Gå til innhold

4200kr i bot

Ranger emnet

Orkdalingen

Anbefalte innlegg

fikk 4200kr i bot for å kjøre igjennom en undergang der kun buss i rute har lov å kjøre igjennom for en tid tilbake.

da jeg kun er 16 år og inntekten er 0' date='- pr. mnd. kan jeg da få bota nedsatt?[/quote']

tror du du bare må ta på deg fineste bh`en du har, og gå på gata og selle deg....

får kje nedsatt pga det. er ikkje purken sitt problem at du ikkje jobber...da skulle du tenkt på dette på forehånd (bare for og si som dem"

men for all del.....vett AKKURATT kossn kjipt det e:S

Mvh Sølve Mortveit

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får neppe redusert den, da må du isåfall igjennom retten osv... Men du kan få delt opp boten, når du får den i posten, ringer du Statens Innkrevingssentral (som skal kreve inn boten) og sier at du har fått et forenklet forelegg for en trafikksak. Da lager du en nedbetalingsavtale med de, si f.eks 500,- i måneden. Er vel det enkleste du kan gjøre nå, dessverre. Du skulle nok ha snudd da du så skiltet :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men når det ikke står skilt på den siden jeg kom ifra' date=' er det LITT vanskelig å vite at det er kun for buss.. men på andre siden står det liksom...[/quote']

Det er påkrevd med skilting. Veit ikkje korleis dette er i din sak, men eg hadde ikkje godtatt forenkla forelegg om der var manglande skilting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Men, er ikke det subsidiert 5 dagers fengsle for ikke å betale 4200,- i bot da?

Langhelg på værdal`n med betalt mat og sengeplass er da ikke så ille?

søk om å få komme inn mandagsmorgen, så er du ute igjen fredags ettermiddag og klar og opplagt til helga..

Får 30 dager jeg hvis jeg ikke betaler bøtene mine...det er litt drøyt synes jeg, og penger til å betale med har jeg også, så det byr på 0 problemer.

Har betalingsplan nå, og det gjenstår KUN 15.000,-

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen i Norge får velge mellom bot eller fengsel. Du blir trukket i lønn hvis du ikke betaler. Er du uten jobb, står kravet til du begynner å jobbe.

Hvorfor står det da subsidiert (f.eks) 10 dagers fengsel da?

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider