Allsop Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Monterte anlegg i den nye bilen for ei stund siden, men sliter med at det er voldsomt med dynamostøy i høytalerene til tider(susing/piping som følger turtallet). Støyene er der hele tida , men varierer veldig hvor tydelig den er. Noen ganger høres den nesten ikke mens andre ganger er den veeldig tydelig. Noen som har peiling på hva det kan være? Og er det evt skadelig for anlegget å kjøre med det sånn til jeg får fiksa det? Anlegget består av pioneer spiller, pioneer 1000w monoblokk som driver to magnat 12", eldre forsterker av ukjent merke som driver to 6x9", og noen orinale fronthøytalere som drives av spiller.. Hadde vært veldig fint om noen hadde noen tips om hva det kan være, skulle helst ha fiksa det fortest mulig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Råner Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Monterte anlegg i den nye bilen for ei stund siden, men sliter med at det er voldsomt med dynamostøy i høytalerene til tider(susing/piping som følger turtallet). Støyene er der hele tida , men varierer veldig hvor tydelig den er. Noen ganger høres den nesten ikke mens andre ganger er den veeldig tydelig. Noen som har peiling på hva det kan være? Og er det evt skadelig for anlegget å kjøre med det sånn til jeg får fiksa det? Anlegget består av pioneer spiller, pioneer 1000w monoblokk som driver to magnat 12", eldre forsterker av ukjent merke som driver to 6x9", og noen orinale fronthøytalere som drives av spiller.. Hadde vært veldig fint om noen hadde noen tips om hva det kan være, skulle helst ha fiksa det fortest mulig :) Det kan fort være at det er støy fra tenninga de, det er et vanlig problem, det kan løses ved endten å skjerme strømkabelen i motorrommet og/eller koble på en kondensator før forsterkeren. Siter To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smalltowngangster Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 har du trukket signalkabler om strømkabler langt nok fra hverandre? har du gode nok signalkabler? de bør være godt skjermet for å ikke plukke opp støy. Siter Pug 306 - min første Løve Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allsop Skrevet Juni 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Åssen får jeg evt skjermet strømkabelen i motorrommet da? Signalkablene og strømkabelen ligger på hver sin side av bilen, så trur ikke det er det som er problemet. Men begge forsterkerene har samme jordingspunkt, kan det være at det blir for dårlig jording så problemet blir borte hvis jeg finner hvert sitt jordingspunkt til dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 KAN bli borte... hvordan du skjermer en strømledning er veldig enkelt.. IKKE legg den med andre ledninger! Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Råner Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 Åssen får jeg evt skjermet strømkabelen i motorrommet da? Signalkablene og strømkabelen ligger på hver sin side av bilen, så trur ikke det er det som er problemet. Men begge forsterkerene har samme jordingspunkt, kan det være at det blir for dårlig jording så problemet blir borte hvis jeg finner hvert sitt jordingspunkt til dem? Det du gjør for å skjerme strømkabelen er at du tvinner aluminiumsfolie (sølvpapir) rundt kabelen og kobler den ene enden av aluminiumsfolien til jord. Siter To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg