Gå til innhold

Problemer med 98 mod Passat B3

Ranger emnet

Passat B5

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har litt problemer med en 98 mod Passat B3, 1.8, gått 220k.

Det er veldig slark i drivakselen (tror jeg?) som gjør at det rykker og nøkker når jeg kjører, særlig i lave hastigheter på lave gir.

Er det drivakselen som er slitt, eller er det noe mer alvorlig? Er det vanskelig/dyrt å fikse dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til at drivverket er slarkete, virker det som motoren har litt problemer i blant også. Innimellom rykker den til, som om motoren stopper et brøkdels sekund eller no. Dette kan være særlig merkbart når jeg kjører rolig i 70-80kmt, så plutselig nykker det litt helt av seg selv uten at jeg gjør noe spes. Tror kanskje det skjer oftest, eller er mest tydlig når motoren har svak belastning. Uansett er dette svært irriterende.

Kan det ha noe med luftmengdesensor eller andre typer sensorer? Eller er det mer alvorlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en sjelden gang vond å starte. Særlig virker det som det skjer med varm motor. Da virker det nesten som om den bare går på en eller to sylindre et sekund eller to før den hoster seg i gang. Den starter alltid, men det er akkurat i startøyeblikket den hoster litt og ikke helt kommer i gang.

Jeg har en tråd om rykkete motorgange som følge av mulig defekt sensor, kan sjedne startvansker ha samme årsak?

Takk for tips og råd :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt ryddigere om du samler alle spørsmålene på et sted og ikke lager egne tråder for alt!

Anngånde spørsmålene kan jeg desverre ikke hjelpe deg, men har du sjekket tennplugger å lignende?

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellige symptomer ville jeg tro krevde forskjellige tråder?

Nå er de jo bare samlet under "Problemer med 98 mod Passat..."

Bare å endre til Problemer med "fusking" på 98 mod eller noe sånt det vel!?

Ta deg en tur til Din lokale møller og ta en diagnose test på bilen. koster ikke stort.

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider