sitt. Jeg kommer til å fortsette å stå på for drifting. Både i kraft av mitt verv som driftingansvarlig i racingseksjonen i NBF og som arrangør av driftingarrangementer. Selv om Drift Battle som merkevare neppe overlever sommeren, så vil idealismen og drivkraften leve videre som før!

 

Til slutt vil jeg si at selv om noen av oss er uenige om ting, så endrer ikke det det faktum at vi alle jobber mot et felles mål. Å brenne flest mulig dekk!

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår