Gå til innhold

tips til "ny" bil i 200,000kr klassen

Ranger emnet

David_G

Anbefalte innlegg

hei, den 12 juli får jeg et belopp penger av far min, jeg tenkte jeg sku bruke 1/3 av pengene på ny bil for volvo`n er helt kurran for meg men når jeg først har litt kroner så vill jeg kjøpe meg en ordentlig bil, dem kriteriene jeg har er

- HELST bakhjulstrek / 4x4

- fungere fint til og fra jobb men samtidlig kunne leikes litt med på feks rudskogen

- ha en folkelig forsikring

- og ikke minst driftsikker

- bilmodeller som er plaga av rust er ikke aktuelt

jeg veit ikke om jeg får noen bil med mine kriterier til mellom 1/150,000kr men hadde jo håpa på de:P

biler jeg har titta på hittil er:

- bmw 325i / 525i

-audi a6 quattro

-volvo 850 t5

-volkswagen passat turbo

vill gjerne høre positive og negative sider med disse bilene og gjerne flere kandidater, er kanskje ikke så mye penger men dyreste bilen jeg kjøpt hittil i livet kosta 15,000kroner så er et ganske stort lyft for meg:) MVH David

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at 850 t5 og passat er framhjulsdrevet?;) Får en m5 e34, ombygd og ikke godkjent da, for den prisen. Det er fine biler sålenge de er seriøst bygget.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mcbanan: ja veit det godt c:p hehe men synes det er så fine biler så dem bryr meg ikke om drar forran:P derfor jeg skreiv HELST:P hehe

ss242: ja har titta litt på 960 men jeg synes dem virker litt tuge å u-sportslige, åsså for å være ærlig så har jeg lyst på noe anet en volvo av den "kantete" type hatt 12 slike volvoer å en opel i hele livet mitt å er klar for noe anet en volvo, utenom 850:p hmm, jeg vill helst ha en bil som er i 100% lovlig å godkjent tilstand, tilfelle u-lykke å en bil til dem penga:P men takker for tips og tar gjerne i mot flere:D jeg har hørt mye stygt om forstillingene til audi, noen som kan bekrefte/ avbekrefte dette?

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt summen til rådighet og dividert på 2, da har du det reele beløpet du kan bruke. En bil (spesielt under 100 lapper) har en tendens til å bli dobbelt så dyrt i løpet av kort tid (Vedlikehold, forsikring, omreg, veiavgift og enda mer vedlikehold mm.)

Enda, skulle du hatt nok penger til en E46 4d 3 serie så ville jeg gått for det. De ligger og vipper på rundt 100 for de rimeligste. Tror nesten ikke det finnes nyere BMWer der du får mer for pengene. Evt en velholdt E39.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, 850awd hørtes ganske bra ut ja :D skall tjekke ut det litteranne, mazda kunne vært aktuelt de, men jeg har egentlig ikke lyst på japse:p ikke spørr meg hvorfor men jeg er mest interisert i en euorupeisk bil:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, 850 awd fant jeg ikke en eneste en til salga av på autodb :S men jeg har fått veldig sansen for bmw e 46 3 serie i coupe, denne er meget aktuel, og betaler gjerne litt mere en planlagt for en slik. men hva er bra og hva er dårlig med disse? og går denne bra nokk i de hele tatt til å leike litt med? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1541872;username=

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=1538226;username=

Lenke til kommentar
Del på andre sider