Ken Karijord Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 hei Driver og skal bygge om hydral løfterne til mekanisk på 16v men litt usikker på noe greier her skal jeg fjerne alt det røde eller skal jeg la det som står i løftern stå og bruke det som styring til den "stål biten " jeg skal dreie til ? se bilde Hvis noen har bilde av en mekanisk løfter til 16v volvo så hadde det vært fint å se på hvordan de hadde løst det . Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Løftere fra saab 2 liter H motor skal vist passe smukk rett i uten noe mods i det hele tatt. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Da må du ha saab sjims også. De ligger under løfterene imot ventilene Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Jeg kan ikke noe med Volvo sine 16V topper, men på Toyota 16V bygger man alltid om til "shim under bucket" ala SAAB når man monterer kvass kam. Dette fordi kammen kan skyve shimsene ut og totalhavarere. Kan hende du finner kompatible løftere i nyere Volvoer også? Siden Yamaha har tuklet med Toyota sine 16V'er passer Yamaha mc-shims på gammal Toyota 4A-GE. Nyere Toyota Yaris/Auris(?) passer også på de gamle 80-talls motorene. Jeg ville godsnakket med en på delelageret til Volvo og spurt om å få måle litt dimensjoner etter å ha fortalt hva jeg er ute etter. Ellers er vel alle disse svenske trimsjappene et bra sted å lete. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juni 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Jeg kan ikke noe med Volvo sine 16V topper, men på Toyota 16V bygger man alltid om til "shim under bucket" ala SAAB når man monterer kvass kam. Dette fordi kammen kan skyve shimsene ut og totalhavarere. Kan hende du finner kompatible løftere i nyere Volvoer også? Siden Yamaha har tuklet med Toyota sine 16V'er passer Yamaha mc-shims på gammal Toyota 4A-GE. Nyere Toyota Yaris/Auris(?) passer også på de gamle 80-talls motorene. Jeg ville godsnakket med en på delelageret til Volvo og spurt om å få måle litt dimensjoner etter å ha fortalt hva jeg er ute etter. Ellers er vel alle disse svenske trimsjappene et bra sted å lete. jo har hørt med dem men der koster det alt fra 300.- pr stk til 15000 for komplett.... Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 La den biten sitte igjen, og punkt den fast. Om du skal kjøpe nye løftere unnvik SPM sine, har hørt ifra flere hold at herdingen i disse er for dårlig. Pris på en løfter ligger vel på rundt 300,- og opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juni 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 La den biten sitte igjen, og punkt den fast. Om du skal kjøpe nye løftere unnvik SPM sine, har hørt ifra flere hold at herdingen i disse er for dårlig. Pris på en løfter ligger vel på rundt 300,- og opp. Punkt den fast ? den er fast såvidt jeg kan forstå ...Har spekulert i om hvileken stål typer som er brukan til den biten i mellom. Må jo være lett og hardt men samtidig så må det være dreibart/slipbart. Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Punkt den fast ? den er fast såvidt jeg kan forstå ...Har spekulert i om hvileken stål typer som er brukan til den biten i mellom. Må jo være lett og hardt men samtidig så må det være dreibart/slipbart. Hadde den vært fast hadde jo løftern vært mekansik da.. Om jeg ikke misforstod nå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Viser deg på bildet hva du kan gjøre for å få til mekaniske løftere. Du punkter fast den delen som kan bevege seg ut/inn ved hjelp av oljetrykket, og borrer opp hull på undersiden av løfteren som vist på bildet, dette for å hindre at den fyller seg med olje. Juster deretter ventilklaringen med lashcaps på ventilskaftet slipt til riktig tykkelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juni 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Viser deg på bildet hva du kan gjøre for å få til mekaniske løftere. Du punkter fast den delen som kan bevege seg ut/inn ved hjelp av oljetrykket, og borrer opp hull på undersiden av løfteren som vist på bildet, dette for å hindre at den fyller seg med olje. Juster deretter ventilklaringen med lashcaps på ventilskaftet slipt til riktig tykkelse. Oki da er jeg med på hva som skal punktest.. trodde du mente den som blir sitende igjen (den som skal hullborest) Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Viser deg på bildet hva du kan gjøre for å få til mekaniske løftere. Du punkter fast den delen som kan bevege seg ut/inn ved hjelp av oljetrykket, og borrer opp hull på undersiden av løfteren som vist på bildet, dette for å hindre at den fyller seg med olje. Juster deretter ventilklaringen med lashcaps på ventilskaftet slipt til riktig tykkelse. Vil du ikke tape veldig mye oljetrykk ved å gjøre det på denne måten..? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 AC^: han får ihvertfall bra kjøling på ventilen. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Vil du ikke tape veldig mye oljetrykk ved å gjøre det på denne måten..? Glemte å nevne at kanalen med oljetilførsel til løfterne må plugges. Dette gjøres med en M4/5 umbraco settskrue rett i kanalen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 AC^: han får ihvertfall bra kjøling på ventilen. Ja, det er jo viktigere enn å ha oljetrykk det... Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Glemte å nevne at kanalen med oljetilførsel til løfterne må plugges. Dette gjøres med en M4/5 umbraco settskrue rett i kanalen. Stemmer... Går også å neste to punkt i sia på løftern.... Men blir vel mer arbe uansett, må jo slipe over dem etterpå.... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.