Ascona-Man Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Min kadett c 79 Bilen er ein orginal 1200, med kun 2 eigere foran meg, den er: senka 60mm med apex fjører og jamex dempere Kamei Lippa 13" revolusion felger ilen kjøpte jeg i stavanger for omtrendt 1månde siden. her skal det byttes motor fra 1,2n til ohc motoren (c20ne), i tilleg skal det byttes stoler,bremser bakstilling osv. her på første bilde e slitaren sjølv på vei ut av sit "trygge" hi.. for å få plass til den nye motoren, måtte eg skjera ut litt frå torpedoveggen slik at fordelaren på motoren skulle få plass, deretter måtte eg modifisera ei bunnpanna for å få flytta oljesompan bak på motoren, eg valgte å bruka bunnpanna frå opel vectra, dei har sompen bak på motoren orginalt og dermed litt enklere å modda. deretter var det berre å prøva motoren neri uten gearkasse foreløpig eg ville jo ha motoren lengst muli ner og bak i bilen pga vektfordeling, derfor måtte også stabbstaget framme senkast eit par cm. her brukte eg oppheng frå volvo 240, disse passa rett på festene og senka staget 2-3cm nåko som akkuratt var nokk. eg skar litt meir i torpedoveggen og sveiste i ny plata no står motoren i bilen, har brukt gearkasse feste frå rekord 4-trinns. hva oljereturen skal brukes til er det kunn di som tenker som vet :pray for øyeblikket står bilen slik jeg driver og kobler ledningsnett, mellomaksel er sveist(skal bruke 1,2 bakstilling foreløbig) ellers har jeg skaffet meg ein ascona b 2.0 bakstilling som jeg har tengt til å bruke. jeg må også legge opp bensintilførsel men problemet kommer med at det kunn er 1 nippel på tanken for utak av bensin, det er vell lite tryggt å sveise i tanken...kanskje det går vist jeg fyller den med vann ag sveiser den.. forslag? ellers har jeg kjøpt meg hovedpumpe fra senator 3.0 A, en kompis har brennt ut flenser for turbogrenrør til meg, skal prøve å gji oppdateringer underveis, kom gjerne med forslag og komentarer :) Siter Opel Ascona B 2,2 (Solgt) Kadett C (c20ne) (Solgt) Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Så bra ut det her.. Var det mye modd før motoren passet rett inn? Med tanke på fester osv..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-Man Skrevet Juni 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Så bra ut det her.. Var det mye modd før motoren passet rett inn? Med tanke på fester osv..? tja..eg brukte motorfeste frå omega A, eg måtte skimsa festen 1 cm ut på kvar side, eller gjikk resten så og si automatisk, litt banning ble det jo da seff. Siter Opel Ascona B 2,2 (Solgt) Kadett C (c20ne) (Solgt) Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Veit ikke hvordan det er å sveise med vann i tanken.. Men fyll heller tanken helt opp og ta det rolig med sveisinga.. en å tømme den.. Gassen som brenner, ikke selve bensinen! ^^, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-Man Skrevet Juni 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Veit ikke hvordan det er å sveise med vann i tanken.. Men fyll heller tanken helt opp og ta det rolig med sveisinga.. en å tømme den.. Gassen som brenner, ikke selve bensinen! ^^, ok, e da evebtuellt andre tanka som passer? forslag? Siter Opel Ascona B 2,2 (Solgt) Kadett C (c20ne) (Solgt) Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Rå kadett da. Ligna fælt på mitt prosjekt. Men hvorfor kom motoren din så langt bak med omega festene? Har du gummien på bakerste hullet? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-Man Skrevet Juni 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Rå kadett da. Ligna fælt på mitt prosjekt. Men hvorfor kom motoren din så langt bak med omega festene? Har du gummien på bakerste hullet? motorgummiene er festet på "midterste" på traversen det er 3 hull til festene :blunk: Siter Opel Ascona B 2,2 (Solgt) Kadett C (c20ne) (Solgt) Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Okey stemmer. :) Hvilke motorgummier bruker du? Blir høyden bra? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-Man Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 bruker mototgummi frå volvo 240, står perfekt høyde i bilen, har også skaffet meg intercooler fra volvo 240 Siter Opel Ascona B 2,2 (Solgt) Kadett C (c20ne) (Solgt) Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett_c Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Ser meget bra ut :) du kan også lodde i tanken. Tenkte på dette selv også, å fylle tanken med vann og så sveise. meen du har jo andre alternativ og : 1: kjøp en tankt med 2 nippler. 2 : Fuel-cell. :) så strøken ut den bilen din :) så litt liten ut den olje sumpen din :S skal du ha olje kjøler? kommer til å bli varmt der.. Siter *1995 Opel Astra* *1986 Mercedes Benz 300E W124* X*volvo 240GL 1990* SOLGT X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT x*1980 Honda civic 1.3* vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-Man Skrevet Juni 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Ser meget bra ut :)du kan også lodde i tanken. Tenkte på dette selv også, å fylle tanken med vann og så sveise. meen du har jo andre alternativ og : 1: kjøp en tankt med 2 nippler. 2 : Fuel-cell. :) så strøken ut den bilen din :) så litt liten ut den olje sumpen din :S skal du ha olje kjøler? kommer til å bli varmt der.. takk takk, ja, da vette ikkje plass te meir enn....tja...knappe 3 liter trur eg, oljekjølar vette nokk nødvendig, da e to utak for olja på motoren, tengte eg sku bruka eit te oljekjølar og eit til turbo, har jobba ein del øvetid denna veko so eg har ikkje fått gjort so møkje med bilen, men ska skru i heila måro kveld til langt på natt so ska eg gje ein liten ny oppdatering:partyon: Siter Opel Ascona B 2,2 (Solgt) Kadett C (c20ne) (Solgt) Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett_c Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 Blir bra ;) Siter *1995 Opel Astra* *1986 Mercedes Benz 300E W124* X*volvo 240GL 1990* SOLGT X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT x*1980 Honda civic 1.3* vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Juni 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2007 flott bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-Man Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 ein liten oppdatering alacocaina her er mellomaksel sveist her er mellomakselen på og bensin slanger lagt opp sveiste større nippel ut fra tanken, valgte å ha bensinpumpa i bagasjerommet på grunn av at bilen er så lav bilde av volvo cooler som passer perfekt Siter Opel Ascona B 2,2 (Solgt) Kadett C (c20ne) (Solgt) Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kongemann Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Nei nei nei nei har du ødelagt den fine kadetten "min".....! hehe.....! Ka ska du gjør me 1200 motor og girkasse.....! adri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg