Orkdalingen Skrevet Juni 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2007 fikk 4200kr i bot for å kjøre igjennom en undergang der kun buss i rute har lov å kjøre igjennom for en tid tilbake. da jeg kun er 16 år og inntekten er 0,- pr. mnd. kan jeg da få bota nedsatt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 fikk 4200kr i bot for å kjøre igjennom en undergang der kun buss i rute har lov å kjøre igjennom for en tid tilbake. da jeg kun er 16 år og inntekten er 0' date='- pr. mnd. kan jeg da få bota nedsatt?[/quote'] tror du du bare må ta på deg fineste bh`en du har, og gå på gata og selle deg.... får kje nedsatt pga det. er ikkje purken sitt problem at du ikkje jobber...da skulle du tenkt på dette på forehånd (bare for og si som dem" men for all del.....vett AKKURATT kossn kjipt det e:S Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2007 Du får neppe redusert den, da må du isåfall igjennom retten osv... Men du kan få delt opp boten, når du får den i posten, ringer du Statens Innkrevingssentral (som skal kreve inn boten) og sier at du har fått et forenklet forelegg for en trafikksak. Da lager du en nedbetalingsavtale med de, si f.eks 500,- i måneden. Er vel det enkleste du kan gjøre nå, dessverre. Du skulle nok ha snudd da du så skiltet :) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orkdalingen Skrevet Juni 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 men når det ikke står skilt på den siden jeg kom ifra, er det LITT vanskelig å vite at det er kun for buss.. men på andre siden står det liksom... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 men når det ikke står skilt på den siden jeg kom ifra' date=' er det LITT vanskelig å vite at det er kun for buss.. men på andre siden står det liksom...[/quote'] Det er påkrevd med skilting. Veit ikkje korleis dette er i din sak, men eg hadde ikkje godtatt forenkla forelegg om der var manglande skilting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orkdalingen Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 han sa at han skulle ta ifra meg førerkortet om jeg ikke godtok bota (noe jeg vill påstå er en trussel), samt anmelde meg og greier og greier... styr... men han som stoppa meg, har stoppet meg før, og da fant han ut at han ikke hadde noe å ta meg på, så han skulle vel ha hevn nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 For meg høres det ut som om du fortjener boten. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 For meg høres det ut som om du fortjener boten.Den bør du vel for en gangs skyld begrunne. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Er det ikke skilt så er saken grei. Ingen bot. Miste lappen for noe slik er vel å anse som en tom trussel Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 fikk 4200kr i bot for å kjøre igjennom en undergang der kun buss i rute har lov å kjøre igjennom for en tid tilbake. Mellom fengselet og Tine? Hvis det ikke er noe skilt i den retningen du kjørte så har du jo ikke kjørt ulovlig. Ta bilder før de rekker å sette opp et nytt skilt, dersom det mangler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Det er en sånn på Sluppen også. Rett ved Siemens-bygget. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Men, er ikke det subsidiert 5 dagers fengsle for ikke å betale 4200,- i bot da? Langhelg på værdal`n med betalt mat og sengeplass er da ikke så ille? søk om å få komme inn mandagsmorgen, så er du ute igjen fredags ettermiddag og klar og opplagt til helga.. Får 30 dager jeg hvis jeg ikke betaler bøtene mine...det er litt drøyt synes jeg, og penger til å betale med har jeg også, så det byr på 0 problemer. Har betalingsplan nå, og det gjenstår KUN 15.000,- Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Ingen i Norge får velge mellom bot eller fengsel. Du blir trukket i lønn hvis du ikke betaler. Er du uten jobb, står kravet til du begynner å jobbe. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Ingen i Norge får velge mellom bot eller fengsel. Du blir trukket i lønn hvis du ikke betaler. Er du uten jobb, står kravet til du begynner å jobbe. Hvorfor står det da subsidiert (f.eks) 10 dagers fengsel da? Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strato Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Jeg fikk redusert min med 1000 kroner for en del år tilbake pga. dårlig inntekt. Var på politihuset og klagde min nød :P Men den var jo fortjent siden jeg ikke overholdt vikeplikt med moped og bulket en bil. Allikevel så går det faktisk ann. Siter 03 V70 D5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg