Gå til innhold

Er alltid utlendinger like dårlige til å prute?..

Ranger emnet

Kenito

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt ut Peugeot 309'en til samboeren for salgs på finn.no .

Prisen er lagt ut til 15.000,-.

Det som skjer allerede første dagen er at det ringer opp en mann av utenlandsk opprinnelse.

Det som skjer da er at han spør "Hvor stor er motor? 1.6 eller 1.8?"

Jeg svarer "Det står 1.4 i annonsen"

Så svarer han "ja ok, og hva er prisen?"

Så svarer jeg: "Det står 15.000 i annonsen"

"Ja ok, jeg synes bilen er veldig pen, og synes den er veldig interessang, meneh, jeg har bare 9000,- greit at jeg kommer å henter den nå eller?"

"Nei, hadet"

Akkurat det samme skjedde når jeg la ut Corollaen min til salgs som jeg solgte for 13.000.. Der ringte en utlending og ville kjøpe bil for halv pris og skulle hente den der og da...

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får de tilslag så selger de den for 18000 i butikken sin

Der traff du spikern på hodet. Det er folk som sier ja til tilbudet fordi dem er ute etter raskt salg. Er du ikke ute etter rask salg er det bare å si nei.

Er også større kultur for pruting i utlandet.

Skjønte ikke helt irritasjonsmomentet her. Syns :ratatatat telefonselgere er 100ganger verre. Spesielt rubrikk.no:aug:

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pruting er en selvfølge. Om noen her med hånden på hjertet ikke pruter, ja, enten har du for mye penger, for liten selvtillit eller er rett og slett dum. Som regel er det kjøperens marked i feks bil. Når jeg kjøper NY bil pruter jeg, når jg kjøper brukt bil pruter jeg, når jeg kjøper tv, etc... Jeg er ikke fattig, men heller ikke så rik at jeg ikke prøver å spare noen tusenere. Feks på siste bilen min prutet jeg ned fra 319k til 300k blank. 19 000 spart det, om man syns pruting er teit, jaja, jeg sparte 19000, det gjorde ikke du. Hvem er teit?

Audi A4 B6 E8 TQS

Montering av RNS-E i AUDI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pruting er en selvfølge. Om noen her med hånden på hjertet ikke pruter, ja, enten har du for mye penger, for liten selvtillit eller er rett og slett dum. Som regel er det kjøperens marked i feks bil. Når jeg kjøper NY bil pruter jeg, når jg kjøper brukt bil pruter jeg, når jeg kjøper tv, etc... Jeg er ikke fattig, men heller ikke så rik at jeg ikke prøver å spare noen tusenere. Feks på siste bilen min prutet jeg ned fra 319k til 300k blank. 19 000 spart det, om man syns pruting er teit, jaja, jeg sparte 19000, det gjorde ikke du. Hvem er teit?

Eksemplet ditt er en liten prosent andel i forhold til det han skulle prute da, men det skjønte du ikke...

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du SPARTE ingenting egentlig..

Hva om selger ga 250k for bilen, DA er det butikk uansett=)

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksemplet ditt er en liten prosent andel i forhold til det han skulle prute da, men det skjønte du ikke...

Men hvis du prater med de folka lengre så kan de være villig til gi mer. Iallefall det jeg har erfart.

Men poenget er iallefall om de ringer rundt på 10 biler daglig og får anslag på 1 vil det fredeles være god butikk når han skrur prisen opp igjen og selger den i butikken.

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig sparte han penger! i stedenfor å gi 319 ga han 300, da har han spart 19k et meget enkelt regnestykke. men skjøner hva du mente, men det har jo ikke noe med kjøper å gjøre, en buttik går konkurs om dem ikke tjener på bilene

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider