Gå til innhold

grus i motoren

Ranger emnet


passat kara

Anbefalte innlegg

far min har en passat 93 mod TDK som han har vært så uheldig å fått dratt inn grus inn i motoren på.

 

det har kommet mye møkk og styr inn i luft filter boksen pga kondenshull under den (den manglet innerskjerm på den siden).

 

Uansett det er nå en del grus i motoren, bilen bruker olje som bare det og røyker som besatt.

 

det har vært prøvd å byttet turbo (før det ble funnet grus nede i motoren..)

 

regne me at alt håp er ute sikkert no skader og styr inni der men det jeg lurte på er, er det mulig å få ut grusen og møkka som er der.

 

tenker sånn skru av bunn panna og få spylt oppi der.

Er det en mulighet?

 

veit far til en kammerat spylte gjennom blokka på 230'n sin me hageslange, høres grotesk ut men det er jo bare en motor som ikke har så mye håp uansett.

 

tips og triks motas med takk :)

 

Ellers blir det vel bytte motor, men TDK motorer som ikke har gått allverden vokser ikke akuratt på tre.

kjipt å kjøpe motor som har bikka 300k (som en del av de som ligg ute har..)

 

mvh

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte lager da :D Og vask osv men det sier seg vel selv..

 

Men uansett ville jeg ha overhalt den i stedet for å bytte.. Da vet man at det er bra...

 

true true, verste er at toppen gikk for 3-4 år sia å ble satt på ny fra auto'n til den nette sum av 14k.

 

men motoren tar vel ingen skade av å spyle den fra bunnen?

far min er ikke så gira på å spandere på den overhaling, ikke bytte motor hell egetnlig men tiden vil vise..

 

tenkte bare jeg kunne gi den et forsøk for moroskyld.

 

men da spørs det om han bytter bil me min avskilta passat så får den stå til noe dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den rimeligste løsninga er nok byttemotor... Forsøk og finn en brukt på http://www.bruktbildeler.com

 

Du har rett pottitt! Byttemotor er nok det billigste og enkleste. Men for oss motorhuer er det jo litt gøy å overhale selv da. Selv om motorbearbeidingen må settes bort til noen med det nødvendige verktøyet.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å spyle motoren under i fra? Du får jo bare spylt veiva rens. Så vil det ruste der hvis du ikke slenger det i sammen å kjøre med ny olje innen 5min.

En hageslange fjærner nok ikke riper i sylindere.

 

Ta eventuelt av bunnpanne og vask den. Kjør i vei med ny olje osv. Men det vil nok fortsatt ryke og stå i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hele greia høres litt suspekt ut jeg. Grus er jo ikke akkurat finkornede greier. En skulle jo tro de ble knust til finkornet sand på sin ferd gjennom luftfilter, kompressorpropell og mellom stempel og sylindervegg...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaz motorer går laaaangt, så selv om du bare finner en som har gått over 300k, skal du ikke avskrive den helt.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår