fjelling Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Kanskje OT men hvordan er det å få til doble veltilfjærer til denne toppen? Er det komplett sett å få kjøpt? Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 SPM har vel fjærer som passer rett i. Men anbefaler aller helst å ta kontakt med Mobeck tekniske i trondheim, han har enkle fjærer med høyere innspenningstrykk fra Cat cams. Prisen er noe av det samme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Stemmer... Går også å neste to punkt i sia på løftern.... Men blir vel mer arbe uansett, må jo slipe over dem etterpå.... Tror ikke jeg ville gått for det. Er fort gjort å miste herdinga i løfteren = ras. Undersiden har jo ikke direkte kontakt med oversiden så der vil det gå bra å punkte fast den. Anbefaler TIG til formålet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juni 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 SPM har vel fjærer som passer rett i. Men anbefaler aller helst å ta kontakt med Mobeck tekniske i trondheim, han har enkle fjærer med høyere innspenningstrykk fra Cat cams. Prisen er noe av det samme. Har orginale på eksos siden og meget kraftige på innsug siden . De er fra halvarson racing i sverige Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Har orginale på eksos siden og meget kraftige på innsug siden . De er fra halvarson racing i sverige Nå var ikke svaret ment til deg, men fjelling. Orginale på eksos sier du? Da ville jeg ha byttet omgående til noen stivere. Er absolutt ikke å anbefale orginale ventilfjærer på en såpass vass sugemotor som du drar lett til 7500++. Jeg har prøvd det, og det blir litt ekkel kast i ventilene etterhvert;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Kanskje OT men hvordan er det å få til doble veltilfjærer til denne toppen? Er det komplett sett å få kjøpt? Jeg kjøpte en sats til 16v toppen fra Vidar, VS Motor... Han har et oppsett med doble fjører hvor du kjører org retainere, ser ut til å funke bra, har sett to maskinister igang med det og det funker... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forzaa Performance Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Vidars doble fjær sats funker kanon. Men å gidde legge tid på å bygge om dem tunge hydrauløfterne til faste er for meg helt bak mål. På toppen av alt på en sug trimma. Hadde ikke fådd sove om natta med ei sånn løsning i motorn:m'm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Vidars doble fjær sats funker kanon. Men å gidde legge tid på å bygge om dem tunge hydrauløfterne til faste er for meg helt bak mål. På toppen av alt på en sug trimma. Hadde ikke fådd sove om natta med ei sånn løsning i motorn:m'm: Enig med deg der ja. Det koster så lite i sammenhengen, og løsningen er 100 ganger bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Mygel kan en ha andre steder enn i en motor til x antall kroner... Men noen som vet åssen det passer med saab løftere? GMV: De fjørene som mobeck selger, døm duger godt til motoren din døm? For da duger døm til min også... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Klarer du ikke å skrive "dem" istedet for "døm" ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Mygel kan en ha andre steder enn i en motor til x antall kroner... Men noen som vet åssen det passer med saab løftere?GMV: De fjørene som mobeck selger, døm duger godt til motoren din døm? For da duger døm til min også... Har ikke prøvd de enda, men regner med at de duger ja. Er ca 50% mer innspennings trykk enn på orginal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 Klarer du ikke å skrive "dem" istedet for "døm" ? Prippen i dag??? hehe... Skal prøve å la være å døm'e så mye i framtia... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 Her er mine løftere. ikke mye som kan hoppe løs ved 10000 rpm og harde kammer :p ikke så plundrete å justere heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Her er mine løftere. ikke mye som kan hoppe løs ved 10000 rpm og harde kammer :p ikke så plundrete å justere heller. Oj, er disse utprøvd på noen motor? Lurer på om mutteren kan løsne etter en tid.... Får jo liksom ikke skrudd til dette skikkelig. Bare en tanke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 aner ikke... sterk anbefaling fra min "toppvoldtaker" :) locktite er vel en fin ting. har god tro på at dette funker. btw denne har jo trykk/press på seg stort sett hele tiden så ser ikke noen grunn til at den skal kunne løsne så lett. den presser jo også bare rett ned på en ventil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.