Gå til innhold

Spørsmål ang motor til taunus..

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har fått tak i en 2.0L motor fra en 76mod taunus. Er forgasser med en dobbel weber tror jeg det er. Orginalt ihvertfall. Det jeg da lurte på er den returen som er på gasseren.. Går jo en slange fra pumpa og inn på gasseren, og en slange ut fra gasseren og bakover under bilen. Mest sannsynlig til tanken. Problemet er da at jeg ikke har tanke med returhull i bilen motoren skal inn i. (1.6L) så da kommer jo problemet. Går det an å "blinde" den returen, evt kjøre den via et T-stykke inn til slangen som går fra pumpa og til gasseren igjen?

Håper på ekstremt raske svar, da jeg holder på med dette nå. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Så jeg kan heller ikke ta returen inn på bensintilførselen til gasseren via et T-stykke heller..?

Du kan vel til nød ta og koble den inn med et T-stykke FØR bensinpumpe.

Men er du sikker på at det er retur til tanken og ikke bare lufting av flotørkammeret??

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Bare å blende den igjen returen er til for å skåne bensinumpe og flottørventil...

Men eldgammal tråd, og metoden med å koble seg inn mellom pumpe og gasser er nok ikke så annerledes enn å blende den.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider