Gå til innhold

mekaniske løftere til 16v

Ranger emnet


Ken Karijord

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stemmer... Går også å neste to punkt i sia på løftern.... Men blir vel mer arbe uansett, må jo slipe over dem etterpå....

 

Tror ikke jeg ville gått for det. Er fort gjort å miste herdinga i løfteren = ras. Undersiden har jo ikke direkte kontakt med oversiden så der vil det gå bra å punkte fast den. Anbefaler TIG til formålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPM har vel fjærer som passer rett i. Men anbefaler aller helst å ta kontakt med Mobeck tekniske i trondheim, han har enkle fjærer med høyere innspenningstrykk fra Cat cams. Prisen er noe av det samme.

 

Har orginale på eksos siden og meget kraftige på innsug siden . De er fra halvarson racing i sverige

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har orginale på eksos siden og meget kraftige på innsug siden . De er fra halvarson racing i sverige

 

Nå var ikke svaret ment til deg, men fjelling.

Orginale på eksos sier du? Da ville jeg ha byttet omgående til noen stivere. Er absolutt ikke å anbefale orginale ventilfjærer på en såpass vass sugemotor som du drar lett til 7500++. Jeg har prøvd det, og det blir litt ekkel kast i ventilene etterhvert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje OT men hvordan er det å få til doble veltilfjærer til denne toppen? Er det komplett sett å få kjøpt?

 

Jeg kjøpte en sats til 16v toppen fra Vidar, VS Motor... Han har et oppsett med doble fjører hvor du kjører org retainere, ser ut til å funke bra, har sett to maskinister igang med det og det funker...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidars doble fjær sats funker kanon. Men å gidde legge tid på å bygge om dem tunge hydrauløfterne til faste er for meg helt bak mål. På toppen av alt på en sug trimma. Hadde ikke fådd sove om natta med ei sånn løsning i motorn:m'm:

 

Enig med deg der ja. Det koster så lite i sammenhengen, og løsningen er 100 ganger bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mygel kan en ha andre steder enn i en motor til x antall kroner... Men noen som vet åssen det passer med saab løftere?

GMV: De fjørene som mobeck selger, døm duger godt til motoren din døm? For da duger døm til min også...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mygel kan en ha andre steder enn i en motor til x antall kroner... Men noen som vet åssen det passer med saab løftere?

GMV: De fjørene som mobeck selger, døm duger godt til motoren din døm? For da duger døm til min også...

 

Har ikke prøvd de enda, men regner med at de duger ja. Er ca 50% mer innspennings trykk enn på orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår