Juristen Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Hvorfor står det da subsidiert (f.eks) 10 dagers fengsel da? Dette gjelder kun for dem overhodet som ikke har noen formue. Det er ikke korrekt at kravet står til du eventuelt begynner å jobbe, det finnes en frist for når beløpet må være betalt, men den husker jeg ikke på stående fot. Det er imidlertid svært få som ikke har noen formue - alle har et eller annet som kan inndras og selges til fordel for statskassa; det være seg stereoanlegg, TV, dyre klær, hva som helst som er i ditt eie. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Sitter på en måte litt i samme saksa her selv. Hadde sittet i kø i ca 1 time. Holdt på å pisse i buksa og svingte inn til siden. Der var det innkjøring forbudt men jeg hadde liksom ikke så mye valg da jeg MÅTTE pisse og køen ikke beveget seg i det hele tatt. Fikk da 4200 i bot. Vet jo att det ikke var lov å kjøre inn der og spurte han politibetjenten hva han mente jeg skulle gjøre og fikk bare til svar IKKE MITT PROBLEM. Fikk da hvertfall pissa og sitter nå med sikkert historiens dyreste pissepause. Går det ann å klage på dette på noen måte? Må man så må man liksom. Hva hadde alternativet vært? kulle jeg parkert midt i gata og begynt å løpe ett eller annet sted da? Så Juristen. Har du noen tips til meg? Jeg godtokk forenklet forelegg på stedet kun for å komme meg fortest mulig på do siden jeg ikke fikk lov å forlate bilen engang. Bare så det skulle gå fortest mulig. Burde jeg trekke tilbake at jeg godtok? Eller hva har jeg nå av alternativer. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Dette gjelder kun for dem overhodet som ikke har noen formue. Det er ikke korrekt at kravet står til du eventuelt begynner å jobbe, det finnes en frist for når beløpet må være betalt, men den husker jeg ikke på stående fot. Det er imidlertid svært få som ikke har noen formue - alle har et eller annet som kan inndras og selges til fordel for statskassa; det være seg stereoanlegg, TV, dyre klær, hva som helst som er i ditt eie. Formulerte meg litt feil der, mente ikke at kravet blir stående til evig tid. Men unge folk idag er som regel under utdanning til et yrke. De som soner for bøter pr idag er som regel narkomane eller andre yrkeskriminelle som er UFB (uten fast bolig) og ikke eier noe. Og da snakker vi ikke trafikkbøter, det er for folk med egen bil :) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 Formulerte meg litt feil der, mente ikke at kravet blir stående til evig tid. Men unge folk idag er som regel under utdanning til et yrke. De som soner for bøter pr idag er som regel narkomane eller andre yrkeskriminelle som er UFB (uten fast bolig) og ikke eier noe. Og da snakker vi ikke trafikkbøter, det er for folk med egen bil :) Da er vi skjønt enige :-) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 Sitter på en måte litt i samme saksa her selv. Hadde sittet i kø i ca 1 time. Holdt på å pisse i buksa og svingte inn til siden. Der var det innkjøring forbudt men jeg hadde liksom ikke så mye valg da jeg MÅTTE pisse og køen ikke beveget seg i det hele tatt. Fikk da 4200 i bot. Vet jo att det ikke var lov å kjøre inn der og spurte han politibetjenten hva han mente jeg skulle gjøre og fikk bare til svar IKKE MITT PROBLEM. Fikk da hvertfall pissa og sitter nå med sikkert historiens dyreste pissepause. Går det ann å klage på dette på noen måte? Må man så må man liksom. Hva hadde alternativet vært? kulle jeg parkert midt i gata og begynt å løpe ett eller annet sted da?Så Juristen. Har du noen tips til meg? Jeg godtokk forenklet forelegg på stedet kun for å komme meg fortest mulig på do siden jeg ikke fikk lov å forlate bilen engang. Bare så det skulle gå fortest mulig. Burde jeg trekke tilbake at jeg godtok? Eller hva har jeg nå av alternativer. Hehe... Den er lei :-) Her høres det ut som om politimannen kanskje har gjort en litt dårlig vurdering. Hvis jeg var politi, hadde jeg i alle fall latt det gå. Men både objektivt og subjektivt gjorde du noe galt i det du bevisst kjørte inn mot innkjøring forbud-skiltet, så de straffbarhetsvilkårene er greie. Det skal nok vanskelig gjøres å påberope seg nødrett, selv om du kanskje følte en viss "nød". Foreslår at du ringer en politiadvokat og forklarer saken. Enten tror de på deg og fjerner det forenklede forelegget, eller så blir det stående. Easy as that...or difficult, denpending on how you see it... Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 Syns det er tull å gi mopeder bot for å kjøre der hvor det er beregnet for buss. I kolletivfelt har du jo lov å kjøre med tohjuling, men i Trondheim er det som regel "påbudt å svinge til høyre; gjelder ikke buss og taxi". Da skal jo egentlig tohjulingene få bot om de kjører rett frem i krysset. Noen som vet hva slags praksis politiet har når de har kontroller? Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orkdalingen Skrevet Juli 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 var på sluppen ved siemens det skjedde ja. på ene siden er det 2 skilt og slikt, men på andre siden er det ikke NOEN skilt. kan ta bilde av undergangen, bare for å bevise dere som sier jeg fortjener det! samt kanskje sende det til states innkrevningssentral. for å muligens ikke betale bota lell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 Eksakt hvor blir dette? Ferdes der enkelte ganger selv, så kan være greit å vite liksom.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 du kanveleg fengsel fremfor bot! Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 en kompis av meg har sittet inne for flere bøter enn å betale dem. og de han har fått som bot har han nekta å betale:) eier ikke nåla i veggen. jobber ikke:) de kanke gjøre han en dritt:) litt morsomt i grunn når du har bøter på 20lapper Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 18, 2007 Rapporter Share Skrevet August 18, 2007 Du kan ikke velge fengsel fremfor bot, politiet tar det valget for deg når du er en fattig taper med møll i lommene. Og de samler opp flere bøter i en pott, så er det inn å sone når det er en viss sum totalt. Hanskes med slike folk daglig på jobben, så den rutina der kan jeg. Vi snakker sosialklienter uten jobb eller bosted som regel. Vanlige mann i gata som kjører 5 km/t for fort på E6 må pent punge ut. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 du kanveleg fengsel fremfor bot! Nei, det kan du ikke. Dette er diskutert i hjel tidligere................. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 en kompis av meg har sittet inne for flere bøter enn å betale dem. og de han har fått som bot har han nekta å betale:) eier ikke nåla i veggen. jobber ikke:) de kanke gjøre han en dritt:) litt morsomt i grunn når du har bøter på 20lapper Da er det ikke fordi han har "valgt det", men fordi han ikke "eier nåla i veggen", som du selv sier. Dersom man har formue eller en viss inntekt, må man betale :-) End of discussion. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Du kan ikke velge fengsel fremfor bot, politiet tar det valget for deg når du er en fattig taper med møll i lommene.Og de samler opp flere bøter i en pott, så er det inn å sone når det er en viss sum totalt. Hanskes med slike folk daglig på jobben, så den rutina der kan jeg. Vi snakker sosialklienter uten jobb eller bosted som regel. Vanlige mann i gata som kjører 5 km/t for fort på E6 må pent punge ut. Korrekt. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg