Gå til innhold

Min A4 1.8 Turbo Quattro Sport, VRAK

Ranger emnet


fastolsen

Anbefalte innlegg

jaja! Må jo bli, downpipe, eksos, mapping osv.. men er nok litt frem i tid da jeg bare har lærling lønn.. Men simons skal på snart, savner lyd!

 

Edit:

 

Er det noen vits å lage hull i innerskjermen med tanke på IC'en? for å få ut lufta fortest mulig tenkte jeg på?

1993 Audi S2 coupe

2000 Audi A4 1.9TDI sedan

X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT

X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei faen heller, frem med saga! Gjør det billigst mulig:P Er "race-finnish" som gjelder her i gården:P Driver å åpner opp rillene nederst i fangeren nå også, for bedre lufting..

1993 Audi S2 coupe

2000 Audi A4 1.9TDI sedan

X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT

X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innmaten i pottene brenner opp og løsner :)

 

4-5 lapper og du har anlegg fra Bilens Eksosanlegg...

 

Ja ok, kanskje det er noe på tenke på da. Må uansett vente to-tre uker.. skal på en dum ferie (skal være gjerrig der da)

 

Svendsen bruker jo Simon's deler da. hm....

 

Pen bil forresten fastolsen :D

 

Takk! Er fornøyd så langt. Er bare litt nervøs med tanke på den turboen. Men blir ikke akkurat mye hardkjør nå, driver bare å øvelseskjører med morra mi så blir begrenset med gassing.. Gir bare på hvis det kommer en riskoker opp på siden:P

 

Så det neste på på eksteriør lista er sideblinkers og lakkering av panser og frontfanger.. Mulig jeg kliner på facelift fanger da jeg mulig kan få en slik gratis.

1993 Audi S2 coupe

2000 Audi A4 1.9TDI sedan

X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT

X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksosen på en Turbobil er MYE varmere enn en sugemotor som Simons er beregna for.. :D Walker skal visst passe bedre :D

 

Men er MANGE som bruker simons, har enda ikke hørt noen klager på det men..

1993 Audi S2 coupe

2000 Audi A4 1.9TDI sedan

X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT

X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.8T 97mod jeg hadde var det simons 2.5" deler med en lyddemper bakerst. Ikke noe problem i det hele tatt.. Det som er viktig med tanke på større turbo og eksos er at du lager et 3"downpipe fra turboen å ned under bilen, da det er enorm varme ut fra turboens eksos del. Jo mindre rør du har ut fra turboen jo større flaskehals er dette. Beste er vel 3" hele veien, men å gå over til 2.5" under bilen bør holde da det ikke er snakk om ekstrem trimming.. Varmen er mindre jo lenger bak du kommer på eksosen. Trur det ligger enda en tråd om den gamle bilen min her, der er det vel bilde av hvordan jeg bygget eksosen og hvordan jeg kuttet ut den ene lyddemperen osv.

Men den 1.8Tq 01mod jeg har nå sitter det ferrita anlegg på.

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår