Gå til innhold

Fikk enn liten goding i dag...

Ranger emnet

volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Fikk hjem en liten godsak i dag som med tia skal ned i 242n min når den blir klar... Noe som blir ei stund til... Gasserne skal bort også kommer det en liten diskre snile på eksossia...

Bildene sier vel det meste:

Mygel415.jpg

Mygel414.jpg

Mygel417.jpg

Mygel416.jpg

Mygel418.jpg

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hjem en liten godsak i dag som med tia skal ned i 242n min når den blir klar... Noe som blir ei stund til... Gasserne skal bort også kommer det en liten diskre snile på eksossia...

Bildene sier vel det meste:

Hei kan du skafe meg noen bilder på gasser/innsug på den der selger du gasserne billig ?

mvh Ken

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en båtmotor ja...

Gasserne tror jeg ikke du har lyst til å se.. Det er 28mm stående SU gassere, så det er vel kanskje en brukbar dim til en moped men ikke bil..

Skal plukke av all dritten som har med båt å gjøre i dag og se litt nærmere på den.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke i kjølekanalene problemet ligger, det er i eksosportene.. Derfor jeg fikk den så billig, må sveise opp eksoskanalene litt, men det er en smal sak.

Satt en varmeveksler eller hva det nå heter på den, så har ikke vært saltvann i kjølekanalene. Overasket over hvor bra den egentlig er, åpna den og ser jo nesten nytt ut hadde det ikke vært for litt olje. Har endel bilder av den som snart skal ut, har demontert endel på den...

Aq171/ aka 251a(dohc):

-2.49L, 151.9ci

-86MM stroke

-16V Head

-Dual Carb

-"PZ" cam

-CR 9.7:1

-Cast V pistons

- Forged Crankshaft

-All Round Tooth T-Belt

-167hp

-637.15lbs

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du kan vel altids få motorskiltet eller noe sånt??? hehe...

Motorens skjebne er nå bestemt... Vi fant gravrust på ett bittelite sted i syl 4. Det betyr en ting: Borring. Og det følger såklart med litt til borringa: Nye smidde stempler for lavere komp, h-råder, polering og balansering av veiv og muligens betong fylling...

Den kommer til å bli bygd opp som en turbomotor, med grei effekt.

Kommer til å bli stappa ned i 242n som jeg skal begynne på i sommer, men kommer ikke til å være ferdig på LEEEENGE pga penger..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider